Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mimochodom, otvorila Arriva nejake to predajne miesto na AS ako planovali? Na webe maju zatial iba toto "Pripravujeme pre Vás v Bratislave zákaznícke centrum, kde bude možné vybaviť všetky služby spojené s cestovaním v Bratislavskom kraji."
Reply on: 3pa3ck3 #241659:
Ako si predstavuješ že má cestujúci predložiť lístok v podobe dátového záznamu, inak než nosičom na ktorom je ten dátový záznam nahratý, alebo k nemu priradený?
Reply on: 810zssk #241654:
Mám pocit, že BSK po včerajšom drsňáctve na fb nezvládol dnešné rokovanie a stiahol schvostík... Sancií sa dočkáme až po "určitom časovom období" - a neprekvapí ma, keď to je zaobalené 2022 o ktorom sme sa bavili doobeda 😃
https://www.info.sk/sprava/200305/droba-arrive-chyba-zhruba-100-vodicov-utorok-bude-rovnako-problemovy/
Reply on: 3pa3ck3 #241656:
Prakticky vzate je to chyba prepravcu a ma cestujuceho odviezt trebars aj zadarmo. Rovnako ako ked napriklad nefunguje ziadny oznacovat listkov v MHD.
Inak keď sme už pri tom, považuje sa za nosič lístka aj karta, na ktorej lístok nie je nahraný? Keďže v takomto prípade slúži iba ako identifikátor
Reply on: 810zssk #241657:
Nosič lístku sa spomína iba v bode 14.3 (cestujúci je povinný predložiť platný CL alebo jeho nosič), ďalej sa všade hovorí iba o platnom cestovnom lístku.
Reply on: 3pa3ck3 #241656:
Technický vzaté odstavíme všetky strojčeky a pokutujme cestujúcich s platným lístkom alebo ich nezoberme na palubu po hodine čakania.
Reply on: 3pa3ck3 #241656:
Hej, tento naratív si išli aj v SL keď som sa o tom s nimi pred rokmi bavil.

Čo podľa teba znamená preukázanie sa cestovným lístkom? Povinnosť cestujúceho je predložiť nosič na ktorom tento PCL (alebo iný eCL) je uložený, resp. naň viazaný. To je celé. Nič viac cestujúci nie je povinný urobiť. To či si dopravca tú kartu dokáže alebo nedokáže prečítať je problém dopravcu, cestujúci podmienku splnil. Je absurdné toto prehadzovať na cestujúceho, ktorý nemá žiadnu možnosť ako CL prečítať. Si má každý kúpiť revízorskú čítačku, či čo?
Reply on: 810zssk #241654:
A.14.8
Pokiaľ je cestujúci majiteľom platného neprenosného PCL, avšak v čase kontroly sa ním nevie preukázať (...) Dodatočné preukázanie sa PCL nie je možné v prípade použitia železničnej dopravy, alebo v autobuse, v ktorom prebieha kontrola cestovných lístkov vodičom pri nástupe.

Technicky vzaté, cestujúci pri nefunkčnosti systému nevie preukázať, že na tej karte má naozaj nahratý lístok...
Na Zomri zabili 😂
Reply on: Joyki #241652:
Takto sa to nerobí do psej matere. To naozaj nemajú nejaký systém ktorým by vodičov vyrozumeli, že:
a) evidenčné CL sa netlačia
b) ak už takéto sporné situácie vznikajú a očividne je problém, tak majú proste rešpektovať slovné vyjadrenie cestujúceho kým sa to nevyrieši

Toto je už úplne na smiech. Verím že padnú sankcie aj za nesprávne odbavovanie cestujúcich. Tu už je na mieste naozaj nulová tolerancia.

Mimochodom, pri tej kvalite čo momentálne v teréne predvádzajú by skôr na mieste bola bezplatná preprava a kompenzácia PCL. Veď na pokutách od Arrivy vyzbiera BSK dosť (o úspore na výkonoch ktoré nejazdia ani nehovoriac), tak nech tie peniaze aspoň posunie cestujúcim v podobe úľav na cestovnom.
NZ CNky boli pôvodne určené pravdepodobne pre IREDO a IDS KHK, keďze majú taký vnútorný panel.
Akurát čítam komentár jedného rodiča, čo musel ísť autom po svoje decko, lebo kým došiel nejaký spoj po hodine, vodič to decko odmietol, lebo kartu s PCL neprečítal stroj.
Reply on: Viko #241649:
Neviem či tie čítačky už sú aktívne. Myslím že zatiaľ len ukážeš vodičovi. Inak teda tak ako píšeš.

Z mojej skusenosti ako človeka čo dnes (mimo BA) používa obe metódy je rýchlosť čítania podobná. Pri mobile mi skôr vadí že musím otvárať appku, kód a tak, takže preferujem skôr tie karty.
Reply on: Viko #241649:
Nie, práve tieto kombinácie riešime že to zatiaľ nevie. Ale vieš si kúpiť buď električenku, alebo CL1C bez električenky.
Reply on: 810zssk #241647:
Ok, ďakujem. Čiže si v appke kúpim električenku na čojaviem tri zóny priamo na užívateľské konto, a potom pri každej jazde prímestskou skenujem na čítačke QR kód? To je fajn, aj keď si myslím, že QR oproti NFC je pomalšie/nespoľahlivejšie (jas, uhol).

(Ospravedlňujem sa, nemal som appku inštalovanú a teraz by som si to ani nemal kde odskúšať, tak sa musím pýtať.)
Reply on: Jak44 #241646:
Takých ľudí je celkom dosť. Súhlasím že toto treba dopracovať. Ale keďže sa časom ráta s prechodom na check-in/check-out, tak už sa to možno nikomu nechce riešiť.
Reply on: Viko #241645:
Nie, ani neviem načo by si to chcel, keď tie isté produkty vieš mať ako lístok priamo v aplikácii a nič nemusíš pípať 🙂
Reply on: Viko #241645:
Nie, to je virtualizovaná BČK akú ponúka Ubian u iných SAD. Toto bude QR kódik ako pri klasických lístkoch z aplikácie.

810: Presne pre ten dôvod. Kombináciu električenky 100/101 + doplatok zvyknú síce využívať taký občasno-pravidelný užívatelia, čiže nepôjde o veľké percento, ale stále si myslím, že je škoda, že sa to takto drobí.
Reply on: 810zssk #241644:
Čiže oddnes máš appku fakticky ako virtuálnu kartu, ktorú si skrz NFC môžeš pípať v buse bez toho, aby si potreboval nejaké ďalšie konto?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.