Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: birch #247229:
Satelitný snímok z 2. svetovej vojny? To mi nevychádza…
Reply on: trolejbus6207 #247227:
Toto je inak zaujímavá otázka, lebo historicky bola Račianska napojená na Mýtnu, z Račianskej sa odbočilo doľava na Legionársku a následne doprava na Radlinského. K rozšíreniu nárožia medzi Šancovou a Legionárskou do podoby, ako je dnes, došlo niekedy v 20. rokoch 20. storočia. Otázka je, či sa po tomto rozšírení niekedy nedalo dostať z Račianskej na Radlinského aj priamo... Podľa satelitného snímku z 2. svetovej vojny sa zdá, že možno aj áno. Určite to ale už nebolo možné po zjednosmernení Mýtnej a úpravy križovatky Račianske mýto do dnešnej podoby.
Reply on: Urbanway 2423 #247224:
Ľavé odbočenie z Račianskej na Šancovú smer Trnavské mýto bolo možné do roku 1999, keď sa udiala zmena, ktorú popísal S499 nižšie. Aj ja si pamätám vtedajšie zápchy a výrazné zlepšenie situácie po zrušení ľavých odbočení s výnimkou z Legionárskej na Mýtnu (kam bola presmerovaná L39).
Reply on: Valec #247225:
Z Račianskej sa dalo doľava aj doprava na Šancovú, rovno na Mýtnu, ale rovno na Radlinského nie...
Reply on: Valec #247225:
a pri tej prilezitosti aj zrusili linku 54 a presmerovali 39 😛
Reply on: Urbanway 2423 #247224:
Priamo na Radlinského neviem, ale doľava na Šancovú sa dalo. Ono všetky tie ľavé odbočky zrušili naraz niekedy koncom 90-tych rokov.
Reply on: S499.1023 #247223:
Dalo sa niekedy na Račianskom mýte odbočiť aj z Račianskej smerom na Trnavské mýto, alebo ísť rovno po Radlinského smerom do centra?
Reply on: Mhr1 #247219:
Pritom keď súčasné riešenie RM presadil po svojom nástupe k "dopravákom" bývalý vodič trolejbusu, známy pod prezývkou "policajt" (6207 si ho možno bude pamätať) a vyhubil väčšinu ľavých odbočení, bolo to neuveriteľné zväčšenie priepustnosti križovatky a eliminácia kolón.
Ja si ešte pamätám, ako sa odbočovalo doľava nielen zo Šancovej od RM do Mýtnej a z Legionárskej do Mýtnej, ale aj zo Šancovej od Hbf. do Račianskej (cez J-Hook najprv smerom do Legionárskej a potom na úrovni kríženia s "Radlinskou" 😃 ) doľava na Račiansku. Nekonečné kolóny už pri vtedajších neporovnateľne nižších intenzitách dopravy.
Reply on: Solider #247208:
Áno, ale ak to priestorovo na ďalší jazdný pruh nevychádza, tak namaľované čiary fyziku neobštia.
Reply on: Solider #247216:
Ten problém tam spôsobuje to, že ešte stále sú policajti poslednou inštanciou riešení dopravy, pričom by mali len kontrolovať súlad dopravných riešení s legislatívou. Až mi zle prichádza, keď počujem v Česku volanie o návrat k tomuto modelu.
Reply on: ivanbuto #247215:
Úplne by stačilo, aby v inkriminovanom smere nebola zelená rovno spolu so zelenou doľava. Napr. išli by rovno oproti sebe oba smery a potom doľava oproti sebe. A vyriešené. Ale toto neprešlo. 😮
Reply on: birch #247218:
A odbočuje sa na Račku aj zo Šancovej od Trn.mýta doľava do Radlinského i zo Šancovej od hl.st. doľava na Račiansku. Že sa tým blokujú vozidlá idúce rovno, trúbi sa, ignorantovi predpisov to zjavne nevadí. No a polícia nikde!
Reply on: Solider #247216:
Ešte si zabudol na výjazdy IAD z nadzemnej garáže pred nástupišťom L21/40, kde je prikázaný smer doprava, z ktorého sa ale nedá dostať smerom na Šafárikovo nám., tak vodiči v pohode jazdia aj doľava.

Ale po tom, ako je na Račianskom mýte už dlhodobo bežné odbočenie do zákazu z Račianskej doľava do Legionárskej a minule som za pol hodinu videl dvoch borcov, ktorí odbočovali aj z Radlinského doľava na Šancovú smer hl.st. (cez koľaje a protismer), rovnako ako sa bežnou stáva jazda 2s po naskočení červenej, tak nejde len o diletantské riešenia, ale aj o narastajúcu ignoráciu predpisov všetkými účastníkmi premávky.
Reply on: Solider #247216:
Prosto, konečne nejaký ozajstný mestský bulvár, ako to svojho času oslavovali niektorí tiežnovinári...
Reply on: S499.1023 #247213:
Celé Mlynské nivy sú jeden obrovský fail pokiaľ ide o dopravné riešenie a jeho bezpečnosť. Pravý vjazd do garáže medzi zastávkami Košická a Autobusová stanica je brutálne nehodové miesto, kde vodiči áut odbočujú do garáže z pravého jazdného pruhu priamo pred v buspruhu idúce trolejbusy a autobusy. Buspruh pred križovatkou s Košickou je tak zalomený a úzky, že sa doň nezmestíš, ak sú vedľajšie jazdné pruhy obsadené autami. Výjazdy z podzemných garáží pravidelne cez štyri jazdné pruhy, tam sú tiež denne kolízne situácie.
Reply on: ceres #247210:
Nie je to o tom, dopravným značením to neopravíš - geometria nevychádza.
Reply on: 3pa3ck3 #247209:
Ľavý priamy s pravým odbočovacím
Reply on: Solider #247208:
No ale ak tie pruhy kolidujú, tak to nie je OK s bezpečnosťou.
Reply on: Thomas55 #247211:
Po dodaní nových trolejbusov TNS12 sa uvažuje o spojení 41 so 44, takže ak sa tieto dve linky spoja tak áno, dovtedy tam budú jazdiť len začínajúce/končiace 71 a 72.
Chcel by som sa spytat, ci bude niekdy opatovne obnovena pravidelna prevadzka trolejbusov na trati Hrobonova - Prokopa Velkeho - Voz. Hrobonova... ? Dakujem

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.