Máš pravdu, túto schému pomoci som nezohľadnil. Ak si kraje objednali menej dopravy (napr. premavalo sa ako cez víkend alebo prázdniny), tak dopravcovia mali menej tržieb. A peniaze naozaj dostávajú.
Preto beriem späť! Podľa tejto argumentácie, by dopravné podniky mali dostať peniaze. Obmedzenie stratovej služby neušetrilo dosť, aby zaplatilo zamestnancov a podnikový eurofondový kapitálový majetok!
Rozhodne by sa popri DP nemalo zabudnúť ani na ďalšie veci. Štát by mal zo svojej bezodnej kasičky určite zafinancovať mestám aj pracovné miesta úradníkov, ktorí mali obmedzené stránkové hodiny a ľudí v samosprávnych komunálnych podnikoch, ktorí nečistili cez lokdaun ulice.
Rozhodne nesmieme dopustiť, aby ich vytlačila zahraničná konkurencia!
Neviem či zámerne, ale šíriš tu ťažké dezinformácie.
To, čo si postol ty, sú dotácie pre komerčnú dopravu, ktoré sú v gescii ministerstva hospodárstva. Nebolo Ti ani trocha podozrivé, že "diaľková vnútroštátna doprava" vo verejnom záujme už desaťročie neexistuje a úplne tam chýba prímestská doprava?
Vyberám úryvok:
"Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia vyzýva Ministerstvo hospodárstva SR pred spustením druhého kola dotácií pre ***komerčnú*** autobusovú dopravu na odbornú diskusiu a prehodnotenie plánu postupovať ako pri prvej výzve na dotácie pre autobusy v minulom roku."
Problémom je táto formulka:
...
"OPRÁVNENÝ ŽIADATEĽ: Zamestnávateľ (okrem subjektov verejnej správy) a SZČO, ktorý je zamestnávateľom, ktorí v čase vyhlásenej mimoriadnej situácie, núdzového alebo výnimočného stavu (ďalej len „MS“) udržia pracovné miesta aj v prípade prerušenia alebo obmedzenia svojej prevádzkovej činnosti alebo poklesu tržieb."
...
"Neoprávneným žiadateľom projektu sú subjekty verejnej správy. Subjekty verejnej správy sú právnické osoby zapísané v štatistickom registri organizácií, ktoré sú zaradené v sektore verejnej správy v súlade s európskou metodikou ESA 2010 ustanovenou Nariadením EP a Rady (EÚ) č. 549/2013 z 21. mája 2013 o európskom systéme národných a regionálnych účtov v Európskej únii."
V doprave to znamená, že sa odškodnia všetci dopravcovia okrem štyroch. Tých "nepodstatných", ktorí zabezpečujú "iba" 3/4 výkonov v rámci MHD na Slovensku.
neviem, len som napísal svoj názor ... beriem to tak, že (v smere od centra) začína Dúbravsko-Karloveská radiála pri Tuneli, Vajnorská a Ružinovská na Trnavskom mýte a Račianskom na Račianskom mýte ... zvyšok beriem ako "centrálny mestský okruh" ... je to len môj subjektívny názor, nepoznám nejaké oficiálne rozdelenie
Spomínajú sa dotácie na činnosti podľa bodu 3 písmeno a. Ako hovoril jeden starší pán: Truth over facts!
"Oprávneným žiadateľom o podporu v rámci návrhu je fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá spĺňa všetky nasledovné podmienky:
a) je prevádzkovateľom pravidelnej diaľkovej vnútroštátnej dopravy, pravidelnej diaľkovej medzinárodnej dopravy, osobitnej pravidelnej dopravy a príležitostnej dopravy v zmysle § 9 ods.3, § 24 a § 25 zákona č. 56/2012 Z.z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov, vozidlami s obsaditeľnosťou nad deväť osôb.
b) má sídlo na území Slovenskej republiky
V prípade, že prevádzkovateľ vykonáva činnosť na základe zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme a zároveň vykonáva aspoň jednu z činností uvedených v bode 3 písm. a) tohto návrhu, je oprávnený za túto činnosť uvedenú v bode 3 písm. a) žiadať dotáciu podľa tohto návrhu, ak vie vierohodne preukázať pokles tržieb v tejto oblasti (činnosti). Na tento účel je napríklad možné preukázať pokles tržieb za rozhodné obdobie v porovnaní s referenčným obdobím podľa hlavnej knihy účtovníctva overenej audítorom, čestným prehlásením, prostredníctvom uisťovacej služby a pod."