ja vzdy ked vidim STN tak ma napadne nieco v zmysle STN EN ISO 17660-1 a nasledne sa musi tomu co toto pomenovanie zastavok vymyslel zacat celkom slusne stikutat
Mňa to najviac fascinuje v tom že to zaviedli v roku 2022, keď v GTFS existujú položky pre rôzne nástupištia už aspoň dekádu. Ešte sa to dalo pochopiť kedysi pri "legacy" systémoch ktoré boli vytvorené keď bola zastávka len jeden objekt (aj keď Poliaci si to už vtedy vedeli poriešiť tak že do systému zaviedli zastávky Dworzec Glowny 01, Dworzec Glowny 02, atď.), ale toto je úplne nové a malo to byť spravené podľa dnešných štandardov.
Druhá vec je tento blbý zlozvyk do elektronických systémov kde nie je žiadne priestorové obmedzenie na dĺžku názvov, vkladať rôzne skratky a potom si ako cestujúci domýšľaj pod akým formátom si to dopravca do systému zaviedol. Pravidelne mám tento problem pri zastávke Stn. Podunajské Biskupice. Začnem písať "Podunajské" a nemám žiadne výsledky, lebo niekto to skrátil na "Stn. P. Biskupice". Načo preboha? Ak tuhľa o 130 km severne, kde tiež používajú JDF a GTFS, dokážu mať v systéme zavedenú zastávku "Nemocnice Milosrdných bratří", prečo v BA nie je možné mať zastávku "Stanica Podunajské Biskupice" ktorá má presne rovnaký počet znakov? Skracovanie chápem na papierových CP a elektronických tabuliach, ale rozhodne nie na webe.
Tak SAD DS to dokázala, a jednotlivé nástupištia sú vyznačené zvlásť so svojimi polohami, aj so spojmi. Tak u nás spoje SAD DS sú správne rozpísané pre príslušné nástupište.
to s tým jedným bodom by nemusel byť až taký problém, keď podľa môjho pozorovania u väčšiny regionálnych autobusových dopravcov prevláda názor, že okrem (kvázi)autobusových staníc môže mať každá zastávka najviac 2 stanovištia a aj tie musia byť oproti sebe, viď napr. zastávky v MA v okolí námestia, v Modre okolo hlavnej križovatky v Kráľovej, Cífer, Trnavská vs. Cífer, rázcestie Pác...
však donedávna boli podobné excesy aj u DPB, ten sa však občas vybral druhým smerom(Pod Stanicou) a na druhej strane napr. Vysoká s Kollárovým námestím alebo Zochova s Kapucínskou ešte stále nemajú spoločný názov napriek tomu, že reálne ide o jeden prestupný uzol.
Pribudli v Google mapách zastávky v jednom, spoločnom bode, a offline odchody spojov.
Vozidlovy informačný systém tiež zobrazuje odchody z najbližšej zastávky aj iných dopravcov mimo IDS BK, co som si všimol až len teraz.
Poznám ľudí s nižším vzrastom (nebavíme sa o 1,55) a vždy to riešili takto:
a) ak bol autobus prázdny, prišiel za vodičom a poprosil ho slovne,
b) ak bol autobus plný, poprosil vyššieho.
Raketová veda to nebola, hoci to nebolo ani user-friendly. Myslím si, že dnes sme od tohto stavu po vyradení Karos dosť ďaleko.
Vedeli alebo museli sme si poradiť.
Pamätám niekedy v polovici 90tych rokoch sme šli s kamarátom linkou 57 a chceli sme vystúpiť na dnešnej zastávke ŽST Petržalka (pred stanicou). Zastávka bola na znamenie, tlačítko na strope kam sme nedočiahli a v autobuse len my dvaja. Tak sme sa pri odbočovaní z Rusovskej do Kopčianskej postavili zo sedadiel ku stredným dverám (pri nich sme sedeli) a vravím kamošovi: "Myslíš, že nám zastaví?" a z kabíny vodič zakričí "Musíte si zazvoniť!" Takže nezostávalo nič iné, len sa postaviť na sedadlo a natiahnuť sa k tlačítku.
v povodnych 14/15Tr ziadne dopytove tlacidlo pri dverach nebolo (resp. boli dorabane az neskor) a dopyt na zastavku na znamenie sa daval takym stvorcovym tlacitkom na krabici v ktorej sa nachadza mechanizmus otvarania dveri (a myslim ze tie tlacitka tam najdes aj do dnes)
V 14Tr aj v 15Tr stačí pred výstupom na zastávke na znamenie stlačiť dopytové tlačítko dverí. Celkom pravidelne využívam linku N72, a ľudí využívajúcich tlačítko nad dverami je štatisticky zanedbateľné množstvo.
To ja som sa minule k tlačidlu aj dostal, ale kým som sa stihol predrať k dverám cez ľudí v plnom autobuse, tak vodič stihol zastaviť, usúdiť, že zastavil zbytočne, zavrieť, a aj so mnou odísť na ďalšiu zastávku...
Pretože sú ľudia ktorí majú problém sa potácať za jazdy po autobuse (nie je to len o veku, môže ísť aj o rôzne pohybové problémy). Plus teda v špičke je niekedy boj ísť po autobuse aj na zastávke kde sú otvorené dvere a ľudia ti môžu uhnúť, nie to ešte za jazdy v plnom vozidle. Zrovna pár týždňov dozadu som mal presne tento problém na nejakej zastávke na znamenie, proste sa nedalo dostať k tlačidlu.
Argument 3/4 zastávok na znamenie v debate so mnou nie je príliš platný pretože ja za problém považujem už aj ten prebujnelý počet zastávok na znamenie.
Podporujem aby sa všade zastavovalo podľa potreby, ale DPB by mal najprv investovať do pridania tlačidiel tak aby boli dostupné z každého sedadlá.
S tymto sa plne stotoznujem za sboj cestovny zivot som sa nestretol s dochodcom ktory by nevedel ako postupovat pri zadtavke na znamenie. Dokonca ludia s obmedzenou mobilitou vedia ze aby stihali vystupit sa zvyknu pripravovat na vystup hned po odchode z predoslej zastavky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ceres