Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
A za ocenenie stoja aj vystupne zastavky primesta ktore su v obluky a teda pri vystupovani je tam vzdy skoro meter medzera. A taktiez samotny vjazd do tych garazi. Naposledy som pouzil nejake primesto z Patronky (prislo asi 3minuty pred 21tkou) ale hned prvu usetrenu minutu sme zabili motkanim sa pri vjazde do garaze. Ako je rampa pre autobusy hned za oblukom tak sme zastali sikmo a vodic musel cuvanim skorigovat smer busu nech nas nasnima kamera a otvori zavoru... A nasledne motanie sa na povrch a k vychodu mi zobralo tolko casu, ze pockat si 3 minuty na tu 21tku by bolo asi rychlejsie.
No autobusová stanica je atraktívna pre tých, ktorí sa radi premávajú po obchodoch. Čo je však už mierne extrém, že koľko času tam trávia mladí - stačí sa ísť pozrieť hore do jedálenskej časti a hore nad ňu. Ak majú decká tráviť čas na mobile, v autobusovej stanice a žraním vo fastfoode, tak nás čaká "super" budúcnosť ...
Z pohľadu praktickosti pre dopravnú obslužnosť a služby ma prekvapuje ako sú obmedzené časovo služby predaja cestovných dokladov. Potom čo je totálny amatérizmus je to ako je riešené parkovanie vozidiel a ich pristavovanie k nástupištiam a síce, že keď voz vychádza zo parkovacieho miesta alebo zo zastávky, tak musí cúvať, čo je totálne na prd - nepraktické a ešte aj vznikajú kolízne situácie. Detto nepraktické výjazdy a vjazdy do "S". Všetko toto sa spískalo iba preto, že "niekto" potreboval nacpať autobusovú stanicu na čo najmenšiu plochu. Inak neviem, či na stanici sú nejaké sociálne priestory pre vodičov ako kuchynka, WC, sprchy alebo nocľaháreň. WC síce na stanici sú verejné, ale i tak, či nemajú vodiči nejaké WC bližšie k autobusom, aby nemuseli odbiehať ďaleko od vozidla.
Reply on: Andrej #245570:
Lebo rekonštrukcia starej búdy stojí viacej ako výstavba novej.

A stará búda bude stále stará búda v novom šate.
Reply on: Urbanway 2423 #245569:
Na toto sa tu zabúda. Tá bezbariérovosť starej stanice bola žalostná.

Dnešná stanica má svoje muchy (predovšetkým výpalné), ale obchoďáky sú napr. na rozdiel od Cubiconu plné, takže očividne sa stretla ponuka s dopytom a priestor nástupíšť je tiež plný, nehovoriac o tom, že cestujúci nie sú pod vplyvom poveternostných podmienok a že keď im (hlavne mladým študentom) utečie autobus, tak pobehajú po obchodoch a suchou nohou následne nastúpia do autobusu, čo vytvára výborné podmienky pre rozvoj dopravného správania ďalšej generácie. Ja neviem teda, čo by malo byť tomuto alternatívou, lebo postaviť autobusovú stanicu a nemať tam žiadne možnosti trávenia voľného času v prípade ak mi ujde spoj, to sa trocha míňa účinku.
Reply on: Urbanway 2423 #245569:
Ja si tiez myslim, ze stara stanica si ziadala rekonstrukciu. Ja nechapem preco namiesto tej rekonstrukcie ju radsej zburali.
Reply on: Andrej #245568:
Ani stará AS nebola zase až taká ideálna, čo sa rozloženia a prístupu k nástupištiam týka, takže nejakú rekonštrukciu si určite žiadala. Súčasná AS je ale na potreby diaľkovej, ale aj prímestskej dopravy priveľká. Na niektorých diaľkových nástupištiach sú v súčasnosti iba 1-2 odchody za deň a niektoré nástupištia PAD majú tiež celkom málo odchodov. Odstavných plôch je tam tiež priveľa. Ak by sa postavila stanica o niečo menšia, tak zvyšné miesto by sa mohlo využiť nejako lepšie.
Reply on: 3pa3ck3 #245567:
Nechcem byt zly, ale nechapem naco vobec bolo potrebne nahradit staru stanicu novou, teda pokial ju mesto nenechalo znicit. Zo starej stanice sa dalo dostat na zastavku MHD do 2-3 minut, na novej to trva vecnost.

Nechapem ani naco bolo potrebne postavit dalsie nakupne centrum, kedze v centre uz existuju dve. Urcite by sa ten priestor dal lepsie vyuzit, napriklad na bytovky.
Reply on: gejza #245558:
Povedzme si úprimne - postaviť na Nivách, v oblasti nového centra mesta, stavbu s výlučne dopravným účelom bez nejakého širšieho využitia, je obrovské plytvanie priestorom. Aj keď stále tu bola možnosť, že by to dopadlo ako stanica Łódź Fabryczna, kde je obrovská prázdna hala akurát s pokladňami a sem-tam nejakým automatom s občerstvením...
Reply on: Arrivaderci #245563:
S tým že by obsluhovali zastávku autobusová stanica aj na povrchu alebo bez? Keby bez toho tak by bol dosť problém prestup z a na linky premávajúce priamo po Mlynských nivách.

