Sú vyhlásené 2 obstarávania na 100ks diesel a 150 cng klbakov. CNG cez EU fondy avšak ešte bez schválenia dotácií na ne. Diesel podobne bez schválenia na mestskom rozpocte
Račianska už kapacitu v súčasnosti nemá. V dnešnom stave jedine to smerovať na Zlaté. Tam to v pohode znesie posilnenie L4 teda ak by sme na to našli vozy.
Úplne súhlasím. Pred par mesiacmi som tam pomahal panovi ktory nebol zo slovenska a chcel sa dostat na letisko. A vysvetlit mu ze odkial idu ake spoje a jak sa tam dostane bolo velmi tazke a pochybujem ze clovek zo zahranicia by sa tam vedel zorientovat. Nehovorim ze sa to tam hemzi cestovatelmi ale tak myslim ze jediny problem pre nich by mal byt najst spoj a cestovanie autobusom a nie vôbec dostat sa k zastávke MHD.
To je vec priorít. Najprv budovať električky tam, kde nie je okrem autobusov iná doprava a až postavíme električku všade do týchto lokalít, potom môžeme uvažovať o náhrade t-busov električkami.
A prečo Slovnaft? Lebo je po ceste na Dolné Hony a do Pod. Biskupíc.
Poznámke o vozidlách nerozumiem. Bavíme sa snáď o rozširovaní TRÁS elektrickej trakcie, či?
Na Trnavskej sa priam ponúka náhrada a39 predĺženou t47, ak by sa vybudovala trať až na konečnú v Ružinove (a to by znamenalo aj lepší interval). A využiť by ju mohli aj trolejbusy, ak by sa viac zadrôtovala trasa dnešnej a63. Električky zatiaľ treba viac inde.
Stanica Nivy je proste biznis. "Musia" tam proste autobusy jazdiť aby vykladali ľudí pri obchodoch aby sa otočili nejaké tie peniaze v obchodoch logicky, o nič iné nejde. Väčšina ľudí si tak spojí cestovanie verejnou dopravou rovno aj s nákupom, ktorý by inak neurobili keby nastupovali/vystupovali na autobusovej stanici bez obchodov a stravovacích zariadení. Čo však je na prd riešené sú výjazdy pre autobusy zo stanice a tiež to, že autobusy sú pomerne dosť ďaleko od MHD. Toto malo dať mesto ako podmienku, že MHD, PAL a DAL dať do jedného priestoru a teda na úroveň terénu. Mohlo sa možno viac pracovať s celým priestorom a vyšpekulovať niečo iné.
Električka cez Slovnaft má aký zmysel, keď neobslúži hustejšie osídlené časti okolo Gagarinovej?
Ďalej človek, ktorý cestuje s linkami 39, 53, 61 a 63 na smer Trnavské mýto by bol hlúpy, keby si to dal zachádzkou cez ŽST Nové Mesto. Tangenciálna trať po Tomášikovej, príp. Bajkalskej by mala význam keby boli električkové riadály hustejšie, resp. bola by aj na Trnavskej/Rožňavskej a aj na Prievozskej/Gagarinovej. Na Bajkalskej keby bola električková trať, tak by vedela nahradiť PAD linky od AS až po Komisárky, resp. Zlaté Piesky a P. Biskupice.
Ak nemáme toľko elektrickej trakcie, tak je zväčša zvykom, že sa vyhlási tender na obstaranie potrebného počtu vozidiel. Ak niekde budujú novú trolejbusovú alebo električkovú trať a rozširujú obsluhu, tak sa kupujú aj vozidlá. Žiadna veda.
