Nie, EÚ nestopla výrobu tohto typu žiaroviek (pre priemyselné využitie) a nie, LED-kové nemusia mať horší pozorovací uhol. Žiješ v zajatí konšpiračných teórií.
Aj v Bratislave sa už v "praveku" vyskytovali 300 mm návestidlá, len sa nekombinovala veľká červená so štandardnými (200 alebo 210 mm) ostatnými farbami.
Isteže si to pamätám, vtedy som bol dokonca priamo pri tom. MSK bola totiž jediná firma, ktorá bola ochotná ma prijať na brigádu už ako štrnásťročného - na šesťhodinový úväzok, reálne som tam aj tak trávil dvanásť hodín denne, lebo tam bola dobrá partia a bavilo ma to. Okrem iného som sa tam zoznámil so šotolegendou ing. K. K. .
Po prvé: pokiaľ sú tam tie návestidlá čo myslím, tak ide o moderné návestidlá spĺňajúce normy a bla bla bla... Základné návestidlá (200mm, umiestnené dole) majú široký rozptyl svetla a teda by mali byť viditeľné od stopčiary aj blízkeho okolia. Záleží potom na ich natočení (sám mám problém s natočením návestidiel napríklad na Hraničnej, kde od stopčiary ledva vidím ktoré svetlo svieti). Návestidlá na výložníkoch (300mm, hore) sa štandardne používajú s úzkym rozptylom svetla a je to z dôvodu, že ich má vodič vidieť z väčšej vzdialenosti. V súčasnosti máme platné TP117, ktoré umožňujú použitie aj 200mm návestidiel hore na vyložení. V zahraničí a je možné že sa to začne aj tu, sa tieto návestidlá používajú v kombinácii s kontrastným štítom (pri výške umiestnenia návestidla >=6,5 m sa kontrastný štít použiť musí). No a pri rýchlostiach <=50km/h je možné aj hore použiť 200 mm návestidlá. Toľko k použitiu návestidiel.
Po druhé: Riadenie v danej križovatke bolo v dynamike, ale oklieštenej kvôli absencii chodeckých tlačidiel. Teraz sa tam dala dynamika plná (stále sa dolaďuje pokiaľ viem) aj s preferenciou MHD. Tá má prioritu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023