Podla mna je to krajsie ako Kotas celo, ale klasicke tam mohlo ostat. Poviem to takto: Videl som podstatne skaredsie zmeny T3 a tato nie je taka hnusna ako vacsina z nich. Nevyzera to zle, ale tie dvere sa mi nepacia (ale to je Ostravsky nater, ja viem). Ten vlecniak je co?
Včera asi 30 minút stáli eliny na Peknej ceste. Nejaký ***píp*** tak vletel do križovatky, až skončil na koľajniciach /kde nie je asfalt/ a tak to trvalo a trvalo... Veď čo, nestihol som vlak 19.49 do Brna ... a potom druhý pokus, 3ka z rače 21.04 vynechala šak čo, 11ka 21.15 sa ťahala ako keby mala prémie za pomalú jazdu, a 74ka z Račka 21.36 prišla 21.41. Keď sa pohla zo zastávky, pochopil som prečo. Taká jazda na jedničke až dvojke, s pravidelnými prískokmi každé tri metre a zvukmi predpovedajúcimi výbuch - no čo, prišla na stanicu 21.47. Inak super plynový dráčik. Čo ma úplne šokovalo, tá 74ka sa otočila a normálne ďalšiu jazdu. Čo myslíte, stihol som vlak do Brna 21.44?!? :-| Ešte, že si tak poctivo platím električenku . . . . . . hmm.
4849 stoji na malej krizovatke LIETAVSKA-JANTAROVA CESTA a v prednej maske ma natlacenu hnedu skodovku, nic vazne ale na odstavenie vozidla to asi bude.
Viem ze toto neni dispecer ale nan sa nedalo pripojit.
Vlastne jednu vec som zabudol.
Som rád, že si pán Ing. Rafaj uznal svoj podiel viny. To sa tak často nevidí a slúži to k jeho cti. Len ma mrzí, že nedokázal svoju vinu zistiť skôr a električka už mohla dávno jazdiť a nemusel mať nijaké opletačky s magistrátom.
Dnes som počul od nášho známeho jednu zaujímavú vetu a to že DPB má kapacity na to aby rekonštrukcie robil aj iným DP. Má pravdu a ja len doplním: a nie aby reko jednej K2 trvala 5 rokov. Ostáva len dúfať že modernizácie električiek v ÚD s novým interiérom + progres sú tými prvými lastovičkami a že sa niečo pohne k lepšiemu. Netreba však zabúdať, že pár lastovičiek leto nerobia.
S499: Ja som myslel, že DPB je so SORom stále zadobre?! veď sú to dobré vozy, ktoré sa osvedčili? Žeby nový budúci dodávateľ nových vozov bol lepším kamarátom ;op
Posielam ešte raz moje stanovisko k sťažnosti pána xxxx, mal som tam drobný preklep a vymazal som "vybavuje", pretože som list písal ja po ústnej konzultácii s Mesíkom. Ďakujem za výmenu listov. V. Rafaj
Ja som to len myslel tak, aby mestské organizácie neplatili dane zo zisku a aby sa peniaze preliali do stratového DPB. Veď v novembri také OLO musí vedieť predbežný zisk. Podľa toho by sa upravila cena za prenájom názvov zastávok na ďaľší rok s platbou vopred. OLO by tak nezaplatilo daň zo zisku a mesto by nepriamo dalo DPB peniaze.
Ja viem nie je to košér, ale nie je to ani protizákonné.
Respektíve keby vznikla jedna akciovka s názvom technické služby alebo tak nejak, ktorá by sa starala aj o odpad aj o MHD. Vtedy by to prelievanie peňazí bolo úplne v poriadku.
Česká vláda o 1. mája 2004 znižuje vyššiu sadzbu DPH z 22% na 19% a tak bude MHDčka pre cestujúcich lacnejšia o 3% čo je pri 1000,-Kč 30,-Kč. To v prípade ak to dopravcovia využijú na zníženie cien. Ak nie, tak DP budú mať z cestovného o 3% viac prachov. Lepšie by bolo keby dopravcovia ceny neznížili, veď v Čechách je cestovné v MHD lacné a cestujúcemu tých 120,- za rok nijako nepomôže, no DP tie 3% z celkových tržieb určite pomôžu na skvalitnenie už aj tak dobrej MHD.
350.004: ďakujem za názor. Nesúhlasím s tebou, ale každý má právo na ten svoj názor, že áno. Avšak patrilo by sa aspoň vystupovať pod svojím nickom keď už chceš na niekoho nadávať, respektíve keď reaguješ na spoludiskutúcich.
Len doplním, že môj otec mal tetu vo Viedni a mama uja v Londýne a tak boli ľudmi takpovediac stráženými. To už nehovorím o iných ľuďoch z mojej rodiny, ktorí ochutnali slobodu ešte keď netušili, že to raz bude problém a to počas vojny. Napríklad môj otec na vojne mal v knižke napísané niečo ako nespoľahlivý a tak nemohol byť na stráži aby neušiel.
