Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: gejza #239580:
a to ma kazda radiala "nulty kilometer"? ruzinovska moze zacinat tam, kde konci karloveska 🙂
Reply on: zakaznik #239577:
Aky podiel z DzP FO dostava DPB? V com je DPB horsi ako SAD Zvolen? Dokonca BB je take bohate mesto, ze si mohlo dovolit uzavriet novu zmluvu s SAD Zvolen (a DPMBB) podla starych CP.
Reply on: N/A #239579:
Čo má Americké námestie a Krížna spoločné s Ružinovskou radiálou ? Vždy som mal dojem, že Ružinovská radiálna začína na Trnavskom mýte a končí na Astronomickej. 🤔 🤔 🤔
Reply on: zakaznik #239577:
A neposiela? Výkony podľa zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme sú platené akými financiami?
Reply on: Viko #239576:
Keby sa mal použiť rovnaký meter, tak by štát súkromníkom posielal každý rok peniaze vybraté na dani z príjmu FO. Čo je blbosť.
Reply on: zakaznik #239575:
Tu nejde o to, kto si čo zaslúži, ale o rovnaký meter. Súkromníkom nikto pri posielaní pomoci nepreveroval, koľko ušetrili z vlastného vrecka.
Reply on: Viko #239571:
Ministerstvá mali ušetriť 10% výdavkov. Medzičasom sa na magistráte v nemenovanom meste rozširovallo pole pôsobnosti do realitného biznisu a navyšoval počet zamestnancov.

Myslím, že pôžička je stále omnoho viac, než si zaslúžia.
Reply on: Viko #239571:
Keď minister je šašo, čakal si iný cirkusový kúsok? 😂
Reply on: Viko #239571:
Dalo sa čakať. Keďže ide o peniaze pre mestá a najmä BA a rozdeľuje to ministerstvo financií, je to bežný politický boj OĽaNO (voliči najmä z dedín a malých miest) vs. PS (voliči najmä z veľkých miest).
Súkromníkom dotácia, samospráve pôžička? čakal som všeličo, ale toto fakt nie 😃
https://spravy.rtvs.sk/2021/04/pomoc-mhd-rezort-financii-ponukol-styrom-mestam-bezurocne-pozicky/
Reply on: birch #239569:
On má ten Těšnov zasa rôzne iné špecifiká. Dalo by sa to bez nejakých zásadných komplikácií riešiť aj tu ale myslím si, že jednak tu nie je na to priestor, jednak netreba riešiť skončenú vojnu, treba riešiť Tetru.
Reply on: S499.1023 #239568:
Je celkom rozdiel, či je jedna výhybka ovládaná z dvoch miest na úseku, ktorý je vyhradený výlučne pre električky a či by to bolo v križovatke Vazovova/Radlinského, kde je frekventovaná cestná doprava, priechody pre chodcov, zastávka hneď v dotyku s križovatkou a dopĺňa to električkový triangel, kvôli ktorému by ovládanie v smere od Krížnej muselo byť ešte pred výhybkou na Vazovovej.

Ale ako som napísal a Ty si to potvrdil, technicky to možné je. Len prevádzkovo nereálne.
Reply on: birch #239564:
Riešenie, ktoré "nie je možné", je v Prahe už dlhé roky (t.j. bolo tam už v čase trolejových kontaktov) na výjazde zo slučky Těšnov. Vetra by to samozrejme zjednodušila. Ak majú T3P a T6 dlhšiu perspektívu ako povedzme rok, treba ich Vetrou dovybaviť. Pri ich vyraďovaní sa môže Vetra presťahovať do nových vozov. Tá istá absurdita bola, keď sa všelijaké plesnivé Tambusy a Vrakosy vybavovali elektronickými transparentmi ale " pre neperspektívnosť" už nie hlásičmi.
Neplanuje sa v suvislosti s vystavbou novych trolejbusovych trati a rekonstrukcie niektorych usekov aj modernizovat prestavovanie trolejovych vyhybiek palubnym pocitacom?
Praha je o ďalší krok bližšie k návratu trolejbusov - https://www.cs-dopravak.cz/praha-vypisuje-soutez-na-15-clankovych-trolejbusu/
Reply on: Urbanway 2423 #239548:
Reálne sa tam vpohode zmestia dve električky za sebou - konkrétne mám na mysli prvú škodovku a za ňou K2S tak, aby tá K2S následne vedela vyhybku prehodiť. Nerobí sa to ale, lebo zvyčajne dokiaľ druhá električka dojde do zastávky, tak ta prvá sa už pohybuje z nej - preto sa čaká ďaleko pred kontaktom, aby prvá električka prešla za vyhybku a tá druhá vedela už oblokovanú vyhybku prehodiť a prísť ku označníku. Pri aktuálnom poriadku to je ale veľmi zriedkavý jav, horšie bolo keď jazdila aj linka 7, vtedy sa to stávalo častejšie.
Reply on: david1 #239563:
Výhybka pred zastávkou na Blumentáli byť nemôže, pretože jej ovládanie by muselo byť v oboch smeroch ešte pred križovatkou a teda zvlášť pre obe príjazdové vetvy. Technicky síce realizovateľné, ale prevádzkovo je to nereálne - vozidlá by si museli dávať prednosť nielen podľa dopravných predpisov, ale ešte aj podľa toho, ktoré ako prvé prešlo cez snímač ovládania výhybky.

Riešením pri terajšom stave je VETRA do všetkých vozidiel.
Riešením pred rekonštrukciou mohlo byť nepresunúť výhybku v smere do centra hneď za zastávku, ale nechať medzi zastávkou a výhybkou priestor. Oblúk smer Obchodná mohol byť ostrejší, avšak rovnomerný a nie rozdelený na dve časti ako je teraz.
Reply on: ratataj #239558:
Veď áno ,
No potom akosi stráca zmysel prestupnej zastávky.
Potom mala byť výhybka už pred zastávkou ako to tu už niekto písal.
Zbytočne teraz , iba nasierajú ľudí s nefunkčným prestupným systémom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement