Pritom keby vydali knizne CP a dali ich do stankoveho predaja, tak by mozno ludia ani nestrhavali CP. A keby ich zatavovali do folie alebo zakladali medzi folie za plexistenu, tak by im ani vandali moc neublizili. Asi sa to tam tak nikdy nerobilo.
V BA podmienkach by v aute bol počítač so sotftvérom na grafikony a MS Excel, tlačiareň a kopírka. Osádku by tvorilo 6 ľudí:
1. ten, čo riadi vozidlo
2. ten, čo obsluhuje softvér na grafikony
3. ten. čo prepíše do excelu
4. ten, čo obsluhuje tlačiareň
5. ten, čo obsluhuje kopírku
6. ten, čo obsluhuje lepidlo a CP vylepí
poslanec Horth nam v skole na prednaske hovoril, ze sa ma vytvorit akasi vyrovnavacia banka, kde sa aj po decentralizacii budu prerozdelovat peniaze od bohatsich regionov slabsim, tak sa netes predcasne...
Zastávkové CP sú z Excelu? Som si myslel, že ich rovno exportujú nejako z toho špecializovaného softvéru (FS Grafikon System Olomouc?).
Re #25192 J: Ako som už napísal, celá vec má zmysel len v prípade, že CP je vylepený tak, že zo stanovišťa ho vodiča je vidieť. V tomto prípade už problém nevidím. Ale súhlasím, že to nie je len o nútení vodiča, ale aj o jeho pochopení, že tým prispeje k zlepšeniu služieb.
No celkom by som chcel vediet, z coho by si tu tlaciarnicku na tom skutri napajal (z dynama?). A z coho by si na nej tlacil. A ako by to cele fungovalo v zime.
Spectre: No práve preto som hovoril o skútri so strechou.
m@rtin, Vladimír: A ako skontroluješ toho vodiča. Povie ti nevšimol som si stáli tam ľudia, počas mojej jazdy ešte strhnutý nebol,...
Čím viac ľudí robí jednu vec, tým je to komplikovanejšie a ťahšie kontrolovateľné. Kým nebudú mať vodiči vzťah robiť túto prácu lepšie toto nie je realizovateľné.
Na skúter sa dá tiež pripevniť dozadu tlačiarnička do nejakého kontajneru. Takisto čistiace potreby si má kam odložiť.
Väčšie závady (rozbité sklo, samolepky,...) by si iba poznamenal a na druhý deň by to vybavil.
Avšak problém pri skútri je zo zimným obdobím, takže nie, aj keď 3/4 roka sa dá na skútri jazdiť.
Ale aj tak je lepšie jeden človek ako milión. Dispečer, vodič,... sa nemá takýmito vecami zaoberať, lebo dotyčný by sa mohol vyhovárať: "Ale veď mi majú hovoriť kde čo chýba a nikto mi nič nehlásil." ak je za to zodpovedný jeden človek, či dvaja pri rozdelení rajónov, okamžite vieš kto si prácu nesplnil. Poslednou vecou je, že takúto prácu zvládne človek s neukončenou ZŠ, dáš mu 10.000 a bude ešte rád.
Ta tlaciaren v rovno v aute je kua perfektny napad. Lenze u nas to funguje tak, ze jeden clovek cp urobi v programe na cp, druhy clovek cp rucne opise do excelu (!!!), treti clovek cp vytlaci a stvrty ho potom rozmnozuje na kopirke a az piaty v poradi je zrejme vylepovac. (Mozno som to trochu prehnal, ale v principe to funguje takto). Jednoducho v DPB malo veci funguje naozaj operativne a hlavne naozaj efektivne.
qwix, Andy: Tentokrát som sa skutočne sekol. Až dodatočne som si uvedomil, že na väčšine zastávok sú CP umiestnené tak, že na nich vodič nevidí. CP umiestnený mimo dohľad vodiča - celkom som zabudol na túto bratislavskú špecialitu. Takže sorry, vodič kontrolovať CP zatiaľ nemôže.
Suvisi to aj s MHD, takze tu je link s odpovedou na otazku, ci sa nebude realizovat druhe zeleznicne priecestie spajajuce Trnavku s Ruzinovom. http://www.ruzinov.sk/forum.php?display=488
U nas raz na dispecing jeden dispecer zahlasil chybajuci cestovny poriadok a ked to vo vysielacke pocul zamestnanec oddelenia, ktory ma vylepovanie cestovnych poriadkov na starosti, tak toho dispecera nazval *****om. Ked som sa pytal, ze preco si to mysli, tak som dostal odpoved, ze preto, ze co sa ma takymi *****inami zaoberat, ze ma riadit dopravu a nie nahlasovat strhnute cestovne poriadky. Takto to funguje v praxi...
Aaaah, a samozrejme ten text ma byt "Zadajte evidencne cislo hladaneho vozidla" alebo whatever, nezalezi na nom, ale nerad po sebe nechavam neopravene chyby. :-| Asi som zase malo spal. Este raz sorry za flood.
Hm, na konci toho URI ma byt samozrejme zatvorka a pripadne bodkociarka -- fakt neviem, co tam mam napisat, aby mi to nezamenilo za smajlik. A ospravedlnujem sa za 3 prispevky namiesto jedneho...
qwix:
Jak by kontrolovali řidiči jízdní řády? Úplně normálně, v Praze to tak funguje už přes 10 let. Jakmile na zastávce chybí jízdní řád, je povinností řidiče na něj upozornit. Zastávková služba jezdí s vozy Ford Tranzit, kde je počítač s tiskárnou, který ihned vyhotoví nový jízdní řád. Zastávková služba v Tranzitech dále vozí čistící přípravky na umytí označníků, zarámovaná plexiskla aby v případě poškození, mohli sklo ihned vyměnit, stroj na výrobu samolepek s číslem a směrem linky, fólie do kterých se zastrkávají JŘ apod.
A to akoze vodici maju na kazdej zastavke vystupit a ist skontrolovat CP?
Re #25172 J:
1. Neviem, ako by si jazdil so skutrom v zime.
2. Nechcel by si nahodou, aby jazdili na skutroch aj ostatni zamestnanci DPB, alebo rovno aby sa aj vozidla MHD vymenili za skutre?
Jedina vyhoda je to parkovanie a zapchy, ale inak to ma same nevyhody, ktore znemoznuju pouzitie...
Vladimír
1. ten, čo riadi vozidlo
2. ten, čo obsluhuje softvér na grafikony
3. ten. čo prepíše do excelu
4. ten, čo obsluhuje tlačiareň
5. ten, čo obsluhuje kopírku
6. ten, čo obsluhuje lepidlo a CP vylepí