Ono je zásadný rozdiel či prevádzkuješ 20 vozov s pohonom na zemný plyn alebo 300 vozov. Lebo čím viac plynu denne odobereš tým nižšiu cenu za m3 zaplatíš. Na Slovensku tento rok cena plynu pre veľkoodberateľov klesla o 2%. Avšak cena nafty stúpla.
V čase rozhodovania o modernizácii električiek K2 bolo vzhľadom na pomerne priaznivý vek a technický stav určené začať s vozidlami poslednej série z roku 1983 ( #7085, 7086 a 7087). Predchádzajúca modernizácia v DPB prebehla v roku 1993-1995 na električkách T3 a bola použitá výzbroj TV8 z produkcie firmy ČKD Trakce. Táto výzbroj bola osvedčená, úsporná, na vozidlách K2 ju používali v tom čase aj iné dopravné podniky. Preto nebolo pochýb o výbere výzbroje pre modernizáciu prvého z radu vozidiel – 7085.
Výzbroj sme zakúpili, ale žiaľ, kým sme dospeli k montáži do opraveného vozidla, výrobca výzbroje sa dostal do konkurzu a neskôr zanikol, a s ním aj možnosť získať potrebnú výrobnú a montážnu dokumentáciu. Preto sme museli naše technologické a konštrukčné kapacity rozdeliť a okrem bežných plánovaných opráv zamerať aj na tému tvorby dokumentácie pre K2 s výzbrojou TV8. Čiastočne nám pomohli partnerské dopravné podniky, ale vzhľadom na miestne odlišnosti bolo treba poskytnuté schémy prepracovať. Prioritou prestalo byť jediné vozidlo svojho druhu bez nádeje na opakovanie výroby a práce na ňom pokračovali v miernejšom tempe.
V súčasnosti sú všetky problémy technického charakteru vyriešené, vozidlo je takmer dokončené a zostáva ho oživiť a vyskúšať. V roku 2003 sme oslovili s prosbou o pomoc spol. s r.o. ČKD Pragoimex, v ktorej ako sa ukázalo, pracujú bývalí zamestnanci ČKD Trakce, podieľajúci sa na vývoji a výrobe trakčnej výzbroje TV8 a ktorí sú schopní a ochotní tento typ výzbroje oživiť. Prvé pracovné rokovanie sa uskutočnilo 21.1.2004 s prísľubom oživiť vozidlo do konca februára tohto roku.
Nakoniec ostáva už len získať schválenie nového typu vozidla a povolenie na jeho prevádzkovanie, čo je síce posledná, ale určite veľmi dôležitá etapa celej modernizácie. S ňou sú spojené určité administratívne úkony, ktoré si vyžiadajú ešte niekoľko týždňov.
Uznávam svoj podiel viny na dlhej dobe modernizácie uvedenej električky, ale rozhodne odmietam tvrdenie, že by bol problém v „prinútení dielenských pracovníkov dokončiť túto električku“.
Ing. Vladimír Rafaj
riaditeľ divízie Elektrické dráhy
No nemusi to byt celkom pravda. Ja som pocas malickosti byval na konci Petrzalky. Kratke Karosy som si vobec neoblubil, lebo mi pistali pred domom, Ikarusy tiez nie, lebo sa v nich cestou do skoly nekurilo. Oblubil som si akurat klbove Karosy, pretoze boli v predu tiche, kurilo sa v nich a nepistali mi rovno pred domom. A mali tmave skla, to sa mi pacilo vtedy Trolejbusy a elektricky som neznasal, ale ked som sa prestahoval k trolejbusom, tak som si ich oblubil ovela viac ako vsetky autobusy predtym dokopy. Co sa tyka oslavovania Ikarusov, tak budem oslavovat vtedy, ked vyradia posledny Ikarus 280/283.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
J
Som rád, že si pán Ing. Rafaj uznal svoj podiel viny. To sa tak často nevidí a slúži to k jeho cti. Len ma mrzí, že nedokázal svoju vinu zistiť skôr a električka už mohla dávno jazdiť a nemusel mať nijaké opletačky s magistrátom.
Dnes som počul od nášho známeho jednu zaujímavú vetu a to že DPB má kapacity na to aby rekonštrukcie robil aj iným DP. Má pravdu a ja len doplním: a nie aby reko jednej K2 trvala 5 rokov. Ostáva len dúfať že modernizácie električiek v ÚD s novým interiérom + progres sú tými prvými lastovičkami a že sa niečo pohne k lepšiemu. Netreba však zabúdať, že pár lastovičiek leto nerobia.
S499: Ja som myslel, že DPB je so SORom stále zadobre?! veď sú to dobré vozy, ktoré sa osvedčili? Žeby nový budúci dodávateľ nových vozov bol lepším kamarátom ;op