Súhlasím, že by tam mala byť sociálka. Na druhej strane niekde pri Hrade Devín sa sociálku kvôli jednej prestávke denne neoplatí stavať, takže tam by ten vodič v autobuse mrzol, na väčšine konečných by s tým ale nemal byť problém.
Ak má autobus na nejakej konečnej prestávku až 30 minút, automaticky by tam mala byť sociálka a teda šofér by nemusel mrznúť v buse.
Ak má vozidlo na konečnej prestoj pár minút, tak pochopím, že nechá bežať motor (ani neviem, či je pre vozidlo dobré na každej konečnej vypínať a znovu zapínať motor), ale ak tam má dlhší prestoj, tiež si myslím, že by mal vypínať motor. A ani nie tak kvôli hluku, ale skôr kvôli exhalátom. Súčasné motory síce už neprodukujú toľko škodlivých plynov, ale skleníkový CO2 budú produkovať vždy.
v kazdom pripade ak si niekde kupujem nehnutelnost na byvanie, tak si o danom mieste pred podpisom zmluvy zistim co sa da a idealne tam aj nejaky cas stravim podla moznosti vo vsetkych dennych (a nocnych) dobach aby som mal aspon tusenie kde to asi chcem ist byvat... jasne, ak sused prave pred tyzdnom strcil kohuta do polievky a noveho bude mat az o mesiac, alebo prave prebieha nejaka vyluka (pripadne rekonstrukcia vzletovej drahy letiska ) ci su uzavrete vecerne podniky z dovodu rozhodnutia hygienika tak nemusim obsiahnut vsetky hlukove stopy daneho miesta, ale pristahovat sa na nejake miesto a potom sa stazovat na hluk ktory tam bol pritomny uz predtym nez som tu nehnutelnost nadobudol....
(ja inac ako obdobny priklad ako spomina Ecomat v #246242 povazujem rendez a stazovanie sa prevazne novych obyvatelov na hluk zo zriadovacej stanice ktora v tejto lokalite je viac nez 100 rokov.....)
problém je že medzi ludmi sa rozmáha mentalita že keď jedinec niekam príde tak očakáva že sa mu okolie prispôsobí lebo presne on je ten vyvolený kto určí nový svetový poriadok ale zo zásady to nikdy neplatí opačne (jedinec odmieta prispôsobiť sa v čomkolvek) dunning krugerov efekt je sviňa
...skoro ako v Ivanke pri Dunaji kde sa ludia nasťahovali a potom zistili že je tam letisko ktoré im generuje neželaný hluk, a tak aj oni plačú po fejsbukoch aby obmedzili fungovanie letiska
Fíha, tak potom nerozumiem načo mesto investuje do hlukovych map a napr taká spiatocnicka Viedeň spomaľuje na noc dopravu. Mesto je hluk a smrad a kto nesúhlasí, nech si trhne.
Ľudia už nevedia čo od dobroty...tiež sa pridávam k názorou, že ak niekomu prekáža hluk motora naštartovaného autobusu nech sa presťahuje niekam na samotu kde nikto a nič nie je a potom bude mať pokoj a kľud. (Je to ako keby som si postavil dom vedľa diaľnice a potom požadoval aby zastavili premávku na diaľnici lebo mi vadí hluk áut..)
Pride mi to smiesne ked sa niekto, kto byva v meste stazuje na takuto vec. V meste musi ratat s hlucnym prostredim. Riesenie je prestahovat sa do maleho mesta alebo na dedinu.
Toto vsetko je vyraznejsi problem len pri maringotkach rady NB (plus teda fakt, ze ked tu vec vypnes, do 15 minut je bez vzduchu a musis aj tak na volnobehu dotlacat). NSky, Urbina aj Turky maju dost vykonne bufiky aj klimy, aby vnutri udrzali prijatelne prostredie.
To, že sa obyvatelia sťažujú na hluk motora je pochopiteľné, ale na druhej strane, čo majú robiť vodiči napr. na nočných spojoch, keď majú v noci 30-minútovú prestávku? Mrznúť v autobuse?
a sauna v lete v autobuse je lepsia ? (klima ked je motor vypnuty nefunguje a ked sa ten interier stihne pocas prestavky vyhriat tak to dokaze dostat do prijatelneho stavu akurat tak kusok pred prijazdom na dalsiu konecnu)
a obdobne chlad v zime, autobus do salonu v zime kuri odpadnym teplom od motora, ak je motor vypnuty, v salone je vcelu rychlo zima ako v psinci....
PS: predpokladam ze na hluk z obratiska sa v 95% pripadov stazuju ti, co si tam nehnutelnost obstarali v case ked tam obratisko uz bolo (tak ako obvykle)....
prečo? ani v Prahe to neorganizuje ani DPP, ani ROPID. Zopár dopravných nadšencov sa tu snáď nájde, myslím, že aj nadšencov Foglara(sám patrím k obom skupinám).
Ike