Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Arrivaderci #247172:
Tak teraz prestávam rozumieť - sťažujete sa na horšiu viditeľnosť LED-kových návestidiel ale keby tam dali žiarovkové, tak by to bol trapas?
Reply on: Arrivaderci #247172:
A nebude hlavná pointa zníženia viditeľnosti v tom, že križovatka je v pravotočivej zákrute a zmizlo návestidlo na ľavej strane jazdného pásu?
Reply on: S499.1023 #247168:
Pre niekoho sú aj fakty konšpirácie.
Reply on: Arrivaderci #247169:
A sú to vôbec LED-kové? Nerovnomerné vysvietenie plochy o tom nenasvedčuje.
Reply on: S499.1023 #247168:
Faktom ale je, ze napriklad pri vyjazde z Mlynskej doliny pri Botanickej v smere do centra tie semafory nie je dobre vidno, ak je silne protisvetlo od slnka, alebo ti svieti silno pri zapade, az kym nie si niekde tu: https://www.google.com/maps/@48.1478926,17.0742519,3a,58.7y,116.42h,87.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDNFP5muA_3KTyHX85CM_qg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

A urcite tomu nenapomaha aj natocenie semaforov.
Reply on: N/A #247164:
Nie, EÚ nestopla výrobu tohto typu žiaroviek (pre priemyselné využitie) a nie, LED-kové nemusia mať horší pozorovací uhol. Žiješ v zajatí konšpiračných teórií.
Reply on: S499.1023 #247158:
Dokonca to bolo tak, že dolné 200 mm návestidlá boli Siemens ešte z čias "uvoľnenia" a horné 300 mm boli AŽD, pretože sa už Siemens kupovať nesmel.
LEDky majú aj v Trnave a nejako som si nevšimol problém.
https://goo.gl/maps/fHAQMBmiHphkZMvS9

Sú netradične tenké 😁
Reply on: Matko1 #247155:
Na Slovensku sa kontrastné štíty už vyskytujú v Prešove (inde si na ne nespomínam) https://goo.gl/maps/CjLeCWovkEwiGP1u7
Reply on: 810zssk #247153:
EÚ stopla výrobu tohto typu žiaroviek a tým pádom sa musia vymieňať za LEDkové.

Takže všetky staršie návestidlá sa menia za LEDkové a tie majú horší pozorovací uhol.
Reply on: S499.1023 #247159:
To som nevedel 😂 ale zdali sa mi v porovnaní so Siemensami, ktoré ich nahrádzali fakt malé.
Reply on: Viko #247151:
Dokonca to AŽD má 210 mm.
Reply on: Ike #247149:
V skutočnosti majú Siemensy 200 mm a tie "strašne malé" AŽD 210 mm 😁.
Reply on: Ike #247145:
To bolo vtedy bežné, naopak svietiaca zelená doplnková šípka hádam ešte ani neexistovala.
Reply on: Ike #247144:
To nie sú strašne malé svetlá, to sú štandardné 210 mm (AŽD veľkosť) ampule, len ten biely štít to skresľuje.
Reply on: Miro #247140:
Aj v Bratislave sa už v "praveku" vyskytovali 300 mm návestidlá, len sa nekombinovala veľká červená so štandardnými (200 alebo 210 mm) ostatnými farbami.
Reply on: Valec #247136:
Isteže si to pamätám, vtedy som bol dokonca priamo pri tom. MSK bola totiž jediná firma, ktorá bola ochotná ma prijať na brigádu už ako štrnásťročného - na šesťhodinový úväzok, reálne som tam aj tak trávil dvanásť hodín denne, lebo tam bola dobrá partia a bavilo ma to. Okrem iného som sa tam zoznámil so šotolegendou ing. K. K. 😋.
Reply on: Viko #247151:
Na Panónskej sa po pravej strane a hore dali 300mm návestidlá pravdepodobne kvôli rýchlosti a viditeľnosti. Po ľavej strane je ale vidno normálne 200 mm návestidlo.
https://www.google.sk/maps/@48.1068671,17.0954718,3a,75y,163.21h,87.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZimNXvVoRDfa_idYoQ3QTg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Reply on: si #247150:
Po prvé: pokiaľ sú tam tie návestidlá čo myslím, tak ide o moderné návestidlá spĺňajúce normy a bla bla bla... Základné návestidlá (200mm, umiestnené dole) majú široký rozptyl svetla a teda by mali byť viditeľné od stopčiary aj blízkeho okolia. Záleží potom na ich natočení (sám mám problém s natočením návestidiel napríklad na Hraničnej, kde od stopčiary ledva vidím ktoré svetlo svieti). Návestidlá na výložníkoch (300mm, hore) sa štandardne používajú s úzkym rozptylom svetla a je to z dôvodu, že ich má vodič vidieť z väčšej vzdialenosti. V súčasnosti máme platné TP117, ktoré umožňujú použitie aj 200mm návestidiel hore na vyložení. V zahraničí a je možné že sa to začne aj tu, sa tieto návestidlá používajú v kombinácii s kontrastným štítom (pri výške umiestnenia návestidla >=6,5 m sa kontrastný štít použiť musí). No a pri rýchlostiach <=50km/h je možné aj hore použiť 200 mm návestidlá. Toľko k použitiu návestidiel.
Po druhé: Riadenie v danej križovatke bolo v dynamike, ale oklieštenej kvôli absencii chodeckých tlačidiel. Teraz sa tam dala dynamika plná (stále sa dolaďuje pokiaľ viem) aj s preferenciou MHD. Tá má prioritu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.