@Viko : "Za týždeň sa nedá vidieť celú Európu"
Cestovat sa da 7 dni z 30, tzn na cestovanie ma cely mesiac, len pocas toho 7 vybratych dni ma vlaky zadarmo. Ja som pomedzi to ostatne dni pouzival lacny flixbus po Belgicku, 9eurovy ticket v Nemecku, v Holandsku som si kupoval normalne listky na zeleznicu a 2x som aj lacno letel (z Viedne do Talianska sa da zacat prva cesta za 10-20 eur). Celkovo som za ten mesiac dal 11 krajin a vyse 25 miest takze da sa toho dost, aj ked to bolo aj dost unavne takmer kazdy den sa presuvat .
No a teda zopar mojich tipov. Najvacsie peniaze sa usetria za nemecke ICE (aj ked tie mi brutalne meskali takze pozor na prestupy) a Railjet do Svajciarska. Francuzske TGV vyzaduje drahe miestenky ktore si treba doplacat tak s tym treba pocitat. Ci to vies uplatnit aj na Bernina expres neviem, lebo Svajciarsko nie je v EU, a aj ked sa cez neho s tym ticketom da cestovat, zda sa mi, ze nie je mozne ho pouzit na cisto svajciarske lokalne trasy, ale mozno sa mylim. Ja som ho pouzil rano na trase Lyon - Zeneva a v poobede Zeneva - Vaduz a to islo. A este je vyborne ked vychytas nejaky dialkovy vlak, ktory odchadza tesne pred polnocou. Potom v nom mozes ostat az po konecnu a teda cestujes aj druhy den zadarmo. Ja som tak na jeden cestovny den dal trasu Bratislava - Kodan, s rychlym pozretim Hamburgu, a teda stravit 20hodin vo vlaku bez miestenky bol tiez zazitok.
Interrail som nikdy nemal, ale ponúknem pár všeobecných tipov:
Na dopravu do Švajcu je praktický railjet Bratislava-Zurich: prejdeš na jeden šup slušné vzdialenosti a takmer stále máš parádne alpské scenérie.
Za týždeň sa nedá vidieť celú Európu, čiže záleží, ktoré končiny ťa lákajú kvôli zastávkam na prespatie, sightseeing, vybláznenie sa v meste / mori / lese. Na severe sa to dá spojiť s nejakou špecialitou typu vlakový trajekt alebo kodanský most cez more, no a smerom na juh samozrejme trate cez menšie i väčšie pohoria, okolo jazier či po pobreží.
Pri TGV si imho zváž, čo od toho čakáš. Ak stačí previezť sa, je to zaujímavé. Pozorovať krajinu mi ale úplne nevyšlo - z celého Francúzska medzi Lille a Montpellierom si pamätám akurát monotónne lúky, polia a dlhé zárezy. To už ma viac oslovili juhobelgické údolia, kde je Dinant, Namur, Liège.
Kvalitné zónové členenie TTSK: Veľký Grob je na mape v zóne 645 identicky s číslom zóny IDS BK, ale podľa cestovného poriadku je v zóne 650, a tým pádom na linke každá obec je v inej zóne, čím sa predražuje cestovanie.
Ahojte, podarilo sa mi uspieť v programe DiscoverEU, čiže som vyhral Interrail na 7 dní z 30. Poznáte nejaké zaujímavé trasy/trate po Európe, ktoré by som mal vidieť? Hneď mi napadla Bernina Express ale rád uvítam aj ďalšie tipy
+ ktorými vlakmi (súpravami) sa oplatí ísť? Určite pokukávam na railjet, ICE, TGV, ktoré ešte by ste odporučili?
Na Mliekarenskej odbočí doprava do Ružovej doliny, potom doľava na Miletičovu, doľava na Prievozskú a pri Telekome doprava, kde obslúži zastávku L70 (smer Biskupice). Odtiaľ potom rovno na R7.
Čaká sa podobne po celom meste no na Riviére nemusíš riešiť prechody cez cestu či nadchody , podchody.
Inde aj dlhšie lebo máme stále večer rozbité intervaly električky vs. busy na konečných.. 10min. vs. 15 - 30 min.
Možno sa výkony nezmenili, ale postupne narastá aspoň kapacita vozidiel. Aspoň opticky to tak pôsobí, lebo sólo električky tu už nejazdia, K2x len v malom rozsahu, u trolejbusov pribudlo kĺbových liniek...
david1
Inde aj dlhšie lebo máme stále večer rozbité intervaly električky vs. busy na konečných.. 10min. vs. 15 - 30 min.