"Prosím obyvateľov kraja, ktorí majú vodičské oprávnenie na autobusy, aby sa prihlásili. Budú odmenení jednorazovým bonusom a niekoľkými ďalšími odmenami," povedal Droba. Bonus je v sume tisíc a odmeny v stovkách eur.
Mimochodom, otvorila Arriva nejake to predajne miesto na AS ako planovali? Na webe maju zatial iba toto "Pripravujeme pre Vás v Bratislave zákaznícke centrum, kde bude možné vybaviť všetky služby spojené s cestovaním v Bratislavskom kraji."
Ako si predstavuješ že má cestujúci predložiť lístok v podobe dátového záznamu, inak než nosičom na ktorom je ten dátový záznam nahratý, alebo k nemu priradený?
Nosič lístku sa spomína iba v bode 14.3 (cestujúci je povinný predložiť platný CL alebo jeho nosič), ďalej sa všade hovorí iba o platnom cestovnom lístku.
Hej, tento naratív si išli aj v SL keď som sa o tom s nimi pred rokmi bavil.
Čo podľa teba znamená preukázanie sa cestovným lístkom? Povinnosť cestujúceho je predložiť nosič na ktorom tento PCL (alebo iný eCL) je uložený, resp. naň viazaný. To je celé. Nič viac cestujúci nie je povinný urobiť. To či si dopravca tú kartu dokáže alebo nedokáže prečítať je problém dopravcu, cestujúci podmienku splnil. Je absurdné toto prehadzovať na cestujúceho, ktorý nemá žiadnu možnosť ako CL prečítať. Si má každý kúpiť revízorskú čítačku, či čo?
A.14.8
Pokiaľ je cestujúci majiteľom platného neprenosného PCL, avšak v čase kontroly sa ním nevie preukázať (...) Dodatočné preukázanie sa PCL nie je možné v prípade použitia železničnej dopravy, alebo v autobuse, v ktorom prebieha kontrola cestovných lístkov vodičom pri nástupe.
Technicky vzaté, cestujúci pri nefunkčnosti systému nevie preukázať, že na tej karte má naozaj nahratý lístok...
Takto sa to nerobí do psej matere. To naozaj nemajú nejaký systém ktorým by vodičov vyrozumeli, že:
a) evidenčné CL sa netlačia
b) ak už takéto sporné situácie vznikajú a očividne je problém, tak majú proste rešpektovať slovné vyjadrenie cestujúceho kým sa to nevyrieši
Toto je už úplne na smiech. Verím že padnú sankcie aj za nesprávne odbavovanie cestujúcich. Tu už je na mieste naozaj nulová tolerancia.
Mimochodom, pri tej kvalite čo momentálne v teréne predvádzajú by skôr na mieste bola bezplatná preprava a kompenzácia PCL. Veď na pokutách od Arrivy vyzbiera BSK dosť (o úspore na výkonoch ktoré nejazdia ani nehovoriac), tak nech tie peniaze aspoň posunie cestujúcim v podobe úľav na cestovnom.
Akurát čítam komentár jedného rodiča, čo musel ísť autom po svoje decko, lebo kým došiel nejaký spoj po hodine, vodič to decko odmietol, lebo kartu s PCL neprečítal stroj.
Neviem či tie čítačky už sú aktívne. Myslím že zatiaľ len ukážeš vodičovi. Inak teda tak ako píšeš.
Z mojej skusenosti ako človeka čo dnes (mimo BA) používa obe metódy je rýchlosť čítania podobná. Pri mobile mi skôr vadí že musím otvárať appku, kód a tak, takže preferujem skôr tie karty.
Ok, ďakujem. Čiže si v appke kúpim električenku na čojaviem tri zóny priamo na užívateľské konto, a potom pri každej jazde prímestskou skenujem na čítačke QR kód? To je fajn, aj keď si myslím, že QR oproti NFC je pomalšie/nespoľahlivejšie (jas, uhol).
(Ospravedlňujem sa, nemal som appku inštalovanú a teraz by som si to ani nemal kde odskúšať, tak sa musím pýtať.)
Takých ľudí je celkom dosť. Súhlasím že toto treba dopracovať. Ale keďže sa časom ráta s prechodom na check-in/check-out, tak už sa to možno nikomu nechce riešiť.
Arrivaderci