Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: marek1978 #244984:
Trať 120 pre začiatok nie je jednokoľajná.
Reply on: M@trixX #244982:
Súhlas. Chcel by som vidieť do hlavy človeku čo považuje za dobrý nápad ukončiť vlak z Košíc v Trenčíne. To je ukážkový príklad ako osekávaním výkonov v skutočnosti o peniaze prísť, keďže náklady ušetríš len na cca štvrtine trasy, ale haldy cestujúcich čo by ten vlak využili (a tržby z nich) ti vypadnú z celej trase. Apropo, to čo spravili s Cassoviou, resp. po novom jej ekvivalentným Považanom je tiež na spadnutú sánku.

Je to zvláštne, lebo z PDO mám pocit že ho robia ľudia ktorí tušia kde je sever a poznajú princípy moderného dopravného systému, ale v tomto jednom rozmere dávajú totálne 19. storočie.
Reply on: marek1978 #244984:
Južnú trasu treba zaatraktívniť skôr novou infraštruktúrou, podobne ako na severe. Nekoncepčný vlak, ktorý vynechá Podhajskú, Kozárovce, Novú Baňu a Žarnovicu a ušetrí možno 5-10 min ničomu nepomôže.
Koniec-koncov kresliť do jednokoľajky niečo, čo pôjde raz denne by znamenalo buď rozbitie taktu pravidelných liniek alebo umelé natiahnutie jazdnej doby naprieč celým dňom.

Btw. všimli ste si, že v pondelok bude existovať nočný Ex Tatran o 0:07 z BA a príchodom o 4:18 do Popradu.
Reply on: marek1978 #244984:
Nesystémový vlak = navýšenie všetkých ekonomických ukazovateľov. Preto je snaha rozdeľovať regionálnu dopravu od diaľkovej, pretože ak cestujúcich miešaš, tak je to proste nesystémové a vytvára to také anomálie, ako 13 vozňové vlaky, ktoré sa nezmestia na nástupištia, pričom 90 % dĺžky trasy vlaku sú 4 celé vagóny úplne prázdne. Zaviesť pár nových vlakov je rádovo nákladnejšie ako doplniť pár vlakov k existujúcej linke.
Reply on: Ike #244983:
dik
Reply on: 810zssk #244981:
Ide mi o expres ako na hlavnej trati, nie IC, kde to nebude stat vsade. Ked to moze fungovat na 120, tak by som to privital aj inde aspon jednym parom, inak ti ludia budu chodit autom.
Reply on: 810zssk #244978:
Okrajove casy su uplne najhorsim prvkom v celom PDO. Odchod alebo dva navyse vecer by zniesla snad kazda linka. Fascinujuce je ukoncenie Ex napolceste vo vselijakych Mikulasoch, lebo keby dorazil do Bratislavy o pol jednej, tak by sa urcite prinajmensom zrutil vesmir.
Reply on: marek1978 #244980:
Ja pevne verím že koncept "pár vlakov, jeden ráno a jeden večer" s týmto PDO definitívne opúšťame.
Reply on: Ike #244975:
Chyba mi tam na juznej strane do KE nejaky par ex vlakov, jeden rano a jeden vecer a takisto nejaky ex vlak BA-BB-Mlynky(Margecany) rano tam a vecer spat, aby sa dalo dostat cca do 5.-5,15 do Slovenskeho Raja a okolia z BA aspon v sezone maj-oktober, nakolko to zastavovanie po novom v kazdej dedine je otras.
Dnes sa mi za ten rok Arrivy prvý krát podarilo ísť autobusom s funkčným hlásením zastávok (rozumej, bolo ho počuť). Bolo milé prekvapenie zistiť, že pri určitých zastávkach je k názvu zastávky pripnuté aj hlásenie o zastávkach na znamenie a povinnosti stlačiť STOP tlačidlo.
Reply on: Ike #244977:
Ďakujem.

Inak pozerám znova ten PDO a až teraz som si všimol že v prvej etape sa ráta s hodinovým taktom na Ex1 (BA-KE). To by bolo veľmi výrazné a významné zlepšenie (aj keď ja osobne by som navrhoval linku vetviť striedavo do KE/PO), tak som zvedavý či sa to naozaj od 2024 podarí. Príde mi to trochu scifi 😃

Musím ale povedať že hoci celkovo je ten PDO veľký posun vpred, tak obdivujem tvrdohlavosť s akou sa tvorcovia bránia zavedeniu normálneho rozsahu dopravy vo vzťahu k okrajovým časom. Úplne najviac ma fascinuje že hoci sa už konečne dospelo k poznaniu že regio linky okolo BA by mali mať celodenný takt 30 minút, tak na víkendy tam stále kreslia 60 minút... nechápem.
Reply on: 810zssk #244976:
To by nesedelo na ostatné (aj keď v texte to tak je) 😂 Prímestský
Reply on: Ike #244975:
Čo znamená prefix P? Pomalý vlak? 😀
A tie R čísla majú nejakú šancu byť aj výhľadovo celorepublikové, ako je to v Česku? Podľa toho rozptylu hodnôt tipujem, že skôr nie...
Reply on: CePo #244968:
"BID nebola ochotna poskytnut vlakove data"
Pochopiteľne, keďže BID nie je pôvodcom a teda ani vlastníkom dát, tak ich poskytnúť nemôže. Dokonca nimi vo vhodnej spracovateľnej forme ani nedisponuje (asi 2x sa pracne opísali, ale je s tým toľko práce, že ten výsledok tomu nezdopovedá).

Návrh na zlepšenie mám - zobrazovať všetky linky len v ich oficiálnych trasách, bez ohľadu na jednoduchosť spracovania v zvyšných úsekoch. A ak je záujem zobrazovať aj iné vlakové trasy (napr. Rakúsko), tak ich dať do osobitných liniek bez označenia a tieto nezverejňovať do VZT.
Reply on: david1 #244971:
Bude vylukovy grafikon, možno aj NAD, a tiež rozviazane pripoje v Galante.
Problém skôr bude budúci týždeň ešte bez vylukoveho grafikonu, ale už s výlukami.
Reply on: samkoh #244958:
Budúci rok budú možno spoľahlivejšie regio busy ako vlaky na 130.. Pôjde sa jednokoľajne od Trnovca pre reko trate. Všetko diaľkové bude meškať a osobáky predbiehať. Už teraz sú tam výluky cez deň.
Prečo z CP S50 zmizla poznámka o prejazdoch na S20?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.