Reply on: Ike #246322:
Ako písal 810zssk v #246324, cieľom spojenia 41 a 44 je zabezpečiť atraktívne a spoľahlivé spojenie Drotárskej a Hodžka, čo je rovnako silný, ak nie silnejší, prepravný prúd ako Drotárska - Pražská/HLST. Súčasný prestup na Búdkovej je po mnohých stránkach nevyhovujúci - v špičkách často prestup nevýjde kvôli meškaniam a v smere z mesta na Drotársku je navyše sťažený nevhodným riešením “uzla” Búdková - oblúkovou výstupnou hranou, ku ktorej sa nedá pristaviť tak, aby vedel normálne vystúpiť vozíčkar/kočík a potrebou prechádzať cez dva prechody na nástupisko 41. Spojená linka okrem výrazných benefitov pre obývatelov Drotárskej prinesie zlepší aj turistické spojenie hradu a hlavnej stanice, ktoré je aktuálne mizerné.
Čo sa týka prenášania meškaní, to nebude nejake závratné. V rannej špičke zvyknú meškávať ako 41 tak 44 zväčša do 2-4 minút, čím sa akurát dosiahne rovnomernejšie rozloženie reálnych odchodov v relácií Búdková - Hodžko a opačne, keďže 47 zvykne meškávať podobne.
Viko