Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #251875:
S tými presvetlenými interiérmi je to pravda. Podľa mňa je najlepšie, keď je zapnuté iba každé druhé svetlo, pri LED svetlách to je stále viac než dosť. Veď keď je vonku tma, tak nemusí byť vnútri pomaly viac svetla ako je vonku cez deň.
Reply on: Mhr1 #251874:
Hej a najradšej to používa ten, čo mu to "tak" najčastejěie vyjde 😁.
Reply on: Kubo23 #251872:
Odporůčam vystúpiť o dve zastávky skôr a ísť na osvieženie pešo, preberieš sa viac ako v autobuse. Väčšina cestujúcich sa sťažuje na presvetlené interiéry.
Reply on: S499.1023 #251873:
V Prahe sa na to ("lebo to tak vyšlo") používa termín "vyšlizmus".
Reply on: Majo #251871:
Tam sa bežne obiehalo tak, že jeden voz išiel na "dvojkovú" koľaj, jeden vycúval na odstavnú etc.
Mmch, v časoch, keď na trati vládol chaos a anarchia, si vodiči bežne pred posledným odchodom pre ukončením menili odchody s predchádzajúcim spojom, aby boli skôr doma. K dokonalosti to dohnal jeden vodič, ktorý si začal meniť odchody hneď po striedaní a to nie s predchádzajúcim spojom ale s tým, ktorý bol prvý na rade. Keď nastala chvíľa posledného kola, zistil, že už nemá s kým meniť odchod, lebo by menil sám so sebou
Môj osobný predpoklad je "lebo to tak vyšlo".😆.
Chcem sa posťažovať na tmavé sklá v modernych autobusoch a trolejbusoch… Nevidim horšie deprimujucé rána ako isť do busu ktory je tmavsi nez okolie a zaspavat na sedadle… Je to strašné ked clovek pracuje 12h skoro denne, nevidi bozie svetlo z celeho dna( lebo pracuje v nakupaku) a ešte bus mu zabranuje sa dobre prebrat, lebo clovek co v dnesnej dobe len vidi je len umele svetlo ktore nie je staaaaleeeee ako slnko ale blikajuce… perfektny recept este na vacsiu unavu… ludia a to mam 23… chapem ze tmave okna maju nejaky ucinok v lete, ale nemyslim si ze sa to oplati pre ludsku mentalitu.
Reply on: S499.1023 #251869:
Tá prestávka v obľúbenom bulharskom letovisku bola kvôli tomu, že prestávku tam mali aj celodenné poradia a nebolo ich ako obehnúť či nemala racionálny dôvod?
Reply on: Daak #251868:
Celodenné poradia robia 2 vodiči - doobedná služba začína v rozpätí cca 3:40 - 6:00 a končí v rozpätí cca 11:30 - 15:30, poobedná služba začína v rozpätí cca 11:30 - 15:30 a končí v rozpätí cca 18:30 - 1:00. Doobedná služba zväčša začína vo vozovni a končí na trati, poobedná zväčša začína na trati a končí vo vozovni. Delená služba má, ako už z názvu vyplýva, 2 diely vykonávané spravidla tým istým vodičom: ranný diel služby začína v rozpätí cca 5:00 - 6:30 a končí v rozpätí cca 8:30 - 10:00, poobedný diel služby začína v rozpätí cca 13:00 - 14:30 a končí v rozpätí cca 17:00 - 19:30. Delená služba spravidla začína a končí vo vozovni. Ranná špička zodpovedá rannému dielu delenej služby. Potom sú striedači, čo sú väčšinou delené služby, ktoré začínajú aj končia neskôr ako klasické delené. Striedač začína a končí službu na striedacom mieste, napríklad Trnavské mýto, ŽST Vinohrady alebo Hlavná stanica. Ranné špičky a delené služby sú (až na pár výnimiek) iba v pracovných dňoch. Striedači sú aj cez víkendy, ale v menšom rozsahu a často ide o nedelené služby (aj cez týždeň sa niekoľko takých nájde). Ďalej existujú rôzne kombinácie uvedených služieb a atypické služby, napr. (hlavne cez víkendy) je zopár celodenných služieb začínajúcich a končiacich vo vozovni, obsadzovaných jedným vodičom, ktoré časom nástupu a ukončenia zodpovedajú "nevodičskej" práci, napr. od 9:00 do 20:00.
Reply on: Solider #251867:
Vždy ako vždy. V dávnej histórii, "za mňa", na električkách cez týždeň nebolo jedinej rannej služby, niekedy okolo 1989 (už sa jazdilo na Zlaté) prišla prvá lastovička v podobe exemplárne rozhadzovačnej 4/12 s výkonom tuším 3:45, ktorá začínala výjazdom z vozovne na ZP, tam ihneď čerpala pracovnú prestávku, spravila jazdu do Karlovky a späť a zaťahovala.
Reply on: Majo #251864:
Nie som z BA, môžeš prosím priblížiť približný nástup a ukončenie podľa typu služby? Predpokladám, že delenú robí jeden vodič rannú + popoludňajšiu špičku, ranná jeden vodič iba ranná špička a celodenná dvaja vodiči, pričom jeden robí rannú špičku + dopoludňajšie sedlo a druhý popoludňajšiu špičku + večerné sedlo? A ako sa striedajú vodičom služby? Ďakujem 🙂
Reply on: Andrej #251865:
Nepomer vznikol keď sa škrtla posilnená poobedňajšia špička. Ranných špičiek bolo vždy viac aj v minulosti, ale nie až tak výrazne – pri dvojlinkovom variante bol od 6:30 do 19:00 celodenný 8-minútový interval a celodenné linky nemali ranné špičky, pretože ráno nebol posilnený interval. Delené boli na linkách 6 a 7, pričom na linke 7 bol nepomer z dôvodu odlišnej trasy, ráno do Rače a poobede iba po Vinohrady.
Reply on: Andrej #251865:
Dobre vravíš (píšeš), so zavedením 1-linkového variantu v roku 2019 sa zrušil celodenný 4-minútový interval cez školský rok, zrušenie 4-minútového intervalu počas poobedňajšej špičky prišlo až v ďalšej etape "optimalizácie".
Reply on: Majo #251864:
Ak si dobre pamatam, tak tento nepomer nastal az pocas covidu, ci? Este pred pandemiou boli delene poradia aj na ostatnych linkach: https://imhd.sk/ba/galeria-media/232636/7783-7784-na-spoji-linky-9-id%C3%BAcom-z-Vozovne-Kras%C5%88any?ghv=342&ref=ba%2Fvozidlo%2F342%2F%25C4%258CKD-Tatra-T3-7783
Reply on: S499.1023 #251861:
No veď práve o tú diametrálne odlišnú sumu išlo, ostatné bolo iba na dokreslenie. Len tak pre zaujímavosť, dnes je bez ZV v električkovej doprave 64 celodenných poradí (1 - 5, 3 - 17, 4 - 24, 9 - 18), 7 delených poradí (1 - 2, 7 - 5) a 29 ranných poradí (1 - 2, 3 - 4, 4 - 6, 7 - 12, 9 - 5). Takýto nepomer ranných poradí k ostatným, ktorý nastal so zavedením 1-linkového variantu, tu snáď ešte nikdy v histórii električkovej dopravy nebol. Skoro tretina električkových vlakov jazdí len cca 4 hodiny denne. Pritom poobedná špička by tiež potrebovala posilniť na 4 minúty na každej radiále a linka 7, ktorá s 10-minútovým intervalom poobede posilňuje iba každú druhú 3-ku (s rovnomenným 5-minútovým intervalom), postráda v tejto forme logiku.
Reply on: Solider #251858:
Kolektívna zmluva je verejná, obsahuje všetky mzdové tarify, príplatky, atď.

Takže chlapci si môžu v podstate na cent vypočítať, koľko zarobia v čistom.
Reply on: Solider #251856:
Tak som to myslel. 80 som napísal omylom, 20 na hodinu bez príplatkov nemajú ani naši vnútroštátni rušňovodiči. Ale hádam na SK nie je daň zo mzdy 50%, aby to bolo tých Majových 20 evri.
Reply on: Majo #251859:
Čo okrem zle odhadnutej sumy (chcel som samozrejme napísať 40 evri, nie 80) som tam neuviedol z toho, čo píšeš ty?
Zberač mínusiek

Zberač mínusiek

Reply on: Majo #251859:
Tebe musia posielať výkonnostnú odmenu z marketingu alebo čo 😅
Reply on: S499.1023 #251852:
Ty si už úplne vypadol z bratislavských reálií. 😀 V lepšom prípade vstávaš okolo 4. ráno a ideš nejakými prvými dennými spojmi pred 5. hodinou, v horšom máš nástup v takom čase, že musíš ísť z domu posledným nočákom okolo 4. ráno s prestupom na Hlavnej stanici na služobák (s "bonusom" v podobe rôznych individuí pod vplyvom omamných a psychotropných látok v nočnom autobuse aj na stanici), takže vstávaš nejako okolo 3. ráno. Odjazdíš si 3 - 4 hodiny prakticky bez prestávky (lebo do 4 a 1/2 hodiny byť nemusí), končíš niekedy medzi 8. a 9. hodinou a potom si celý deň v práci (/škole/kdekoľvek) primerane rozbitý, pričom s narastajúcim vekom narastá aj úroveň Tvojho rozbitia. Na účet Ti príde za to 15 - 20 € (čo je aktuálne cena 4 - 6 pív v Bratislave). Prečo to teda niekto robí? Napríklad pre tie krásne momenty, akými sú východ slnka z miesta s najlepším výhľadom, spev tyristorov, svišťanie prevodoviek pri maximálnej rýchlosti v tuneli, opätované úsmevy a dobrý pocit, že si odviezol stovky ľudí bezpečne a pohodlne do cieľa. 🙂
Reply on: si #251857:
To je hodinová tarifa podľa kolektívnej zmluvy + príslušná výkonnostná odmena, bez príplatkov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.