Hovorím o objednávateľovi, nie koordinátorovi (toho už máme). Teda o tom že by sa kompetencie mesta, župy a ministerstva (v regionálnej doprave) zlúčili pod jeden subjekt, zrejme župu.
Ale ako zabezpečíš, aby ten silný objednávateľ, najmä ak to bude obchodná spoločnosť, bude vedieť, čo má robiť? To by potom museli byť jeho akcionárom všetci dnešní relevantný objednávatelia, aby ho vedeli ovládať. A samozrejme, v správnom pomere
Neviete niekto, podľa akej logiky sa združujú zastávkové cestovné poriadky?
Na Račianskom mýte smer AS je pre prímestskú dopravu jeden združený CP pre 219+245+250+269 a na ňom uvedenú trasu od Stupava,aut.st. Ďalej sú tam samostatné CP pre 205, 209 a 251.
Zostávajúcu trasu majú všetky tieto linky totožnú a L251 dokonca ide aj cez Stupavu a z nej po rovnakej trase ako tie štyri zlúčené.
Je pri tlači cestovných poriadkov obmedzenie na maximálne štyri linky alebo nejaké iné dôvody?
Tu na iMHD si taký zlúčený cestovný poriadok pripraviť viem
1. Máme električky na posilnenie?
2. Narážame na problém že MHD objednáva niekto iný ako regionálku. Bude mesto platiť električky navyše kým župa šetriť na busoch? To je od začiatku problém s týmito úvahami o optimalizácii siete v rámci IDS, keďže prehadzovanie výkonov medzi módmi dopravy zároveň znamená prehadzovanie výkonov medzi objednávateľmi a teda aj rozpočtami. Potrebovali by sme jedného silného objednávateľa pre celú lokálnu dopravu.
Veď píšem, že tie autobusy by mohli ísť zo ZP až na Bajkalskú (kvôli lepším prestupom na ostatné linky) a takisto by sa dali električky na ZP aj posilniť. To parkovanie na Košickej aj malo byť len také dočasné riešenie, kým by sa nenašlo/nevyjednalo iné vhodné miesto (ideálne na parkovisku, kde končí 90).
Z Janíkovho dvora by si do SC išiel celkom dlho, pre smer Šamorín by to už bolo reálnejšie, aj keď by asi cesta do Petržalky bola pre väčšinu cestujúcich do Šamorína aj tak zachádzka. Z Janíkovho dvora si viem predstaviť skôr linky do Vojky a Rajky.
Pre smer od Šamorína by sa mohol vybudovať terminál niekde pri Kauflande, kadiaľ by mala viesť električka zo Slovnaftu do PB a autobusy by nemuseli zachádzať až ku Slovnaftu.
Linky od SC by mohli kľudne končiť na ZP, kde by sa tiež dal vybudovať dôstojný prestupný terminál.
Čo sa terminálu pri ŽST Vinohrady týka, tak neviem, či tam naň bolo miesto, nehovoriac o tom, že by autobusy zbytočne uviazli v zápche na Račianskej. Smer od PK by som skôr riešil potiahnutím električky Rybničnú, kde by bol prestupný terminál, alebo dobudovaním terminálu pre autobusy niekde pri Komisárkach tam, kde sa má vybudovať P+R (tieto dve stavby by sa dali aj skombinovať do jednej).
Bud tam je vlak/elektricka, alebo je to zaciatok trasy (miesto v elektricke) alebo je to pri vozovni, kde vedia v pripade potreby pridat dalsie elektricky).
Ale to skor bude BA Metro ako nieco taketo Aj ked na druhej strane okrem elektricky k Slovnaftu nie su ostatne pripadne upravy az tak komplikovane z laickeho pohladu...
Linky z PK a SC by sa mohli ukončiť na Bajkalskej, kde by sa buď odstavovali na zastávkach (ak by tam akurát bolo miesto), alebo by sa možno dalo dohodnúť parkovanie autobusov na tom parkovisku, kde je vchod na štadión Pasienky. Časť liniek zo smeru PK/SC (najmä tie kratšie, ako 510, 525 a pod. by mohli naďalej končiť na Nám. A. Hlinku a ZP).
Linky z SC by sa mohli teoreticky ukončiť aj na ZP (okrem posilových spojov), kde je miesta na odstavovanie autobusov dosť, pokiaľ by nebolo na to miesto na Bajkalskej. Spolu s dobudovaním električkovej zastávky pre ŽST NM, ako píše TomJ a tým pádom aj posilnením električiek na ZP by to nemusel byť až taký zlý nápad, aj keď pár spojov by malo ísť naďalej minimálne po Bajkalskú, resp. k Novému SND.
Linky zo Záhoria a Šamorína sú aj dnes slušne využité už od AS, takže by som ich určite neskracoval a namiesto AS by som sa ich pokúsil potiahnuť k Novému SND, kde stojí 90. Miesta je tam dosť (aj pre prípadné posilové spoje z PK a SC), len či by s tým súhlasilo SND. Pri najhoršom by mohli autobusy vysadiť cestujúcich na AS a na krátku dobu by sa mohli odstavovať v BUS pruhoch na Košickej a Landererovej, kvôli čomu by sa asi musela časť BUS pruhu zrušiť.
Keď sa tu už načrtla téma, myslíte, že ak by DPB predal svoje terajšie sídlo nejakému developerovi (kvôli pozemku v downtowne) a postavil si novú administratívnu budovu napr. na Jurajovom dvore, tak by na tom zarobil?
Neviem, či je nutné sa držať zrovna lokality Nív. Koľko je ľudí, čo reálne chodia tými spojmi až na AS a potom už nepresadajú do MHD?
Napadá mi Trnavské mýto miesto parkoviska pri Tržnici alebo Istropolise (filiálkofili by zaplesali), ŽST Nové Mesto (tu by šlo jednoducho ukončiť posily MHD), prípadne dnes voľný pozemok na rohu Bajkalská/Prievozská.
Napadla ma taká vec, keď už tu riešime tieto nápady so skracovaním prímestských spojov. Vzhľadom k tomu, že bude zrejme časom nutné posilniť dopravu na Zlaté piesky (ak tam bude končiť viac spojov), nedala by sa v rámci reko Vajnorskej (alebo aj skôr) posunúť električková zastávka Kuchajda až k železničnému nadjazdu, spraviť tam schody hore a predĺžiť prvé nástupište stanice až po nadjazd? Tým by spoje na Zlaté piesky obslúžili aj stanicu a mohli by všetky 4ky jazdiť na Zlaté piesky a obratisko pri stanici by zostalo ako manipulačné, prípadne pre nejakú špičkovú posilovú linku.
V centre je voľný plac iba za SND, tam kde je konečná L90. Ale BANANAs tam chcú mať asi park, takže...
Pri Eurovea sú dva pozemky, na ktoré je už nakreslená výstavba a vedľa DPB budú asi tiež chcieť stavať.
Možno ale zbúrať DPB a tam postaviť stanicu vo vlastníctve mesta. Trebárs aj dvojpodlažnú.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
zakaznik