Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david11 #251795:
To je kvoli tomu, že sú deponované v Nových Zámkoch.
Reply on: Ma178rek #251794:
Jeden predsa behá na 130 na najvyťaženejšich odchodoch.
Reply on: tiny111223 #251792:
😂😂 nevadí
Nooo chcú na celú linku Zilina-Bratislava nasadiť iba Stadler Kiss
Čo je fajn v rámci aj servisu a podobne
Zjavne bude obeh 6-7 jednotiek a 1 bude záloha (čistá jazda 2*2.5h a asi celkovo 2h prestoj na konečnej takže 7 jednotiek)
Reply on: tiny111223 #251792:
Nevadí, bola to Žilina
Reply on: Ma178rek #251791:
Myslíš Záhorskú ves?
Reply on: 6503 #251769:
Dne svysiel článok že ZSSK plánuje nákup ďalších 4 jednotiek na trať BA-ZA
Reply on: Andrej #251788:
"Hlavne že títo polovodiči všetci majú pekné uniformy, lebo presne to je dôležité."

Ja si pamätám z 90-tych rokov vodičov šoférujúcich v tielku a kraťasoch, a jazdili úplne rovnako ako popisuješ.

Takže za mňa, aspoň niečo sa zmenilo k lepšiemu 😋
Reply on: Andrej #251788:
Pri trolejbuse to niekedy veľmi neviete ovplyvniť, jednoducho ak máte nejakú splietku výhybiek a k tomu idete do vetvy s vypnutou jazdou, musíte našľapávať, nech nezostanete visieť. To ovládanie výhybiek bolo kedysi tiež podstatne horšie, lebo bol trolejový kontakt, kedy sa zároveň vzduchom brzdilo a dával odber jazdou pre prehodenie výhybky. Súhlasím však s tým, že všetko sa dá robiť aj v kultivovanej forme.
Reply on: csepka_3 #251782:
Dnes jazdia úplne najhoršie trolejbusári. Tam sa o žiadnej kultúre cestovania nedá ani snívať, tam sa jazdí takmer exkluzívne plná jazda / plné brzdenie. Už viac krát som mal tú "česť" cestovať z ASMN troloSORom s kuframi a to bolo ako za trest, po celom priestore sa kĺzali. Hlavne že títo polovodiči všetci majú pekné uniformy, lebo presne to je dôležité.
Reply on: upravovač fotiek #251785:
Presne ako píšete, pri TV1 je nevyhnutnosť pri sklze vypnúť jazdu a počkať kým sa súkolia zrovnajú, potom sa môže našľapnúť znova. S tými vozmi treba vedieť jazdiť, chlapci by sa s tým chceli vyšantiť, ale to tak nefunguje, veď nevedia ani so sprostým progresom jazdiť. So zrýchľovačom hore panelovkou do Dúbravky pri Brestovke, to bolo na zbláznenie. A to čo píšete že by tie vozy obula, tak to by bol asi ten najmenší problém. 😃
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #251783:
Veru, Čachtická bola tiež výživná, na ňu som úplne zabudol.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: csepka_3 #251782:
Veru, ľudia zabúdajú ako dobre sa máme. Pri mojich návštevách po Ukrajine a Bielorusku som si zaspomínal na naše 90. roky 20. storočia. Také vraky. Dokonca som v priamom prenose videl utrhnutie kardanového kríža, nadskočenie T3ky a konduktorku, ktorá medzi koľajnicami zbiera zvyšky kardanu a čeľusťovej brzdy. 😁 A to bolo iba pár rokov dozadu!

https://imhd.sk/transport/galeria-media/265747/
https://imhd.sk/transport/galeria-media/265750/
https://imhd.sk/transport/galeria-media/265751/
https://imhd.sk/transport/galeria-media/265748/

Odpálenie T3M som nezažil. Vraj stačí keď pri rozjazde začnú preklzávať kolá, pustíš jazdu a nepočkáš kým preklz skoční a znovu našlapneš, že vtedy odpáliš TV1.

Dnešní vodiči by sa riadne zapotili, keby mali jazdiť so zrýchľovačom v zlom počasí tak, aby s ním dodržali jazdné doby a voz prežil celú službu bez ujmy. Minimálne by polovica vodičov vozy riadne "obula".

