Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #239641:
V Karlovej Vsi sa znížila hlučnosť? 😂 Možno tak na otvorenom zvršku na Krčacoch, kde sa aplikoval presne ten istý otvorený zvršok, ako tam bol predtým a nemal ani 15 rokov, len sa na ňom nerobila údržba. Mimochodom, to sa len DPB môže pochváliť, že v rámci tej istej rekonštrukcie urobili klasický otvorený zvršok tichší, ako zatrávnený zvršok s pevnou jazdnou dráhou.😂 😂
Reply on: si #239639:
Blaťáky by sa mali opraviť. Ale netreba si od toho sľubovať, že tá trať vydrží takto ešte 10 a viac rokov. Je to predsa 30 rokov po oprave a kompletnú rekonštrukciu potrebuje takisto, ako ju potrebovala Karlova Ves. Takisto aj nároky súvisiace so znižovaním hlučnosti, či adaptáciou na zmenu klímy (zatrávnenie).

Ak môžeme teraz urobiť separátne uzol na Račianskom mýte, tak môžeme urobiť separátne aj iné úseky.
Reply on: Dezerter #239628:
Celý deň mi príde zbytočne mať 4 minúty .. v sedle by stačilo mať 5...
Reply on: Solider #239638:
ja si ale napriklad kedysi pamatam aj to ze sa ponechavala doprava po jednej kolaji..... (a aj to bol povodny dovod kupy kalifornanov)

a tiez nevidim problem v tom aby sa problematicke useky (blataky) opravili namiesto cakania na celkovu rekonstrukciu radialy, ak sa to spravi dobre (a aj nasledne sa bude robit udrzba), ta racianska trat moze kludne prezit este dalsich 10-20-30 rokov bez toho aby musela byt nahradena suvislou vrstvou betonu s kolajnicami.....
Reply on: Urbanway 2423 #239634:
Kedysi sa robili takéto výluky cez letné prázdniny a normálne sme žili a fungovali. V prípade Račianskej si ani iný termín predstaviť neviem. Vylúčenie jedného jazdného pruhu celkom isto prinesie dosť veľký dopravný kolaps.
Reply on: si #239636:
V prípade komplet celej radiály sme odkázaní len na eurofondy, ktoré môžu, ale i nemusia prísť.

V prípade menších projektov sa to dá zafinancovať z vlastného rozpočtu. Ako napríklad Špitálsku alebo Záhumenice. Alebo kedysi Záhradnícku a Miletičovu. Netreba vymýšľať koleso.
Reply on: Solider #239632:
pripajam sa k tomu co tu uz bolo napisane.... kym nemame kolajove spojky, zabzar a moznost vo vylucenych usekoch fungovat jednokolajne, tak je asi lepsie spravit cely usek naraz....
PS: a pokial sa DP nauci robit aj priebeznu udrzbu, co by bolo vhodne, tak ten otvoreny zvrsok je na toto aj najlepsi.....
Reply on: Solider #239632:
Jasne a bude to rozdrbane 20 rokov nepretrzite miesto 2 😃 😃 Ale tak na Autoslavu stále dobré si myslim
Reply on: Solider #239632:
A nemohlo by sa pri rozdelení modernizácie na viacero úsekov stať to, že by musela byť trať dlhšie zatvorená, ako keď sa to robí celé naraz? Osobne si viem predstaviť rozdeliť modernizáciu na 2 úseky a to R. mýto - Depo Krasňany (tu by mohla byť ostrovná prevádzka linky 3 do Rače) a Depo Krasňany - Rača.
Reply on: Trammat #239629:
Hlavne to nebude treba. Ja osobne predpokladám, že na plný režim školský rok v celej sieti sa dostaneme pravdepodobne v druhej polovici septembra, keď sa otvoria prezenčne aj vysoké školy. Dovtedy to bude zrejme v prázdninovom alebo inom modifikovanom režime.
Reply on: Dezerter #239630:
Veď samozrejme, že to je potrebné opraviť, ale nerozumiem, prečo by sa v horizonte 5 až 10 rokov nemala modernizovať. Možno sa treba vykašľať na grandiózne veľké modernizácie a tieto úseky projekčne pripraviť v menších balíkoch: napríklad Račianske mýto - Pionierska, Pionierska - Garda, Garda - Vinohrady. Pri železničných projektoch EÚ tlačí, že sa majú robiť menšie úseky. Neverím, že celá modernizácia by stála na tom, že sa bude môcť robiť len celý úsek od Račka po Komisárky.
Reply on: Trammat #239629:
Aspoň na bežný prázdninový interval by sa im to mohlo chcieť vrátiť..
Reply on: Solider #239618:
V roku 2014 sa pritom presne ako opisuješ opravovala Račianska radiála medzi Ursinyho a Pionierskou. Na dvoch miestach je to dodnes vidieť, že vďaka tej rýchlej výmene podložia sú dnes tie úseky plne zjazdné bez obmedzenia traťovej rýchlosti. Keďže Račianska sa v tomto úseku najbližších 5-10 rokov modernizovať nebude, aj takáto drobná oprava všetkých blaťakov bude výhodná.
Reply on: Dezerter #239628:
Mesiac pred letnými prázdninami? To už predsa nebudú ich logikou prerábať grafikony...
Reply on: N/A #239626:
Skôr by zaujímalo, či sa vôbec niekedy vráti interval 4 minúty po celý deň na električkových linkách? Ok, nateraz by stačil 4/5/7,5 ale neskôr by to malo byť 4 celý deň a večer 7,5. Môj odhad pri súčasnom vedení DPB tak najskôr 1.6.2021, keď sa skončí výluka na Americkom, aby grafikonisti nemali zbytočne moc roboty
Reply on: ratataj #239621:
Ja som to nedával ako príklad. Ale rozdiel tam je aspoň v tom, že ŽSR na blaťák po istej dobe naženie traťovákov s čakanmi a lopatami a tí spravia improvizované odvodnenie v rámci svojej pracovnej doby, kdežto DPB blaťáky rieši len kompletnou rekonštrukciou radiály z eurofondov za 70 mil. €. Pravidelná údržba - neznámy pojem (u oboch). Chcelo by to nejaký UHP aj pre samosprávy...
Kedy sa vráti 4-,5-7,5-minútový celodenný interval na električky a podobne?
Nevie sa nahodou, že kedy sa premávka vráti do stavu pracovný deň? Už by to mohli dať zasa naspäť
Reply on: Maremi #239623:
Na Staromestskej na úrovni zastávky Zochova je v smere z Mostu SNP nehoda.
Co sa stalo v centre ? Most snp je totalne upchaty, 20min meskanie minimalne

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.