Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #239602:
No darmo, CAPY na L91 sú asi veľký luxus, takže pokiaľ poberú všetkých ľudí v 20 min intervale, tak je to stále v pohode 😁
https://dpb.sk/sk/zmeny-a-obmedzenia/oprava-elektrickovej-trate-na-americkom-nam-linky-3-a-9

Električky liniek 3 a 9 od 1.5. do 31.5. budú zastavovať na Vazovovej
Reply on: Urbanway 2423 #239602:
191 zatiaľ nebude obnovená
Takže od pondelka sa obnovujú 7 a 94, keď tu už pribudli ich CP? 191 stále nič?
Reply on: Viko #239595:
Cize klasicky, aby nebolo vidno na tabulu z pristresku?
Prímestské linky od 26.4.2021 premávka ako cez školské vyučovanie
Reply on: Viko #239598:
Niektori ludia holt urobia vsetko preto, aby sa nemuseli zivit pracou.
Reply on: irizar #239597:
Vo fachu sa hovorí, že spevavec už mal niekoľko škaredých zlomenín resp. úrazov - a ani to ho neodradilo.
Reply on: Joyki #239596:
A je dost mozne, ze nie vzdy v tej obalke boli peniaze...
Reply on: Maremi #239594:
Vždy sa stiahol, keď mu dali obálku.
Na Romanovej smer mesto práve vymerali miesto na stĺp tabule do medzery medzi dvoma prístreškami.
Reply on: zakaznik #239593:
Nechápem ako je možné, že je ešte nažive. Na starostu Marianky objednajú vraždu a na tohto nič ?
80% podaní od občana Slávika 🐦
https://youtu.be/pEtC1IrKHoM
Reply on: Ike #239590:
Máš pravdu, túto schému pomoci som nezohľadnil. Ak si kraje objednali menej dopravy (napr. premavalo sa ako cez víkend alebo prázdniny), tak dopravcovia mali menej tržieb. A peniaze naozaj dostávajú.

Preto beriem späť! Podľa tejto argumentácie, by dopravné podniky mali dostať peniaze. Obmedzenie stratovej služby neušetrilo dosť, aby zaplatilo zamestnancov a podnikový eurofondový kapitálový majetok!

Rozhodne by sa popri DP nemalo zabudnúť ani na ďalšie veci. Štát by mal zo svojej bezodnej kasičky určite zafinancovať mestám aj pracovné miesta úradníkov, ktorí mali obmedzené stránkové hodiny a ľudí v samosprávnych komunálnych podnikoch, ktorí nečistili cez lokdaun ulice.

Rozhodne nesmieme dopustiť, aby ich vytlačila zahraničná konkurencia!
Reply on: 3pa3ck3 #239589:
Po Ikeho príspevku beriem späť ten svoj (už ho neviem vymazať)
Reply on: zakaznik #239587:
Neviem či zámerne, ale šíriš tu ťažké dezinformácie.

To, čo si postol ty, sú dotácie pre komerčnú dopravu, ktoré sú v gescii ministerstva hospodárstva. Nebolo Ti ani trocha podozrivé, že "diaľková vnútroštátna doprava" vo verejnom záujme už desaťročie neexistuje a úplne tam chýba prímestská doprava?

Vyberám úryvok:
"Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia vyzýva Ministerstvo hospodárstva SR pred spustením druhého kola dotácií pre ***komerčnú*** autobusovú dopravu na odbornú diskusiu a prehodnotenie plánu postupovať ako pri prvej výzve na dotácie pre autobusy v minulom roku."

Celý link: https://www.cesmad.sk/kategoria/25-aktuality-2/3190-smerujeme-k-likvidacii-moderneho-autobusoveho-parku-na-slovensku

DPB sa uchádza o finančnú pomoc v rámci projektu "Prvá pomoc plus".

https://podnikatelskecentrum.sk/projekt-prva-pomoc-plus-zakladne-informacie-a-usmernenie/

Problémom je táto formulka:
...
"OPRÁVNENÝ ŽIADATEĽ: Zamestnávateľ (okrem subjektov verejnej správy) a SZČO, ktorý je zamestnávateľom, ktorí v čase vyhlásenej mimoriadnej situácie, núdzového alebo výnimočného stavu (ďalej len „MS“) udržia pracovné miesta aj v prípade prerušenia alebo obmedzenia svojej prevádzkovej činnosti alebo poklesu tržieb."
...
"Neoprávneným žiadateľom projektu sú subjekty verejnej správy. Subjekty verejnej správy sú právnické osoby zapísané v štatistickom registri organizácií, ktoré sú zaradené v sektore verejnej správy v súlade s európskou metodikou ESA 2010 ustanovenou Nariadením EP a Rady (EÚ) č. 549/2013 z 21. mája 2013 o európskom systéme národných a regionálnych účtov v Európskej únii."

V doprave to znamená, že sa odškodnia všetci dopravcovia okrem štyroch. Tých "nepodstatných", ktorí zabezpečujú "iba" 3/4 výkonov v rámci MHD na Slovensku.
Reply on: zakaznik #239587:
Keď je to naozaj takto, tak potom je celá diskusia o diskriminácii mestských podnikov zbytočná
Reply on: toldo #239582:
neviem, len som napísal svoj názor ... beriem to tak, že (v smere od centra) začína Dúbravsko-Karloveská radiála pri Tuneli, Vajnorská a Ružinovská na Trnavskom mýte a Račianskom na Račianskom mýte ... zvyšok beriem ako "centrálny mestský okruh" ... je to len môj subjektívny názor, nepoznám nejaké oficiálne rozdelenie 🤔
Reply on: S499.1023 #239586:
Spomínajú sa dotácie na činnosti podľa bodu 3 písmeno a. Ako hovoril jeden starší pán: Truth over facts! 😁

"Oprávneným žiadateľom o podporu v rámci návrhu je fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá spĺňa všetky nasledovné podmienky:
a) je prevádzkovateľom pravidelnej diaľkovej vnútroštátnej dopravy, pravidelnej diaľkovej medzinárodnej dopravy, osobitnej pravidelnej dopravy a príležitostnej dopravy v zmysle § 9 ods.3, § 24 a § 25 zákona č. 56/2012 Z.z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov, vozidlami s obsaditeľnosťou nad deväť osôb.
b) má sídlo na území Slovenskej republiky

V prípade, že prevádzkovateľ vykonáva činnosť na základe zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme a zároveň vykonáva aspoň jednu z činností uvedených v bode 3 písm. a) tohto návrhu, je oprávnený za túto činnosť uvedenú v bode 3 písm. a) žiadať dotáciu podľa tohto návrhu, ak vie vierohodne preukázať pokles tržieb v tejto oblasti (činnosti). Na tento účel je napríklad možné preukázať pokles tržieb za rozhodné obdobie v porovnaní s referenčným obdobím podľa hlavnej knihy účtovníctva overenej audítorom, čestným prehlásením, prostredníctvom uisťovacej služby a pod."
Reply on: zakaznik #239585:
Naozaj nikto nedostal?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.