Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SixSixTrooper #246318:
Veď sa môže použiť dvojriadkový cieľ "Hlavná stanica cez Hrad" a "Koliba cez Hrad", aby bolo každému jasné, že nejde priamo po Štefánikovej. Druhým riešením by bolo nechať 2 linky s tým, že na cieli by bolo napr. od Kozej uvedené "Búdková ďalej ako 41". Tiež by to bolo uvedené aj CP, že "Všetky spoje pokračujú z Búdkovej ako 41 smer Hl. st.". Aj taká 88 môže byť pre niekoho celkom mätúca, a preto je v cieli napísané "cez Petržalku".
Reply on: samkoh #246317:
Ano presne. Ked som sa o tomto naposledy rozpraval doma vsetci boli prekvapeni ze aky "slimak" sa sudruhom podarilo vymysliet. Ani si neviem predstavit aku reakciu na to moze mat turista, ked uz domaci v tom citia bordel.
tak potom budeme prepisovať štatistiku liniek s najväčšou deviabilitou(pomer reálna dĺžka vs. ideálna dĺžka medzi konečnými). Už teraz 44 je pravdepodobne v závislosti od metodiky na prvých priečkach- podľa metodiky:
1. ideálna dĺžka= vzdušnou čiarou určite
2. ideálna dĺžka= najkratšia cesta zjazdná na cestnom bicykli, t.j. bez ohľadu na jednosmerky, pešie zóny, prejazd zakázaný atď. a zákazy odbočenia tiež bude asi na popredných miestach.
3. ideálna dĺžka= najkratšia trasa osobným autom pri dodržaní všetkých predpisov, tam to už až také strašné nie je, ale ešte stále to asi bude vychádzať cez Slavín alebo Žabotovu/ Jeleniu-šancovú-pražskú-hrboňovu-búdkovú.
4. ideálna dĺžka= najkratšia trasa, po ktorej chodí MHD, zase vyjde cez Slavín alebo Hroboňovu.
5. jediný parameter, ktorý vyjde relatívne normálne, je deviabilita oproti najkratšej trolejovo zjazdnej trase, tam asi veľký rozdiel oproti trase od prezidentky cez Hroboňovu nebude.
Konkurentov v deviabilite má medzi električkami asi e-4, trolejbusmi t-47 a autobusmi a-23, a41, a50, a66, a78, a87, a88, a99.
Nič v zlom, ale ak zahraničný turista príde po novom na konečnú na kolibe a bude vidieť na t-44 cieľ hlavná stanica, poteší sa, že aspoň nemusí prestupovať. Po jednej vyhliadkovej jazde po (hlavne) I. bratislavskom obvode si túto linku asi zaradí na zoznam pascí na turistov, resp. šotoliniek.
Reply on: SixSixTrooper #246315:
Ja očakávam číslo 44 z dôvodu, že trasa spojenej linky bude mať podobný tvar ako 66 a 88 a v podstate aj 99 😁
Reply on: Petto #246314:
Dakujem za info. Neviete ake bude mat cislo. Predpokladam ze kedze je 44 "hlavna linka" tak sa bude volat po nej.
Reply on: SixSixTrooper #246312:
A je správne.
Reply on: 810zssk #246310:
Ďakujem za opravu. Takže som sa mýlil úplne. Prepáčte za tým pádom zbytočné príspevky.
Nema niekto info o spajani liniek 41,44? Bude sa to robit uz po prichode TNS12 alebo sa bude robit trakcne vedenie?
Reply on: BielikR #246308:
a aj vieš prečo to tak je ? 🙃
Reply on: Vladimír #246307:
Ty to vieš lepšie, ja som už pred koronou používal ako hlavný spôsob dopravy po NR peší presun, ale neboli pôvodne len niektoré zastávky na znamenie? Netvrdil som, že neboli žiadne na znamenie, ale mal som (asi mylný) pocit, že niektoré boli "stále", t.j. zastavovalo sa na nich vždy. P.S. Pre spresnenie, v NR som študoval 2016-22, predtým som bol v nej cca. 5x, väčšinou bez použitia MHD.
Reply on: Foltest #246295:
S tymi roznymi busmi na linke chodte na linku 20. Vzdy tam vidim daky iny bus...
Reply on: samkoh #246283:
Zastávky na znamenie boli v Nitre zavedené v roku 2013, teda dosť dlho pred koronou či zmenou dopravcu. Informácia o tejto skutočnosti bola a je umiestnená na každej zastávke (pri cestovných poriadkoch) a v každom vozidle (nálepka na dverách, podobne ako BA).

Pripúšťam však, že po zmene dopravcu nálepky vo vozidlách spočiatku krátkodobo chýbali. Neviem si vybaviť, či tam v apríli 2022 už boli.

Akustické hlásenie o tom, že všetky zastávky sú na znamenie, existuje, ale len ako doplnkové (na zásah vodiča). Automaticky nebolo prehrávané nikdy.
Reply on: 810zssk #246304:
Podľa mňa to je pre verejného obstarávateľa mimoriadne náročné. Otázne je, ako sa na to pozerá tiež pozerá ÚVO (dlhoročná rámcovka s veľkým objemom).

Ďalšia vec sú výrobné kapacity, ďalšia rôzne veľkostné kategórie. IMHO mať diverzifikovaný vozidlový park je nevyhnutné.

Ale zas netreba ísť do extrému a prevádzkovať doslova kusy vozidiel (15Trky, 21Trky).
Reply on: 810zssk #246304:
Absolutne suhlasim.
Reply on: SixSixTrooper #246301:
Samozrejme je lepšie mať vozový park unifikovaný (len to by sa nákupy museli riešiť koncepčnejšie, t.j. jednou veľkou rámcovou zmluvou na veľa rokov). Ale keď už ho unifikovaný nemáš, tak naozaj nie je dôvod špekulovať nad tým či na 65 budú len SORky, alebo kombinácia SORiek a Urbanwayov.
Reply on: Ike #246302:
Slovencina nieje moj rodny jazyk. Dakujem za opravu
Reply on: SixSixTrooper #246301:
*tipujem 😁
Reply on: Foltest #246295:
Tak na konkretnej linke asi moc nie ale myslim si ze je dovod preco velke metropoly maju na jeden typ vozidla len od jedneho vyrobcu. Napr. Vieden Autobusy M Benz. Je to lepsie na prevadzku a udrzbu. Vobec sa mi nepacia tieto 4 vozove spekulacie ako urbino 12 hydrogen.

Tipujem ze dostanem palce dole ale zamyslite sa nad tym.
Reply on: S499.1023 #246299:
Áno, ďakujem! 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement