Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Neviete ako plánuje DPB riešiť čoraz horšiu situáciu s flotilou minibusov? Od nákupu ďalších nových FCLEI sa vzhľadom na ich problematickosť upustilo, no vďaka tomu nám tu stále jazdia štrnásťročné šroty - napr. 1908 pár dní dozadu jazdila s nefunkčnými prednými dverami (o čom informoval zdrap papiera, na ktorom bolo fixou napísané "Pokazené"), nehovoriac už o tom, že to nemá ani vnútorný informačný systém (pre turistov idúcich na Slavín úplne ideálne).

Nákup 3-4 nových minibusov by pritom z finančného hľadiska nemusel predstavovať až takú veľkú záťaž na rozpočet mesta/DPB.
Reply on: not.my.god #245523:
Áno, konečne to niekto hovorí! Rýchlejšie odbavenie znamená rýchlejší obrat vozidiel, možnosť zavedenie komplet taktovej dopravy aj na reg- a-bus linkách, ktoré pri dobrých taktoch v meste môžu nahradiť/suplovať expresy minimálne na tangentách. Jedna a pol muchy jednou ranou.
Na Chatám Sófer je nejaká chyba električkového "semaforu" alebo len vodiči ignorujú návesť STOJ????
Bolo by načase aby vedenie mesta uvažovalo nad rozvinutím koľajovej dopravy v trasách kadiaľ dnes premávajú trolejbusy, t.j. Štefánikova+Pražská, Šancová+Trnavská+Rožňavská+ZP/Trnavka+Avion a Kamenné nám.+M.Nivy+Prievozská+Gagarinova+Vrakuňa+P.Biskupice. Pri tom kvante IAD je nemožné priam niekam prísť včas ak človek nejde s električkou.
Ďalej v IDS aby bola konkurencieschopná voči IAD by bolo fajn zapnúť mozog a zaviesť odbavenie cestujúcich v PAD rovnako ako je tomu v MHD, čiže cestujúci si kupuje lístok mimo vozidla a označuje si ho pri nástupe, a cestovný doklad kontroluje revízor. Predaj lístkov vo vozidle neskutočne zdržuje a predlžuje cestu na niektorýh zastávkach aj o 3-5 minút.
Reply on: FFF13 #245519:
Pokiaľ ide o Bernina Express, treba brať na vedomie že to je špeciálny turistický vlak, ktorý ale jazdí po bežnej trati. Ak sa teda uspokojíš s bežnými vozňami, môžeš si tú istú trať prejsť za menej peňazí s podobnými výhľadmi (len tie vozne nebudú panoramatické a služby okolo tej jazdy budú slabšie :)).
Reply on: FFF13 #245519:
Autobusová doprava je podľa mňa už všade o pár rovnakých značkách, viac ma zaujali nemecké koľajové systémy - berlínske metro so svojou históriou, električky s úzkymi skriňami, nedotiahnuté utópie Stadtbahnov. Najviac vyskúšaš zrejme v Porýni-Porúrí kvôli hustote miest. Klasika visutá trať vo Wuppertale, modernejší H-Bahn v Dortmunde, Essen so splietkou 1000mm eliny a 1435mm Stadtbahnu, trolejbusy v Solingene...
V Nemecku som ale od korony nebol, čiže rôzne elektro a vodíkové vychytávky nemám vòec odsledované.
Na zastávke Poštová smer Karlova Ves chýba tabuľka s linkou a smerom.
Je poškodená alebo sa chystajú nejaké zmeny??
Reply on: S499.1023 #245518:
Ďakujem všetkým za rady👍
Áno tá Bernina Express sa dopláca ale to asi prežijem, tam sa to za tie výhľady oplatí. Z nemeckých miest by ste mi aké odporučili? Nemyslím ani tak len sightseeing ale aj tamojšiu MHD, ktorá je zaujímavá. Potom je ešte veľmi zaujímavý nočný vlak Paríž - Latour de Carol (južné hranice so Španielskom), vraj odtiaľ chodia autobusy do Andorry. Sám som ale zvedavý ako to bude so štrajkami u SNCF
Reply on: 810zssk #245517:
Tak v mnou navrhovanom prípade by bol lepší Triregio + RVF ale na Interrail sa dostane aj tam a späť a ešte sa môže zastaviť napríklad aj v Stuttgarte.
Reply on: Arrivaderci #245516:
Na čisto Švajčiarsko (+ Lichtenštajnsko) je lepší Swiss Pass, keďže ten platí nie len vo vlakoch, ale v podstate na všetko 🙂
Reply on: S499.1023 #245515:
Plný súhlas. Vždy som chcel pobehať Švajc a priľahlé okolie a presne taký lístok by sa na to hodil 🙂
Reply on: FFF13 #245509:
Je to vec osobných preferencií. Ja by som zamieril do oblasti Schwarzwaldu a priľahlých častí Švajčiarska.
Reply on: Adam3 #245513:
Interrail platí aj vo Švajčiarsku. Bernina Express však myslím má povinnú miestenku.
Reply on: FFF13 #245509:
@Viko : "Za týždeň sa nedá vidieť celú Európu"
Cestovat sa da 7 dni z 30, tzn na cestovanie ma cely mesiac, len pocas toho 7 vybratych dni ma vlaky zadarmo. Ja som pomedzi to ostatne dni pouzival lacny flixbus po Belgicku, 9eurovy ticket v Nemecku, v Holandsku som si kupoval normalne listky na zeleznicu a 2x som aj lacno letel (z Viedne do Talianska sa da zacat prva cesta za 10-20 eur). Celkovo som za ten mesiac dal 11 krajin a vyse 25 miest takze da sa toho dost, aj ked to bolo aj dost unavne takmer kazdy den sa presuvat 😎.
No a teda zopar mojich tipov. Najvacsie peniaze sa usetria za nemecke ICE (aj ked tie mi brutalne meskali takze pozor na prestupy) a Railjet do Svajciarska. Francuzske TGV vyzaduje drahe miestenky ktore si treba doplacat tak s tym treba pocitat. Ci to vies uplatnit aj na Bernina expres neviem, lebo Svajciarsko nie je v EU, a aj ked sa cez neho s tym ticketom da cestovat, zda sa mi, ze nie je mozne ho pouzit na cisto svajciarske lokalne trasy, ale mozno sa mylim. Ja som ho pouzil rano na trase Lyon - Zeneva a v poobede Zeneva - Vaduz a to islo. A este je vyborne ked vychytas nejaky dialkovy vlak, ktory odchadza tesne pred polnocou. Potom v nom mozes ostat az po konecnu a teda cestujes aj druhy den zadarmo. Ja som tak na jeden cestovny den dal trasu Bratislava - Kodan, s rychlym pozretim Hamburgu, a teda stravit 20hodin vo vlaku bez miestenky bol tiez zazitok.🙂
Reply on: FFF13 #245509:
Interrail som nikdy nemal, ale ponúknem pár všeobecných tipov:

Na dopravu do Švajcu je praktický railjet Bratislava-Zurich: prejdeš na jeden šup slušné vzdialenosti a takmer stále máš parádne alpské scenérie.
Za týždeň sa nedá vidieť celú Európu, čiže záleží, ktoré končiny ťa lákajú kvôli zastávkam na prespatie, sightseeing, vybláznenie sa v meste / mori / lese. Na severe sa to dá spojiť s nejakou špecialitou typu vlakový trajekt alebo kodanský most cez more, no a smerom na juh samozrejme trate cez menšie i väčšie pohoria, okolo jazier či po pobreží.
Pri TGV si imho zváž, čo od toho čakáš. Ak stačí previezť sa, je to zaujímavé. Pozorovať krajinu mi ale úplne nevyšlo - z celého Francúzska medzi Lille a Montpellierom si pamätám akurát monotónne lúky, polia a dlhé zárezy. To už ma viac oslovili juhobelgické údolia, kde je Dinant, Namur, Liège.
Kvalitné zónové členenie TTSK: Veľký Grob je na mape v zóne 645 identicky s číslom zóny IDS BK, ale podľa cestovného poriadku je v zóne 650, a tým pádom na linke každá obec je v inej zóne, čím sa predražuje cestovanie. 😃
Reply on: FFF13 #245509:
Nevyhral som, ale využil som v 2018 aj 2019. 🙂 Ale to je nadlho, kadiaľ a ako som cestoval. 🙂
Ahojte, podarilo sa mi uspieť v programe DiscoverEU, čiže som vyhral Interrail na 7 dní z 30. Poznáte nejaké zaujímavé trasy/trate po Európe, ktoré by som mal vidieť? Hneď mi napadla Bernina Express ale rád uvítam aj ďalšie tipy🙂
+ ktorými vlakmi (súpravami) sa oplatí ísť? Určite pokukávam na railjet, ICE, TGV, ktoré ešte by ste odporučili?
Reply on: TomJ #245507:
Na Mliekarenskej odbočí doprava do Ružovej doliny, potom doľava na Miletičovu, doľava na Prievozskú a pri Telekome doprava, kde obslúži zastávku L70 (smer Biskupice). Odtiaľ potom rovno na R7.
Reply on: 810zssk #245504:
Kadiaľ vlastne ten autobus potom ide? Podľa CP stojí aj na zastávke Prievozská, čiže z Bajkalskej ide cez Vajnorskú, Tomášikovu a Gagarinovu?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.