Ťahať PAD na AS na nivách je absolútne nelogický krok jak z časovej tak hlavne z finančnej stránky (ušetrené vozokilometre a s tým spojené náklady a ušetrené peniaze za vjazdy na AS). Vlaková trať BA-TT je už dosť nabitá a aby bol vlak pre cestujúcich z PAD a z Pezinka využiteľný musel by mať v špičke takt aspoň 15 minút čo však vidím v nedohľadne pokiaľ sa nepostaví druhá vlaková trať cez Groby a Vajnory, ktorá čiastočne odľahčí už spomínanú trasu v úseku BA-PK. Ten víkendový takt 30 min. PK-BA tiež nieje žiadna výhra. Čo sa týka napr. komisárok s maximálnym navýšením kapacít by to podľa mňa bolo unesiteľne a zároveň ešte viac atraktívne pre cestujúcich v MHD.
Bola by na Račianskej radiále dostatočná kapacita, ak by sa ukončila PAD na Komisárkach? Už teraz je to tam dosť na hrane a priestor na posilnenie tam už veľmi nie je, jedine dlhšie električky by tomu mohli pomôcť. Skôr by asi bolo lepšie smerovať cestujúcich z a spoza PK do vlakov, ak by sa dali ešte posilniť.
Je rok 2023, netočí sa všetko okolo centra. Aj keby elinou chodili iba Dúbravčania za službami v svojej spádovej oblasti na Boroch, tak to odľahčí tamojšie cesty.
Tak do budúcna to má význam minimálne ten, že tá trať do Borov bude hotová a už sa "len" pripraví projekt a vybuduje sa trať cez Harmincovu a Patrónku k SAVke.
Už som to tu písal, že treba potiahnuť električky z Hl.st. popod kopec, po Brnenskej, popod X na Patrónke a ďalej po starej Dúbravskej na Záluhy. Nie namiesto t-busov, ale s ich ponechaním. Takisto netreba nahrádzať t-busy na Prievozskej a Gagarinovej, to treba riešiť električkami cez Mlynské Nivy, Slovnaft, DH až k ŽST Pod. Biskupice. Netreba nahrádzať t-busy na Rožňavskej, ale potiahnuť električky zo ŽST NM po Tomášikovej do Ružinova. Nemáme toľko elektrickej trakcie, aby sme mohli električkami nahrádzať trolejbusy, treba znižovať podiel autobusov. Električkami i trolejbusmi.
Viem si predstaviť, že aj dnes v rámci BA by sa ľudia minimálne z Borov, Dúbravky a Devínskej dali krásne navoziť na Ská smerom na N. Mesto a Hl. St. ak by tam bola stanica nejaká, ktorá sa provizórne dá vybudovať za 2 týždne ak sa chce, lenže nechce. To je brutálexpres z Devínskej za 15 minút na Hlavnej stanici kde je v pešej dostupnosti veľká časť destinácií, s prestupom tam celé Staré Mesto. Miesto tohto všetkého tak máme ešte niekoľko rokov (mininálne) nevyužiteľnú električku do Borov miesto ktorej sa dalo za menej peňazí šťastne urobiť to isté omnoho skôr. Jupí. Slovensko, respektíve, Bratislava.
Myšlienka končiť väčšinu regiobusov na Zl. Pieskoch/v Rači z ich smerov je tu už dlho, ale to by najprv musel niekto rozmýšľať. Nerozumiem prečo sa v BA ťahajú regionálne busy až do úplného centra jak v nejakom okresnom mestečku na centrálnu autobusovú stanicu. Je to maximálne neproduktívne a spôsobuje to, že napríklad senecký autobus ide rovnako dlho z Nív na kraj BA ako potom z kraja BA skoro do Senca v poobednej špičke. Celkovo nové Nivy (akože stanica, hovorí sa, že tam niekde je, nikto ju nikdy nevidel) boli najhoršie rozhodnutie na svete, ale tak to je stará téma a vec, ktorá sa najbližšie desaťročia asi nebude dať nijako zmeniť. Čo sa ale dá je za zopár šupov prispôsobiť obratiská a blízke okolie na Zl. Pieskoch a na Komisárkach na obraty regiobusov nech sa nemusia ráno a po obede doslova 30 minúť (niekedy aj viac) trepať z kraja mesta na Nivy kde tým, ze je to pod zemou sa ten proces odbavenia ešte predlžuje. Určite je finančne lepšie pre IDSBK a DPB zahustiť električky na Vajnorskej až po koniec a regiobusy ukončiť pokojne aj na parkovisku pred Tescom nech sa ušetrí na stavbe obratiska, budiš, ako ťahať regiobusy na Nivy.
