Aj brnenská Panenka Marie bola Pani Vodička. Vždy upravená, sebavedomá, hrdá a nehanbila sa chodiť komplet v uniforme. Jej technika jazdy bola na jej vek úžasná a ani kačenu (KT8) sa nebála rozfofrovať. Vzhľadom k tomu, ako (ne)sledovala premávku som presvedčený, že bola presvedčená, že to za ňu robí anjel strážny
Ďalší šok som zažil o pár rokov, keď do tunelu v Líšni-Jírova na úvraťovú konečnú došlo KT8 na L8. Dispečer mi zahlásil, nech si dobre všimnem pani vodičku. Do kanclu sa na vysokých opätkoch dovalila perfektná kosť s dlhými vlasmi a ehm, neprehliadnuteľným poprsím. Keď dopila kávu a odišla, dispečer ma donútil si sadnúť do kresla a zahlásil, "povedal by si, že to bol muž?" Muselo prejsť aspoň desiatka spojov linky 8, kým som precitol zo šoku
Tak u nás jazdila na l. 9 taká pani čo vyzerala podobne, pani Kainzová sa volala, ale to bola Pani Vodička. Jazdiť vedela, kačičiarskymi zlozvykmi netrpela a preslávila sa tým, že s káčerom ušla jednomu nášmu vodičovi, čo sa chválil ako hrozne rýchlo jazdí. To tak raz prišla na konečnú Ružinov-Pošeň (dnes Astronomická) a hádam o päť minút sa dorútil spotený rýchlojazdec a pýrta sa jej: "Babka, ako ste to dokázali mi ujsť?" A ona na to "Videla som v zrkadle, že sa na mňa lepíš, tak som na to trošku šliapla, aby si nemal voz do voza".
I.
Pozri si CP, uvidíš... (jedna s 12 min. a jedna s 10 min.)
Re #24016 Sarko: S dotyčnou som mal tú česť len raz v živote. Bolo to na KT-čku č. 530 a práve sme vyšli na rýchlodráhu a bolo neZetko, takže si vieš predstaviť. Úpenlivo som sa snažil o niečom rozmýšľať a nesústrediť sa na jej techniku jazdy, lebo by ma trafilo
Obávam sa, že sa to spočítať nedá. Tak v priemere jeden za službu? Ale boli s ním veľa hodnotné zážitky:
Napríklad keď mu na súprave 2*T3M odišiel jeden motor, pričom na T3M sa dajú vypínať podvozky samostatne a s takouto závadou sa dá normálne dojazdiť služba, tak pán Milko sa nechal nakuplovať a dotlačiť, pretože "istota je istota a vieš, nechcem pokaziť tyristor".
Alebo sme mu pred výpravňou priviazali na zadnú kuplovačku takú drôtenú rohožku. Milko s ukrutným rachtom spravil kolo na l. 10 a keď sa vrátil na JD, tak zahlásil "chlapci, idem na kanál, zvoní mi 4. kardan, ja to podľa zvuku presne poznám":-).
Re #24015 fobust: Cíferanov nepoznám, hlavne nie tých mladých, ja som na elektrónkach skončil tuším 1992, s JD som v kontakte, s Cíferom nie.
I.
Ozaj a poznali ste niekto "Panenku Mariu" z Brna? Bola to taká 60 ročná čiperná baba, o ktorej som počul v '92-hom toľko povier, že som ju chcel vidieť. Šalináři ma teda jeden deň zobrali na linku 4, ktorá jazdila ešte po pešej zóne a zoznámili ma s ňou. Uvidel som starenku s bielými vlasmi ako striebro, začesanými do zadu s vrkočom zatočeným do takej ozdobnej spony, aké nosia babky pod chustečkami (šatkami), mal som pocit, že nevidí dobre a naviac, keď sme sa rozprávali, otočila sa o 90°, našľapovala ľavou nohou a nesledovala premávku. Zbledol som, lebo KT-čko si to od roly (hl.n.) valilo škr-škr na svoboďák, ľudia intuitívne odskakovali a ja som narýchlo rozmýšľal, kedy skočím po záchrannej brzde. Našťastie, nikomu sa nič nestalo a Panenka Maria sa onedlho pobrala do dôchodku s najazdenými viac ako 2 mil. km...
To sme v KE mali takú tetu menom Harčariková, ktorej nemohli vôbec dať do ruky T3, pretože o chvíľu by už jačala do vysielačky, že s ňou trhá...
Prirovnal by som ju k bratislavskému Milkovi, ale to si neviete ani predstaviť, keď táto teta robila R-ky, takže raz som sa skoro scvokol, keď na rýchlodráhe medzi dvoma zastávkami (cca 8 km) našlapla niekoľko 100x... Odvtedy keď som ju niekde videl, tak som v rámci prevencie ochrany svojho aj jej zdravia ostal radšej stáť na zastávke a čakal na iný spoj
Inac, ked sme uz pri sexiach, tak velmi casto sa stava, ze Krabusti napalia sexiu za zastavkou Americke namestie, smer Vazovova. Totiz z kacic su zvyknuty, ze pantograf je nad prvym podvozkom. A ked tam idu s duplakom T6A5, tak casto sa mi stava, ze to rozbehnu, potom dlho dlho gulaju, zadaju jazdu a natiahnu krasny obluk. Naposledy sa mi to stalo s Richardom F, predtym sudruh ritolez Zednikovic.
Teta M:
To, ze ma ubohu techniku jazdy je jej vac, ale jej spravanie voci cestujucim je nepripustne. Radsej sa odvezem s absolutnym trotom, ale nech nejaci po cestujucich, ktori nic zle nespravili.
Maďareičku samozrejme poznám. Najväčšia tragédia je v tom, že ona je prasvedčená, že vie jazdiť výborna a ešte vodičov poučuje štýlom "to nesmieš tak našlápnuť, to musíš jemne naťukávať". Kto vie niečo o technike jazdy so zrýchľovačom, si môže trahť vlasy...
Ale p. Mištunová bola lepšia, ona bola autorkou výroku "pod sexiom sa zablikne".
Potom ešte bol výborný pán Milko u nás na JD, ktorý miesto signalizácie Nevystupovať zvonil zvončekom, na pedále šliapal ľavou nohou a súťažil o najv 132čší počet našliapnutí v rovinnom úseku medzi zastávkami - napr. keď ešte bola zastávka Fobustová (=Turbínová:-)), tak medzi ňou a Magnetovou to pohodlne zvládol aj tridsaťkrát, od nástupišťa na JD to s l. 10 dokázal po Magnetovú vyše 70x...:-).
I.
Sarko
No nepovedz, že 20 až 25 min., keď berieme spoje v oboch smeroch, nie je dosť '-)