Reply on: N/A #243516:
Ja samozrejme chápem že dnes je vodičov málo. Moja pointa je že treba pracovať na tom aby ich bolo viac. To sú aj lepšie mzdy, ale aj iné pracovné podmienky (vezmi si už len také sociálky a nocovne, čo je u SADiek totálne zúfalstvo, detto organizácia pracovného času kedy si v práci 13 hodín a dostaneš zaplatených 6).Robiť pre SADku dnes často znamená pracovné podmienky na úrovni 70. rokov, takže nie je divu že ľudia narodení v tomto storočí sa do toho nebudú hrnúť. Obzvlášť keď existuje kopa pracovných ponúk ktoré vyžadujú menšiu kvalifikáciu, menej zodpovednosti a oveľa vyšší kultúrny štandard, pričom ponúkajú porovnateľné, alebo aj vyššie platy.
Viko
Nie je to hlavne o tom, že v prímestskej raz má smenu kde sa nezastaví, raz smenu pomaly bez výkonu, raz je ranná od tretej a raz od šiestej? Že trávi v robote tak 15 hodín, na papieri to ale činí sotva sedem hodín jazdy, čiže síce na konci mesiaca mu nevychádza FPČ, ale dovolenku musí čerpať podľa celkových hodín, nie na dni? Že pauzu má naplánovanú v Hornej Dolnej za kríkom bez zázemia, a nariadené čistenie voza môže robiť tak akurát vodou z potoka? Že spí na nocovni, ktorá by nebola dobrá ani ako útulok pre bezdomovcov? Že technickú asistenciu mimo "pracovnej doby" zabezpečuje zamestnanec služobným mobilom zo svojho bydliska miesto seriózneho dispečingu? Že vodičovi sa nechávajú prémie za spotrebu len ak jazdí v režime trápenia voza a strháva sa z platu za akúkoľvek somarinu?
A keď ideme k tým "lepším zamestnaniam", už sa to nerobí tak, že zájazdovým sa na pásku dáva len povinná minimálka kvôli odvodom a zvyšok sa síce dorovná diétami, ale na dôchodku je z teba chudoba?
Viem, že to nie je prípad tvojho aktuálneho pôsobiska, ale takáto je realita u mnohých slovenských firiem a objektívne rozumiem, prečo to neláka nikoho, kto má možnosť pracovať za lepšie peniaze s menšou zodpovednosťou a pravidelnejšími smenami.