Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vitajte knedle, kto z vas nieco vie o pojazdnom autobuse (Ponorke) Skoda 706 RTO. Chcel by som na nom odviezt svadobnych hosti v ramci Bratislavy. Tak dik.
Bigmac: do p***, k****, ja som vedel ze sa nieco pos***...
A kto bol na vine? Kamion? Ak ano, tak preco na nadvodicov nadavas? 🙂

Re #26508 COLOR:
- sprosty nie som, sprosty si ty, lebo si nechcel obetovat 30 sk ci kolko na jeden hovor, a tak si sa na nas vysral.. A v tom prispevku som hovoril o porovnavani dvoch trolejbusov, nie o vozeni sa v Solarise ak si si nevsimol... (Keby som hrozne chcel, tak do tej Ostravy pojdem a odveziem sa, ale viac ma laka Brno s 22Tr 🙂 )
re Andy: a myslis, ze tie naburane 2.dvere, co do nich nacuval kamion na Trnavke nebrania premavke so substratom?! v piatok sa podarilo, ked chceli ist hlavy pomazane na preskolenie a jazdu 🙂 ale tak im treba, teraz nebudu taki doleziti, chuji mamlavi! pani nadvodici
Reply on: Andy #26466:
Keby si nebol minule leto sprosty, tak si sa mohol odviezt v Ostrave protoypom Solaris Trollino 15 AC, ktory soferoval veduci tamojsej vozovne, ktory nam aj poukazoval vyrobne priestory 🙂 V 70km/h tisko priadol!
Reply on: Eury #26472:
To je parodia na ineho Rybana 😉
Reply on: Z #26504:
To jo. Ale take rozdiely, ako su u nas nie su vyvolane "zlym duchom", ale takpovediac 'pestrostou' udrzby.
Reply on: Papyr #26491:

Šestipoólový motor se bude dávat už do všeho. Má totiž jednu obrovskou výhodu - jeho otáčky jsou o 1/3 nižší, takže odpovídají otáčkám výstupu z převodovky busu a lze použít stejnou sestavu kardan - diferenciál jako u autobusu. O tom si zatím ve Škodovce můžou nechat jenom zdát 🙂

Ve výrobě jsou dva typy motorů - TAM1050 (190kW) a TAM1051 (210kW). Oba jsou rozměrově stejné, liší se akorát "hustotou" vinutí a kroutícím momentem. Výhodou je totální unifikace pohonové části u všech Trollin. Silnější motor by měl bez problémů utáhnout i ST18AC, slabší je primárně určen pro ST12AC, do ST15AC se dá namontovat oboje.
Reply on: Spectre #26502:
Netreba zabúdať i na skutočnosť, že to, čo nám tu behá (myslím originály, nie draky) sú už v podstate HISTORICKÉ KUSY! ? Tie "liazové" budú mať pomaly 14 rokov!!! ?
Reply on: Spectre #26502:
.... "rozne serie su rozne lenive" v zmysle ze jednotlive kusy napr. z jednej serie su rozne lenive a tak jeden voz zo serie X moze byt lenivsi ako druhy zo serie Y, ale zaroven treti zo serie X bude zivsi ako stvrty zo serie Y .... Ufff ? ? ? ? ?
Reply on: Z #26500:
To by som skor prisudzoval postupnemu vyvoju prevodoviek, ako inemu motoru. Celkovo, aj cez rozdiely, sa jednotlive serie ajtak nelisia v tom, ze jazne vlastnosti su nevalne. Inak co sa tyka lenivosti, tak to v dnesnej dobe asi fakt u tychto Karos zavisi kus od kusu + vodic od vodica, nakolko rozne serie su rozne lenive 🙂
Reply on: Andy #26499:
Ten druhy trombelus je zaujimavy ?
Reply on: Spectre #26468:
Karosy B741 sa dodávaju s ZFom - a netreba zabudnúť, že u nás behajú tri! druhy 741 - z hľadiska druhu motora! Máš tam prvú sériu s Liazom, potom druhú s MANom a tretiu s Renaultom. Najslabší výkon mali liazové-to boli tie najviac "kopacie" - rozumej doslovné "kopnutie" rýchlostného stupňa pri preraďovaní smerom hore a hlasné "počutie" preraďovania smerom dole (bez náväznosti na zvuk retardéra). MANové tiež "kopali", ale už rovnomernejšie a busy boli výkonovo sviežejšie. Renaultová séria je najkvalitnejšia-prevody sa zaraďujú takmer rovnomerne, bez kopania. Záleží však aj na nastavení motora a nastavení prevodovky-je to podľa hesla "všetko so všetkým súvisí". Vidno to teraz na drakových 741kách - najzosúladenejšie nastavenie majú 2601 a 2613 - tieto "vznikli" z MANovej série - sú to ex. 4313 a 1304. Tiež séria 2624 až po 30 je už takmer dokonalá - vozy preraďujú takmer úplne rovnomerne, busy sú svieže a celé je to kompaktné - a aj to krásne znie! ?
Reply on: Papyr #26497:
Zhruba tak nejak. V nizsich rychlostiach mas vykon vyssi. Motoru by sa dalo vykurit aj pri vyssej rychlosti, ale trolejbus je vypocitany tak, aby za normalnych okolnosti bol priemerny odber prave tych 100kW +/-. Ono v podstate, ked si odmyslime fyzikalne podmienky v motore, tak hlavnym cinitelom obmedzujucim vykon je skor konstrukcia v zmysle: izolacie, dovolene oteplenie a pod. Inak ked mu dobre zakuris (vo vyssich rychlostiach prishuntujes), tak ti da aj viac.
Reply on: Papyr #26495:
Dufam, ze si nepletiem vykon maximalny a vykon trvaly 🙂 Ak hej, tak kratkodoby vykon 14Tr je 190 kW 🙂
Reply on: V. #26492:
Len jedno: strelnica a Ucko takmer urcite nie su jedno a to iste, aj ked povodne to mohol (a nemusel) byt jeden a ten isty kryt. Vstup do Ucka je trochu dalej smerom k Novemu mostu od Vodnej veze, tesne pred nim je teraz novozriadene platene parkovisko. Nie je tam ziaden vyvesny stit, cedula, nic. Otvoreny je len v piatok a v sobotu, inokedy len vynimocne.
Reply on: Kami #26493:
No neviem, tu ked sofer dupne, tak ma trojku zaradenu aj 50 m po odjazde zo zastavky 🙂

A okrem toho, 24 Tr (o ktorej sa bavime) ma vykon 210 kW, takze to bude zive ako svina. Pre porovnanie, 14 Tr ma 100 kW, dieselovy Citybus a solo Karosa 180 kW, Ikarus 280 142-180 kW podla typu.
Reply on: Kami #26493:
No ja viem, že sú rovnaké skoro, ale myslím, že tlačidlo priamej voľby prevodového stupňa je otázka želania zákazníka a nie výrobcu.
Keby na to vodič dupol, tak by na konci hotnoteného obdoia spotreby nafty zaplakal - myslím, že to máte podobné 🙂
Vladimir: vsak Angory mame prakticky rovnake. 🙂 Keby na to vodic dupol tak pred zastavkou ma mozno aj 3ku.
Reply on: Tomi #26489:
Ak budes mat cas, skus sa pozriet, ci ucko klub #26478) a strelnica #26473) nie je jedno a to iste. Podla popisu vnutorneho usporiadania od galyoshi by to tak celkom mohlo byt. Vstup do strelnice je (bol) priamo za stavbou Vodnej veze (z pohladu od Dunaja) a da sa tam dostat aj autom z odbocky z cesty doprava smerom ku styrom panelakom.
Moj odhad: ci uz su strelnica a ucko jeden, alebo dva byvale kryty, je celkom mozne, ze niekedy boli prepojene a ze cely komplex bol spojeny so starym protileteckym krytom. Jednotlive prepojenia boli zaslepene pravdepodobne z dovodu oddelenia jednotlivych priestorov (rozni podnikatelia), alebo z bezpectnostnych priestorov, kvuoli zavalom ... Chodba, ktoru spomina DuPe mohla byt kludne sucastou noveho krytu (ucko, strelnica) - pokial mam dobre informacie, tak stalinovo muzeum malo byt postavene niekde nad sucasnou Zidovskou ulicou, nedaleko pravoslavneho kostolika (opravte ma, ak nemam dobre info). A chodby strelnice (ucka), a podla popisu DuPe ("vlavo od krytu") - mohla by to byt jedna a ta ista chodba - ale pristupna z dvoch stran - a mohla by viest akurat popod tieto prietory. Akurat ze by mohla byt nepriechodzia z dovodu zamurovania. A mohla by byt totozna so zavalenou chodbou, co ste nasli vy. Toto vsetko su len moje spekulacie, podlozene silnym nedostatkom overenych informacii a dohadami.
p.s.: sorry za off-topic, ale tato problematika ma silne zaujima (som povahou "prieskumnik"). Ak nieco najdete, mozeme podebatit prostrednictvom privatneho mailu vado@pobox.sk.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.