Beograd (tram): V současné době (pozn.: január 2002) zajišťují provoz v jugoslávské metropoli jen české vozy KT4YU. Jejich monopol naruší na jaře nákup čtyřiceti ojetých vozů ze švýcarské Basileje. Přes nedávný velký zájem o nové české vozy je to - jak se zdá - zatím nejsnazší cesta, jak rozšířit a obnovit vozový park.
Jiří Vobecký
To nie sú žiadne sranda súpravy, ale súprava dvoch klasických KT4. Nepremávajú však opačne otočené, ale normálne v súpravách 2xKT4 (detto ako 2xT6). Ak aj napriek tomu budeš tvrdiť, že si niečo také videl, tak to bola možno len nejaká výluka s dočasným otočením na "PX", avšak takto je fakticky použiteľné len vozidlo v smere jazdy.
napr. v Belehrade boli take sranda supravy, (ja som si ich nazval ze K5A4),
predstav si, Klbovu T6ku spriahnutu do supravy s taku istou T6kou akurat opacne otocenou:
juracke vozy v UDJDSK: Reko na T3P: 7783+84, 7785+86, 7787+88, 7800, CO: 7833+34 mala by vyjst v takomto radeni. VP: 7773+74. SP: 7809+10, 7823+24, 7807+08, 7769+70, tzv. Nyulvillamos alebo Zajovagon
Čo sa týka umiestňovania pantografov na K2YU vzadu, doplním, že v Sarajeve boli takto umiestňované košové zberače už z výroby, a to na požiadavku DP, ktorý tak chcel ostať verný spôsobu umiestnenia zberača (v minulosti tyčového), ktorý je zvonku sťahovaný trolejbusovým sťahovákom a takisto aj z dôvodu menšieho znečistenia uhlíkom. Ťažko však posúdiť, či je to z hľadiska bezpečnosti vhodný spôsob. Do Sarajeva bolo takto z ČKD dodaných 20 ks T3YU a celkovo 90 ks K2YU. PvvSa by som doplnil len toľko, že pantograf sa umiestňuje vpredu len v prípade úplných rekonštrukcií vojnou zničených K2YU, takže si myslím, že s umiestnením vzadu ich ešte zostane väčšie množstvo. V Sarajeve som sa stretol aj s takými špecialitami ako úplne odstránený (zakrytovaný) vetrák a podobne, ale o tom bližšie na diskusii www.transport.imhd.sk.
Btw.. Lidicky. Neodporucili by ste mi dobru autoskolu, ktora sa da robit aj pri zamestnani na plny uvazok a da sa zaplatit napriklad na 3 mesacne splatky?
Sarko
Tak som Ti našiel aj foto- podľa stránky je tam aj nejaká T4.
Sólo KT4YU
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/yu/trams/Beograd311-031001-IZ.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/yu/trams/Beograd351-IZ.jpg
Súprava 2xKT4YU
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/yu/trams/Beograd378-IZ.jpg
A ešte spomínané basilejské električky (motor+vlek):
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/yu/trams/Beograd606-IZ.jpg
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/yu/trams/Beograd1339-IZ.jpg