Kaliforňan sa dá použiť len na zakrytom zvršku alebo na BKV paneloch. Ale klasické perové výhybky nie sú žiaden problém. Teda kedysi neboli, pri ďaleko primitívnejšej mechanizácii.
V minulosti sa to zvládalo aj bez ZZ, s dvoma výhybkármi, ovládajúcimi semafory na jednokoľajnom úseku (niekedy pri prehľadnom úseku stačil aj jeden) z výhybkárskej búdky typu "Metropol", výhybky z a do jednokoľajného úseku pri postupe prác sa prekladali za noc.
Už si nepamätám minulosť tak presne ale mám pocit, že niekedy v tom 1988, keď sa robila račianska radiála komplet od Račka až po Gaštaňák z rozlámaných vyžitých žliabkových koľajníc naboso na makadame na poctivý otvorený zvršok, tak sa to s využitím jednokoľajných úsekov celé stihlo za dva alebo tri mesiace.
Pred zavedením jednolinkoveho variantu bol celý deň interval 4 minúty. Aj vtedy to bolo zbytočné? Teraz ešte postači 5 v sedle a neskôr to môže byť problém. Hlavne, ak budú na linke 9 chodiť naďalej K2S
no bez udrzby nevydrzi.... ale pokial by sa kriticke useky opravili a celej trati sa venovala primerana priebezna udrzba, tak rekonstrukciu sposobom vsetko vybagrovat a postavit nanovo tu naozaj nemusime vidiet az tak skoro.... (dokonca aj prilis ojazdene kolajnicove pasy sa daju menit v noci/cez weekend, rovnako tak ako rozpadnute podvaly alebo dostrkovavanie.... podbijanie a brusenie je v noci trosku problematickejsie (hluk), ale nejaka ta weekendova vyluka by sa z takychto dovodov asi prezit dala.....)
Myslím, že tam bola chyba skôr v realizátorovi, ktorý postavil okrem iného aj krivú trať na Záhradníckej na úplne rovnom úseku. A samozrejme v tom, kto tú stavbu prebral. Zaujímavé, že na Záhradníckej nič neduní, a tiež to bolo zhotovené systémom w-tram.
V Karlovej Vsi sa znížila hlučnosť? Možno tak na otvorenom zvršku na Krčacoch, kde sa aplikoval presne ten istý otvorený zvršok, ako tam bol predtým a nemal ani 15 rokov, len sa na ňom nerobila údržba. Mimochodom, to sa len DPB môže pochváliť, že v rámci tej istej rekonštrukcie urobili klasický otvorený zvršok tichší, ako zatrávnený zvršok s pevnou jazdnou dráhou.
Blaťáky by sa mali opraviť. Ale netreba si od toho sľubovať, že tá trať vydrží takto ešte 10 a viac rokov. Je to predsa 30 rokov po oprave a kompletnú rekonštrukciu potrebuje takisto, ako ju potrebovala Karlova Ves. Takisto aj nároky súvisiace so znižovaním hlučnosti, či adaptáciou na zmenu klímy (zatrávnenie).
Ak môžeme teraz urobiť separátne uzol na Račianskom mýte, tak môžeme urobiť separátne aj iné úseky.
ja si ale napriklad kedysi pamatam aj to ze sa ponechavala doprava po jednej kolaji..... (a aj to bol povodny dovod kupy kalifornanov)
a tiez nevidim problem v tom aby sa problematicke useky (blataky) opravili namiesto cakania na celkovu rekonstrukciu radialy, ak sa to spravi dobre (a aj nasledne sa bude robit udrzba), ta racianska trat moze kludne prezit este dalsich 10-20-30 rokov bez toho aby musela byt nahradena suvislou vrstvou betonu s kolajnicami.....
Kedysi sa robili takéto výluky cez letné prázdniny a normálne sme žili a fungovali. V prípade Račianskej si ani iný termín predstaviť neviem. Vylúčenie jedného jazdného pruhu celkom isto prinesie dosť veľký dopravný kolaps.
V prípade komplet celej radiály sme odkázaní len na eurofondy, ktoré môžu, ale i nemusia prísť.
V prípade menších projektov sa to dá zafinancovať z vlastného rozpočtu. Ako napríklad Špitálsku alebo Záhumenice. Alebo kedysi Záhradnícku a Miletičovu. Netreba vymýšľať koleso.
pripajam sa k tomu co tu uz bolo napisane.... kym nemame kolajove spojky, zabzar a moznost vo vylucenych usekoch fungovat jednokolajne, tak je asi lepsie spravit cely usek naraz....
PS: a pokial sa DP nauci robit aj priebeznu udrzbu, co by bolo vhodne, tak ten otvoreny zvrsok je na toto aj najlepsi.....
A nemohlo by sa pri rozdelení modernizácie na viacero úsekov stať to, že by musela byť trať dlhšie zatvorená, ako keď sa to robí celé naraz? Osobne si viem predstaviť rozdeliť modernizáciu na 2 úseky a to R. mýto - Depo Krasňany (tu by mohla byť ostrovná prevádzka linky 3 do Rače) a Depo Krasňany - Rača.
Hlavne to nebude treba. Ja osobne predpokladám, že na plný režim školský rok v celej sieti sa dostaneme pravdepodobne v druhej polovici septembra, keď sa otvoria prezenčne aj vysoké školy. Dovtedy to bude zrejme v prázdninovom alebo inom modifikovanom režime.
Veď samozrejme, že to je potrebné opraviť, ale nerozumiem, prečo by sa v horizonte 5 až 10 rokov nemala modernizovať. Možno sa treba vykašľať na grandiózne veľké modernizácie a tieto úseky projekčne pripraviť v menších balíkoch: napríklad Račianske mýto - Pionierska, Pionierska - Garda, Garda - Vinohrady. Pri železničných projektoch EÚ tlačí, že sa majú robiť menšie úseky. Neverím, že celá modernizácia by stála na tom, že sa bude môcť robiť len celý úsek od Račka po Komisárky.
V roku 2014 sa pritom presne ako opisuješ opravovala Račianska radiála medzi Ursinyho a Pionierskou. Na dvoch miestach je to dodnes vidieť, že vďaka tej rýchlej výmene podložia sú dnes tie úseky plne zjazdné bez obmedzenia traťovej rýchlosti. Keďže Račianska sa v tomto úseku najbližších 5-10 rokov modernizovať nebude, aj takáto drobná oprava všetkých blaťakov bude výhodná.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
a tiez nevidim problem v tom aby sa problematicke useky (blataky) opravili namiesto cakania na celkovu rekonstrukciu radialy, ak sa to spravi dobre (a aj nasledne sa bude robit udrzba), ta racianska trat moze kludne prezit este dalsich 10-20-30 rokov bez toho aby musela byt nahradena suvislou vrstvou betonu s kolajnicami.....