Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #241407:
Pamiatková ochrana neznamená, že sa neurobia žiadne zmeny.
Ak by to tak bolo, tak v niektorých budovách by si svietil sviečkami a **** do kýbla.
💁🏿‍♂️
Reply on: irizar #241405:
viac stojí než jazdí- neviem ako máš aktuálne informácie, ale toto platilo najmä v začiatku ich prevádzky. Počas tohto predĺženovíkendovej návštevy východu som na miestnej lokálke videl behať iba 861.
Reply on: zakaznik #241388:
Aj funkcionalistické priemyselné stavby majú nárok na ochranu, a dokonca nie je obsahovo o nič iný ako pri gotickej katedrále či rímskej vykopávke. Kultúrno-historické hodnoty zďaleka nie sú len o vysokom veku a vznešenej funkcii.
Reply on: Minko #241404:
Tak ale SORky, hoci hnusne lacne ostblokove stavebnice, si svoju funkciu plnia vyhovujuco. Zatial co 861 viac stoji nez jazdi, plus teda tie ostatne ufom vymenovane veci.
Reply on: S499.1023 #241403:
aha, takže keď napíšem, že nastaviť súťaž tak, že sa ide prioritne po cene a zasa tu budú Sorovraky a je to v oblasti dopravy málo ambiciózne na tak rozvinutý región, schytám tu zo stránky hejt, ale keď 861 sa kritizovať môže 😁
Reply on: Minko #241396:
Hm, prekonať derivát šukafónu nie je veľmi vysoká méta.
Reply on: barack40 #241393:
Potrebu kapacitnejších vozidiel vôbec nerozporujem. Ak však objendávateľ požaduje plus mínus toto (vôbec netuším, aká požiadavka je v súťaži), tak by bola hlúposť, ak by robil záujemca prezentačnú (alebo testovaciu) jazdu niečim úplne iným.
Reply on: S499.1023 #241391:
Ak mala trať viesť "nárožím budovy", tak buď klame satelit, alebo treba vymeniť projektanta.

Asi mali podobne blbých projektantov aj vtedy v Bratislave, keď odstránili kostol kvôli 1 metru / dvom. 😁
Reply on: Minko #241397:
Aj skladačka sa dá poskladať z nevhodných komponentov. V prípade 861 ide o motory určené pre kombajny a poľnohospodárske stroje (zdroj posudok od ŽU, ktorý si dalo ZSSK urobiť). Chladenie a klimatizácia vyžadovali vyššie otáčky, preto je motor na 861 aj pri státi v podstate vo výkone, atď atď.
Reply on: ufo #241395:
je to otázkou, prečo to tak je, lebo v podstate celé to je skladačka. Veď dobre poskladaný motor by napr. chladiacu kvapalinu žrať nemal alebo sa mýlim?
Reply on: S499.1023 #241392:
nie nevadí. Ten hukot bol výsostnou doménou prvých vyrobených kusov. (práve v našom okolí jazdili) následne prechádzali nejakými úpravami aj dodatočne tie prvé vyrobené kusy, kde bol ten hukot potlačený na prijateľnú medzu. určite sa v nej vezie pohodlnejšie ako 810 a jej derivátoch.
Reply on: Minko #241387:
Je to naprojektované ako nepodarok. Jedna trojdielna 861 má spotrebu nafty ako 750+3B (porovnané predraženým meraním spotreby nafty, ktoré ZSSK nakúpila), a nielen nafty ale aj oleja, chladiacej kvapaliny. To vozidlo svojími nákladmi na prevádzku položí posledné zbytky regionálnych tratí na Slovensku, keď ZSSK už nikto nedá úvery na refinancovanie starších úverov, tak ako sa to zatiaľ deje.
Reply on: S499.1023 #241392:
Jasné, že si ten vrútocký šmejd pochvaľujú, keď pred ním cestovali v (častokrát narvanej) 811/812, v lepšom prípade v nejakých plesnivých B/Bt.

A vysoká správkovosť môže byť teoreticky cestujúcemu ukradnutá, teda až do okamihu, kým mu na jeho vlaku opäť nepríde 812 🙂
Reply on: Valec #241380:
Neviem, akú kapacitu požaduje objednávateľ, ale je fakt, že očividne mu to je jedno. Za čias RJSK bolo narvané sólo Desiro v špičke absolútnym štandardom, teraz za čias ZSSK je to o niečo lepšie, ale narvaná 840 v špičke tiež nie je výnimka.

Preto hovorím, že vozidlo s kapacitou Desira nemá na tejto trati čo hľadať. Tá trať nemá bohvieakú kapacitu, preto sa to musí kompenzovať kapacitnejšími súpravami.
Reply on: Minko #241387:
To spomalené odblokovanie je ale vlastnosťou všetkých moderných železničných vozidiel. Ani ten hukot im nevadi?
Reply on: zakaznik #241388:
To je práve omyl takých aktivistov ako si Ty, že kostol je niečo iného. Na Bezručovej tiež znehodnotili funkcionalistickú stavbu.
A ako si chcel "časť nad električkou postaviť do pôvodného stavu"? Tá električka nemala viesť v tuneli ale priamo nárožím budovy.
Ad synagóga: Asi tam mali vtedy priveľa Zákazníkov. Vtedajší primátor L. Martinák tiež nebol z Bratislavy.
Reply on: irizar #241389:
veď práve, preto si nemyslím že by to na povahu toho že to bolo vyrobené na Slovensku, firmou s minimálnymi skúsenosťami s takými vecami, až taký šrot.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement