Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #246377:
To bola narážka na to či sa týmto smerom uberať alebo nie. Už len to, že si vodič dovolí povedať že pre neho neplatí PP je silná káva, ktorá by v žiadnej slušnej firme nemala byť tolerovaná.

To je to isté ako keby som s niekým uzavrel zmluvu a ten by mi povedal že sa na neho nevzťahujú povinnosti v nej uvedené.
Reply on: TeBeCe #246373:
To má aký význam?
Reply on: Ike #246375:
To je pekné, ale celá debata ktorú tu vedieme sa odvíja od dopravcu ktorý to už zohľadnené v PP má a vodiči to aj tak ignorujú. (A objednávateľ žiadne pokutovateľné porušenie štandardov nenašiel, káva zrejme chutila dobre.)
Reply on: Ike #246375:
Avšak slovo vodiča je stále viac ako prepravný poriadok IDS BK, lebo PAD je niečo iné, ako MHD, a IDS BK je ignorovaný, keďže vyzerá to tak, že samotný koordinátor to dovoľuje a ignoruje svoj vlastný systém.
Takže darmo to bude v legislatíve, ak od koordinátora cez dopravcu až po vodiča to každý ignoruje, akurát cestujúci nie.
Reply on: Ecomat #246374:
Dopravca to zohľadní v prepravnom poriadku, ktorý musí vodič poznať. Žiadna raketová veda.
Reply on: Ike #246369:
to je pekné ale dostane sa to aj k vodičom PAD ?
Namiesto odstranenia panelov po zusenej zastavke ich radsej iba orezeme. Take bratislavske riesenie.
Reply on: TomJ #246364:
nuz, v minulosti bolo sice zastavok na znamenie o hodne pomenej, ale boli a taktiez sa na nich na spoj mavalo.... a mavalo sa na vsetko co sa blizilo a mohlo byt pouzitelne, takze napriklad ak sa k zastavke blizil ik280 a vedel som ze to moze byt rovnako tak na linke 21 alebo 54 (kombinacii liniek podla zastavok na znamenie z toho obdobia sa medze nekladu :-D) a chcel som len jeden z nich, tak jasne ze som paprcku zdvihol este ked bol dost daleko aby o mne a mojich umysloch vedel a ked sa priblizil dostatocne blizko na to aby som vedel rozoznat linku na prednej tabulke tak som mu bud ukazal ze nech prejde alebo nastupil.... a nikdy som nezazil ze by sa na to niektory vodic pohorsoval....
ale ano, problem pre tazsie pohyblivych by to byt mohol (aj ked vtedy sa s tym vysporiadat kupodivu vedeli), aj ked myslim si ze omnoho vacsi problem by to mohol byt pre cumilov do mobilu....
Dnes nebude futbalová posilová doprava?
Už tento rok bude nemavanie zakonzervované vo vyhláške pre celú SR. Lebo mávanie nedáva žiadny zmysel a skôr celý systém zneprehladnuje.
Reply on: forester #246363:
V Rakúsku sa nemáva (aspoň vo väčšine miest). Mávanie nie je bežne vo väčšine Európy, aj keď áno, sú lokality kde sa to robí. Skôr sa to ale mení k nemávaniu, čiže s tvojou poslednou vetou sa nedá veľmi súhlasiť. (Škótsko je v Británii, btw.)
Káva je už na stole 🙂
Reply on: Joyki #246358:
Oni majú hlavne príkaz dodržovať prepravný poriadok a tam žiadne mávanie nie je. Samozrejme v BIDke namiesto riešenia problému objednávajú ďalšiu kávu do kancelárie.
Reply on: TomJ #246364:
Súhlas, smutné ale pravdivé. Ale to sme zase u šoférov a to je na dlhú polemiku.
Reply on: forester #246363:
Len jedna poznámka k povinnému mavaniu - treba rátať s tým, že slabozrakí ľudia by pre istotu mávali na všetko a pri mentalite niektorých vodičov by schytali plnú nálož nadávok, ak by nakoniec nenastúpili.
Reply on: Joyki #246361:
Počítal som s tým že tu budú na mňa šľahané ohne ako s papuli draka takže je som v pohode. Napriek tomu som si dovolil. Predpisy poznám denne s nimi pracujem. Samozrejme že pravdu nemáš že nikde vo svete sa nemáva na zástavkách. V Británii, Írsku a Škótsku keď nezamávaš autobus nezastaví. V Rakúsku detto. To len z tých štátov čo som sa osobne stretol ostatné neviem nepídil som sa po tom. To že budú všetky zastávky na znamenie po vzore ostatných štátov sa dalo čakať a že sa raz bude mávať je tiež s blízkym alebo ďalekým výhľadom reálne.
Reply on: forester #246359:
Ako aj sám píšeš, nie je to problém pre zdravých ľudí, čo je ale iba podmnožina všetkých ľudí. Áno, dalo by sa to riešiť tak, že by na zastávkach bol vyznačený sektor pre takýchto ľudí a ak tam vodič uvidí niekoho čakať, tak by musel zastaviť vždy, ale vzhľadom na to, že stále je nemálo zastávok, ktoré nemajú spevnené nástupište, je to v praxi nerealizovateľné.
Reply on: forester #246359:
Napríklad preto, lebo je to vodičom jednoduchšie, ze zastaviť vždy ak tam niekto stojí, a nielen pre jedného vyvoleného z 10, ktorý ak nemáva, tak prefrčí a byť v dileme, či spravil správne. Okrem toho vHd je pre ľudí, a nie opačne.

Ak na celom svete to vie fungovať bez mavania, tak aj tu, len to by sme nemali zavádzať vodičovské praktiky. U DPB sú postihy za ne zastavenie na zastávke. A v tom istom IDS Arrive to dovoľujeme, dokonca chápeme, že nezastaví, lebo veď oni sú niečím iným.
Okrem toho ja osobne nesledujem 5 minút v kuse cestu, či to už ide (lebo mešká), takže pozriem sa aj do mobilu, alebo niekam inam, než na do očí šoféra mojej linky so svetelným blikájucim transparentom v ruke "zastaviť, idem do Senca, aut. St.", lebo aj to musím oznamovať, aj keď mam ročný PCL.

+ je to do slova napísané v PP, ze netreba mávať, takisto, ze v sere do centra netreba pipat. A furt sa to porušuje, furt to chcú odomna, lebo to je PAD s extra nepisanymi požiadavkami.
Reply on: forester #246359:
V Brne má lodná doprava na zastávkach na znamenie také kovové "terče", ktorými treba otáčať, aby kapitán vedel, že chceš nastúpiť. A je to tam aj jasne napísané, čo máš robiť.
https://goo.gl/maps/hCJxHLfYc3Ms4fc1A

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.