Veď to, nerozumiem akože koho idú obsluhovať elinou do Borov, keďže tou električkou (ešte jak hovoria každou druhou 4kou, čiže budeme mať štvorvetvovú linku, v ktorej sa možno bude naozaj problém popamäti vyznať) pôjdu len ľudia z Dúbravky a Karlovky, ktorí budú chcieť ísť do Borov, čiže minimum ľudí. Viem si predstaviť zvoz ľudí takto na žel. zastávku a presadať na vlak smerom Hl. St./N. Mesto, ale tak to je tiež riešenie len pre ľudí Z Borov/Severnej časti Dúbravky a Devínskej, inak ako hovoríš, všetci pôjdu 21, ktorej sa budú musieť pridať ďalšie spoje, aby zvládala nápor alebo sa rozdelí na 2 linky, 1 expresnú, povedzme 21 a druhú lokálnu s viac-menej rovnakou trasou, napríklad 22. Električka do Borov je dnes nie-veľmi podstatná ani potrebná, keďže už prakticky nikto do mesta električkou z Dúbravky nechodí. Riešením by mohli byť aj niektoré regiobusy so zachádzkou k nemocnici Bory alebo proste len rapídne navýšenie výkonov na 21. Alebo električka po Pražskej, Brnenskej a potom cez Dúbravku alebo popod Lamač do Borov ako náhrada 21. To ale nikto nerieši.
Dík za slová. Teraz keď už majú zo šamorínskeho smeru IAD rýchlostnú cestu okolo Slovnaftu, tak by s ubratím priestoru pre IAD na Gagarinovej nemusel byť taký problém, resp. mohlo by to byť priechodnejšie. Na Trnavskej je priestorová rezerva vďaka zelenému strednému pásu, navyše silný prúd IAD dlhé roky napovedá, že je tam dopyt po doprave a mesto tam statočne objednáva linky s intervalmi 12 až 20 minút. Síce dokopy poskytnú hustejší interval ale pravidelné rozloženie tých spojov vďaka tomu, že je to na linkách 39, 53, 60, 61, 63 a 64 nejde garantovať. V prípade Šancovej a Pražskej by bolo asi dosť kriku, že by IAD stála v kolónach, no na druhej strane by to donútilo (i keď sadistickým) spôsobom autičkárov presadnúť do MHD. Pri takejto ponuke električkových radiál by navyše nemuseli linky PAD byť ťahané až na Nivy ako vymetáky (tiež by bolo fajn prehodnotiť možno niektoré zastávky v meste), ktoré v BA naberú aj cez 10 min sekeru ale jazdili by po P. Biskupice a Z. Piesky. Ak by sa zrýchlilo odbavenie cestujúcich, tak by mohli ostať ako sú. I keď viem si predstaviť istú reorganizáciu a síce neťahať linky z periférie až do BA ale len po PK a SC k vlakom, príp. k nosnej expresnej 506 a 605, kde by ale boli pri návoze z viacero smerov dobré asi aj 14,5m vozidlá, keby sa nerobili prípoje na vlaky.
Ešte som si všimol, že pri tom navrhovaní tratí mi vypadol pri Pražskej úsek Dúbravka+Patrónka. Bez tohoto úseku z Borov do mesta nebude električkou jazdiť nikto. Ibaže by mal záujem o vyhliadkovú jazdu Karlovkou a Dúbravkou. V opačnom prípade je linka 21 jasná voľba. Ak ju netromfne električka rýchlosťou, tak električka na Bory bude tak maximálne zaujímavá pre tých, čo budú chcieť ísť z Karlovky a Dúbravky do Borov a opačne.
Qwertzuiop