Nuž, v civilizovanom svete majú garáže, a tie sú aspoň temperované... "Vozovňa" v našom bratislavskom svete je len odstavná plocha so všetkými negatívnymi dôsledkami!
Tak odhmlenie cez AC je iná vec. Tam to ma zmysel, akurát treba z auta na chvíľu vystúpiť. 🥶 Teraz mam na to špeciálne tlačítko a vtedy vetraky pusti naplno. Ale len na okná.
Aj ja po naštartovaní púšťam ventilátory naplno (resp. ich pustí AAC a ja ich nevypnem) napriek fúkaniu studeného vzduchu, lebo inak by sa rosili okná.
Kedysi na to bola vo vozovniach funkcia natáčača, ktorý naštartoval vozidlá nejakú hodinu pred nástupom.
A to ešte nehovoriac o tom, že keď sa bufík pustí, aká kopa bieleho dymu ide z neho. Opakovane som to videl vo vozovni pred zaradením do premávky, ale všimol som si to raz aj za jazdy.
A stačí to? Len sa pýtam, pretože táto fíčurka je aj na autách. Na starších nebola, tam som ventilátory vypínal v zime po naštartovaní automaticky, ale poznal som ľudí, ktorí ich pustili naplno a vôbec im nevadilo, že im dnu vháňal pomaly ešte studenší vzduch.
Stačí teplota motora povedzme 50°C na to, aby sa do salóniku dostal pocitovo teplý vzduch?
Rád by som sa vyjadril k tomuto príspevku. V uplynulých týždňoch som bol vo vozovni Trnávka zaúčať vodičov a dielenských majstrov na nové Otokary. Bol tam so mnou Turek, ktorý sa nám lámanou angličtinou snažil vysvetliť, o čo ide, ja som im to prekladal. Sám som bol zhrozený z toho, keď sme sa dozvedeli (a turecký predajca nám to potvrdil), že kúrenie do priestoru pre cestujúcich sa NEZAPNE ani sa NEDÁ zapnúť, pokiaľ nemá motor aspoň 70 stupňov celzia. To je však na Otokaroch v čase 4:53 absolútne nedosiahnuteľné, pretože tieto vozy nemajú ani časovať bufíka. Jednoducho, prídeš ráno o 3:50 k autobusu, motor má 0 stupňov a ty si ten bufík musíš manuálne zapnúť tlačidlom. Je to 11-litrový šesťvalec – kým sa také monštrum zohreje na 70 stupňov v mestskej premávke (max. 50 – 60 km/h a každú chvíľu zastávka), tak to trvá (so zapnutým bufíkom aj hodinu, možno aj viac). Vodič na svojom paneli kúrenia videl, že má zapnuté nejaké to fúkanie do voza, ale obehový ventil sa neotvoril, až kým motor nemal stabilných 70 °C a nepustil teplú vodu nikam mimo malého obehu. Žiaľ, tie autobusy sú z krajiny, kde pod nulou ráno nemávajú. Preto to tak je. A aj to tak zostane.
a nedalo by sa niečo nocovať oproti vozovni Hroboňova tu: https://goo.gl/maps/rT6sjaiVY6NMm1fYA ?
A prípadne pri veľkom dúbravskom tescu tu: https://goo.gl/maps/y3XdgLom4SmeZh7e7 ? Tie parkoviská sú síce prioritne na iné účely, ale prípadnej nočnej zmene v dúbravskom Tescu by mohlo stačiť to malé parkovisko pri severnej stene Tesca a v noci snáď veľa návštevníkov Horského parku nie je.
Pocas DOD boli klasicky roztrusene vo vozovni. Osobne su mi blizsie k srdcu nez 280ky ale nebol by som velmi optimisticky ze renovacie sa dockame najblizsich 10 rokov. Samozrejme by som bol velmi rad ak sa mylim.
Áno, ten kanál by sa hodil hlavne, ak by sme tam raz mali ostrovnú premávku v rámci výluky. Ako prevádzková budova by sa dala použiť unimobunka, aby sa tam dali prípadne robiť aj nejaké malé opravy. Unimobunka by sa dala ľahko odstrániť, keď sa raz bude predlžovať trať ďalej.
Ričard