Inak zrejme najväčšou prekážkou bude to o kolko by sa takýmto niečim museli navýšiť vozokilometre (a asi aj pridať vozy do výpravy) ktoré ani najlepší primátor v galaxii nepovažuje za potrebné výrazne navyšovať lebo mesto objednáva plusmínus stále rovnaký objem dopravy.

A že by sme v celom meste našli linky či oblasti ktoré by potrebovali posilniť viac pretože ich obsluha je smiešna v porovnaní s tým ako luxusne je obsluhovaná stanica...
Reply on: Urbanway 2423 #245562:
Podlažie s autobusmi musí byť vyššie ako bežné s obchodmi, takže asi aj kvôli tomu išla stanica pod zem. A zrejme sa vychádzalo z filozofie, že pasažieri musia prejsť okolo čo najväčšieho množstva obchodov, čo by pri úrovňovej stanici bolo ťažké zrealizovať...

V každom prípade, som rád, že máme kvalitnú autobusovú stanicu a aspoň v niečom sme lepší ako Viedeň (Hbf či Erdberg). A ak by sa podarilo vyjednať non-stop otvorenie druhého vchodu, tak ani to napojenie na MHD nebude až také strašné. Predsa len, ak uvažujeme, že má slúžiť primárne pre diaľkové linky, tak človek počíta s určitým prestupným časom.
Reply on: Arrivaderci #245563:
Poplatky za vjazd.
Reply on: Urbanway 2423 #245562:
Inak čo by bránilo potiahnuť 21, 40 a 88 do podzemia? Celkom by ma prekvapilo kebyže sa tam nezmestia kĺbaky (jedno nástupisko by sa upravilo na rovné aby mhd nemusela cúvať) a sóla na 40 nemôžu mať problém).
Reply on: shaggy #245561:
Súčasnej AS podľa mňa najviac chýba rozumné spojenie so zastávkou 21, 40, 88, ktoré idú okrem iného smerom na Hl. st. Ak by človek nemusel chodiť okolo a mohol rovno vyjsť zo stanice na nástupište (aj neskoro večer, čiže AS by mala 2 non-stop východy na oboch stranách), tak by to dosť zjednodušilo cestovanie. Ďalšia vec sú výjazdy z garáží a MC Donnaldu na ul. Mlynské nivy, ktoré ústia rovno do BUS pruhu...

Ja osobne nechápem, načo je AS vôbec v podzemí? AS mala byť skôr na prízemí (aj s obchodmi, ktoré sú teraz na -1 podlaží) a pod ňou mohli byť 2 poschodia parkoviska, ktoré by siahali cca do hĺbky súčasného -1 podlažia. Vďaka tomu by nebolo treba parkoviská na 3 a 4 podlaží, čím by sa odstránila potreba výjazdov na ul. Mlynské nivy. Nad AS by bolo miesta pre obchody/tržnicu/zelenú strechu viac než dosť.
Reply on: gejza #245558:
Súčasná stanica má dobré nástupištia a výstupištia, asi najväčšie parkovisko, aké som pri AS videl, predajne lístkov sú poruke, služobné priestory ohodnotiť neviem, bufety sú, stánok PNS nie (lebo narozdiel od teba už nežijeme v socializme a PNS neexistuje), prepojenie na MHD tam je a úschovňa batožín tiež.
Čiže súčasná stanica spĺňa úplne všetko, ale ty s ňou nie si spokojný, lebo ty nie si nikdy spokojný s ničím.

Tvoja ideálna stanica totižto nemôže existovať. Ty by si chcel, aby bola dostatočne ďaleko od teba (aby neotravovala), ale zároveň blízko (keď potrebuješ). Aby kvôli nej nič nezbúrali, ale zároveň aby postavili majstrovské dielo kde sa všetci budú cítiť dobre. Nechceš aby bola prepojená s obchodmi, ale vyžaduješ tam obchody a stánky.
Reply on: Ike #245559:
absolútne nie
Reply on: gejza #245558:
Nemáš pocit že si trocha protirečíš?
Reply on: 3pa3ck3 #245557:
Miesto, kde je prioritou autobusová doprava - diaľková/prímestská a s ňou súvisiaca infraštruktúra (nástupištia, výstupištia, parkovisko, pokladne/predajne lístkov, dispečing, služobné priestory, 1-2 bufety, stánok PNS, úschovňa batožín, prepojenie na MHD, ...). Takéto miesto musí byť viditeľné, dobre označené a dostupné. Aktuálna lokalita spĺňa len dostupnosť.
Reply on: gejza #245554:
A ako si predstavuješ "funkčnú normálnu autobusovú stanicu"?
Reply on: gejza #245554:
A táto garáž v nákupnom stredisku je tu s nami?
Reply on: M@trixX #245550:
Tam jazdi jeden push pull a poobedný diel čo ja vidim jazdí prázdny po skrátení na N.Mesto.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.