Osobitnou kapitolou boli brzdy na kačiciach. Nielen, že to vozidlo bolo lenivé na rozjazd (a K2S stále lenivé sú), ale brzdnie klátmi na zadnom podvozku bol bežný prevádzkový stav, hodne využívaný. Dodnes je vidieť "rozklepané" hlavy koľajníc v zastávkach na Račianskej radiále. Pre porovnanie, Vajnorská, kde židne K2 nejazdili, to nemala. Lenže úsek Zátišie - vozovňa už bol opravený.
Reply on: csepka_3 #251782:
To už je taká zmes JPP, Paľo. to odchádzanie tyristoriek bolo dané najmä zlou údržbou. Pražáci jazdil aj jazdia s tyristorkami ako s klasikami (čo v pražskom podaní znamená oblúk na desať našliapnutí) a držia im. Karol F. alebo Erik K. by ti mohli porozprávať o mojej výmene názorov s vodičom T3M na Karlovom námestí.
Reply on: upravovač fotiek #251775:
A trať na nábreží bola v luxusnom stave oproti stavu celej trate do Rače atď..
Reply on: upravovač fotiek #251779:
No, to ako sa kedysi jazdilo si asi pamätáme viacerí. Ak sa dnes niekto sťažuje na údržbu, tak je to nebe a dudy proti tomu, čo tu bolo kedysi. Akože dnes sopliaci chodia na poruchy že sa im reštartoval palubný počítač. Kedysi sa jazdilo bez stieračov, dobre že nie bez zrkadiel, tie boli tiež za odmenu ak boli vypuklé, inak to bolo kozmetické zrkadielko na dve veci. To, že trebalo prešľapávať s kačicou v kopci lebo čeľuste boli totálne spálené alebo zjazdené netreba ani komentovať. Nezabudnem však aj na to, že tieto bláznovstvá mali svoje následky. Okolo roku 2000 sa podarilo odpáliť tyristorkovú súpravu z Krasňan v Rači a keďže jedna nemenovaná teta s tým našľapávala aj napriek strieľajúcej linke a nevypla podvozky tak si zarobila a splácala to niekoľko mesiacov, či dokonca aj rokov. To isté sa ešte však zopakovalo aj na 729+726 a 602+610. Napokon sa to už nedávalo komukoľvek do ruky, lebo tá výzbroj je citlivá na zlé nášľapy, dnešní vodiči nemajú ani páry o tom, ako sa má električka ovládať. Hlavne, že majú mikinu, kapucu, nový mobil a robia si príspevky na sociálnej sieti. Ide to však systémom padajúceho lajna, nemajú vodičov a berú všetko čo má v riti dieru. čo už.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: csepka_3 #251778:
V tomto prípade by zastávka za výhybkou nič neriešila. Prestup na hrane ostáva na Šafku.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Ma178rek #251777:
Však nech sa to opraví, ja rekonštrukciu vítam. Iba si dovolím napísať, že to tam bývalo oveľa horšie. Dnes to hádže vozom celkovo do strán, vtedy to vyslovene vozom kývalo. Je rozdiel či má trať vadu geometrie formou rôznych zvlnení do strán, alebo či sa pri prejazde vozidla jedna koľajnica oproti druhej prepadne o 5 cm. Kým v prvom prípade hádže celým vozňom do strán (a ten sa trošku kýve), v druhom príapde sa voz najmä kýve.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: csepka_3 #251776:
Mňa fascinovalo kríženie článkov na K2. Nikde inde som nevidel to, čo na nábreží. Najviac sa tomu priblížila Miletičova, ktorá bola opravená v roku 2008. Lenže tam sa jazdilo pomaly, nie ako kedysi na nábreží. Niekdajšia linka 7 cez nábrežie a tunel, to bola "radosť". Vo vlnitom plechu svietili možno 4 neónky, dekle na krytoch pohonov dverí boli voľné. Vozňom to kmásalo zo strany na stranu, dekle trieskali, občas sa rozsvietil tretí pár neóniek, len aby za chvíľu zas zhasol, na spdnom schode dverí neboli drážky do ktorých zapadal kolík dverí v zatvorenej polohe, tak aj dvere lietali do strán a neustále "ťukali". Že sa tam nelámali zberače ma dodnes udivuje. A vodiči vtedy nemali pud sebazáchovy.
Reply on: Klepeto #251774:
Tu by som len upozornil, že ak sa bavíme Nám. Ľ. Štúra, tak údajne DPB navrhoval zastávku v oblasti pohrotnej výhybky 1+4 za námestím, avšak magistrát to zatrhol z dôvodu cyklopruhov a priestorovej dispozícii.
Reply on: upravovač fotiek #251775:
Ak je toto luxus tak neviem čo chceme ...
Trať je v katastrofálnom stave ...

Hádže to v akomkoľvek vozidle a rýchlosť 50km/h je nepríjemná...
Pri rýchlosti 30km/h je to znesitelne ale naozaj chceme aby sa jazdilo takouto rýchlosťou???
Trpia vozy, cestujúci,...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.