Tak, hlavne pôsobí ako "odstrašujúci" element, nie nadarmo je v prednej časti vozidla minimum grafiti, roztrhaných sedačiek a pod., väčšina vandalov si skrátka nedovolí niečo robiť, keby ich mohol vidieť vodič. S bezpečnosťou je to podobné, pokiaľ zrovna niekto neútočí priamo na vodiča.
V tej Viedni som ten argument s bezpečnosťou v prechodných súpravách čítal, keď sa zavádzalo nočné metro.
Btw, pri tej Viedni naozaj ide o bezpečnosť? Nebude to skrátka len o tom že najnovšie vozidlá sú priechodné a preto logicky v málo vyťažených časoch jazdia tie (ako v každom civilizovanom podniku, na rozdiel od DPB ktorý si na nočákoch odbavuje šotopotreby v podobe vypravovania 15Tr)?
Áno, toto mi tiež napadlo, ale ak mám pravdu povedať, tak mne takéto zariadenie nedodáva väčší pocit bezpečia, kamery trochu áno, ale tiež to nie je taký pocit bezpečia, ako keď viem, že v prípade núdze je v blízkosti vodič, alebo ešte lepšie MP. Niečo na týchto pocitoch bude, keďže aj vo Viedni sa na nočné spoje metra nasadzujú výlučne prechodné súpravy (okrem U6, kde nemajú prechodné súpravy). Bezpečnosť v súpravách teda podľa mňa nie je dôvodom napr. na ich predčasné vyradenie, ale niečo na tej nižšej bezpečnosti a zvýšenom vandalizme bude.
Ja osobne takéto správy čítať nepotrebujem, pre mňa to ozaj byť nemusí, ale či je to profesionálne, to by mal zhodnotiť nejaký špecialista na PR, ktorý "zmeria" odozvu u väčšinového zákazníka.
Lebo ak je to neprofesionálne, tak potom je neprofesionálne celé Nemecko, kde sú podobné dispečerské odkazy v čase MS vo futbale celkom bežné, a áno, aj vrátane priebežne aktualizovaného stavu alebo dokonca žltými plastovými tabuľkami jednotne za čelným sklom.
Ja by som to po kolosalnom prusere so Skodovkami videl skor naopak, aj to malo sol ktore jazdili spriahnu do suprav, inak to da substrat (pravom) celemu DPO vyzrat. Zo strany vedenia nejde o nic ine, nez oddialenie pozornosti.
Aj toto by sa dalo vyriesit instalaciou interkomu. Uplne bezny jav na zapadnych vozidlach, a v kombinacii s kamerovym systemom vdaka comu by vodic videl co sa deje by to nebolo o nic nebezpecnejsie nez jazda v prednom vozidle. Neviem ci T3/T6 maju volne zasuvky na to (ale aj toto by sa dalo vyriesit keby sa chcelo, u nas sa zasuvky museli riesit ked sa instaloval tarifny system v 90 rokoch), ale ze taku vec nema ani Vario je hanba.
Supravy urcite nie su nebezpecne, je to len vyhovorka pre nedostatocnu vybavu.
Tiež si myslím že vyjadriť radosť z uspechu našich hokejistoch nie je nič zlé ,nie sme jedinný, aj Nobina z Trollhätanu /Svedsko/ gratulovala svojmu športovcovi k medaile.Samozrejme to nesmie blokovať dôležité správy z dopravy,-čo sa ani neudialo
cisto teoreticky, ak ozelieme moznost jazdy kazdeho vozna samostatne, bol by az taky velky problem dat na cela medzi vozne sklapaci prechodvy plech a mech ? (a predpokladam ze aj nejake dvere kvoli hluku, chladu/teplu a pod. )
+ #242822
Vo vlaku (nie metre) ale vždy môžeš prejsť do iného vozňa a vyhľadať sprievodcu, v električke musíš počkať, až kým sa otvoria dvere (pokiaľ teda nechceš hneď stlačiť znamenie núdze). V Ostrave inak jazdia v električkách aj asistenti prepravy a MP, keďže Ostrava je na tom z bezpečnosťou podľa mňa o niečo horšie ako BA. Váriá budú stále môcť jazdiť ako sóla a časť môže jazdiť na posilových spojoch v špičkách ako súpravy.
Áno, ja si to pamätám keď som išiel autobusom počas jedných MS a keď sme dali gól, tak sme zhodou okolností stáli v zastávke a vodič vyletel z kabíny a hučal gól. Nič v zlom, ale toto je maximálne sedliacke správanie, rovnako ako tie heslá na tabuliach. Najväčší gól je na tom celom to, že 99% ľudí celý rok hokej nerieši a fandí Slovensku len vtedy, keď vyhráva.
Lenže už len to, že tam vidím nejaký text, by malo byť informáciou, že sa deje niečo mimoriadne a mal by som si ten text prečítať, aby som vedel, s čím mám pri cestovaní počítať. Lenže vzhľadom na to, že už si nepamätám, kedy som videl tabuľu bez bežiaceho spodného riadku, tak ten riadok podvedome ignorujem a nečítam ho.
Aj preto som proti tomu, aby sa tam zobrazovali plánované výluky, ktorých je plný internet pár dní dopredu a sú oznámené aj na papieri vo vitríne.
Pokiaľ ide o zbavovanie sa vodičov (v kontexte autonómnych vozidiel) a bezpečnosť, teoreticky sa to dá riešiť aj tak že vodičov nahradíš sprievodcami. Náklad je rovnaký, alebo aj nižší, a pre zákazníkov sa služba citeľne zlepší.
Ja beriem ze je psychlogicky prijemnejsie byt pri vodicoch, ale neviem ako toto mam zmierit s dnesnou dobou, kde vsetci sa chcu zbavit vodicov ako zbytocny naklad na prevadzku dopravneho prostriedku. Ja nie som zastanca tejto skutocnosti, ale na druhej strane stoji za zmienku, ze tento problem s vandalizmom v zapadnych dopravnych podnikoch neexistuje na rovnakej urovni ako v byvalom Ceskoslovensku, a to aj v mestach kde maju metro bez vodicov.
Myslim si ze instalacia kameroveho systemu urcite s tymto problemom pomoze, ale chcelo by to aj nahodne kontroly hlavne vo vecernych hodinach, aby cestujuici nemali dojem ze v B voze vladne anarchia. V Ostrave jazdia nielen supravy klasickych Tatier ale aj Varia, co ani nahodou nie su po zivotnosti - tieto supravy rozbiju a budu prevadzkovat ako sola s nedostatocnou kapacitou?
Áno. DPO sa marketingovo nešťastne témy chytil, avšak, napríklad, ktoré vozy sú viac posprejované a potagované v interiéri, A alebo B vozy v súprave?
Ja osobne sa napríklad vo večerných/ranných hodinách cítim lepšie v A voze súpravy ako v B voze. Detto keď idem metrom vo Viedni, je mi psychologicky príjemnejšie cestovať plne priechodným typom V, ako typom U s jednotlivými vagónikmi.
Ak je nebezpecne cestovat v zadnom voze elektrickovej supravy, v ktorom nie je vodic, tak celkom logicky musi byt nebezpecne cestovat aj v pevnom vozne zeleznice ci metra kde tiez nie je vodic, ci?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
afeno