Ano,pred koronou by uz nevyslo na Euro6 SORky na L83, kedze jazdili na tych linkach co spominas. Pocas korony mame volne euro6 sorky, kedze su sola na 68,98. A teraz aj nocaky su sola takze aj tie nocne sluzby /51 so sorkou euro6 nie su. Jazdili by dnes len denne sluzby cez vikend na 29,83,91,93 to by mohlo stacit tych 34ks 4241+.
A nebude to skôr preto, lebo sa CapaCity na L83 osvedčili aj po rekonštrukcii KV radiály?
Spočítal som si, koľko Euro 6 SORov bolo počas víkendov (pred koronou) vypravených a vyšlo mi, že celú výpravu 83 by sme už asi s nimi nevyjzadili (pripomeniem, že Euro 6 SORy 3.Dp boli vypravované cez víkendy na 29, 68, 91, 93-3 nočné poradia a 98), ak by sme zarátali aj nejakú rezervu do 5 vozov. V súčasnej situácii by sme to asi vyjazdili, ale v takom prípade by Euro 6 SORy najazdili o dosť viac km (niekedy by mali aj dve služby denne - dennú a nočnú) ako CapaCity (ktoré by celý víkend stáli vo vozovni), čo by podľa mňa nebolo najlepšie.
Ci dáme alebo nedáme von cez víkend 11 capacity na L83, je hádam jedno. Stále drvivá väčšina capacity počas korony stojí. Euro6 sorky z 3dp sú počas víkendov len na 91,93 tj ešte na L83 by sa našli nejake z série 4241-74
Otázka je, či by bol (za normálnych okolností) dostatok Euro6 SORov a neviem, či by bolo zrovna najlepšie, keby Mercedesy postávali celé víkendy vo vozovni.
Cez víkend viac ako 50ludi v 83tke? No to určite. Jedine ak spoj predtym vynechá. Zhodou okolností som siel sobotu o 10.54 s 83 zo sav na patronku a ďalej lesopark a bolo nás tam asi 20 v Medaku. Každopádne nevravím ze L83 je ideal pre solo. Ale úspornejši SOR Euro6 by tam mohol ísť ako starší naftový žrút Capacity euro5.
z pohľadu cestujúceho okrem leta preferujem BN pred Urbanom, BN toľko nehrkoce, jedine v lete oželiem zvukový doprovod a radšej mám Urban nakoľko je tam klíma a keď je pustená (čo celkom bývala) tak je tam oveľa príjemnejšie ako v Bn ktorá má len vyklápacie okná
Z pohľadu šoférovania sú super. BN 9.5 je pomaly ako osobný automobil. Neviem sa úplne vyjadriť, ale majú dve dobré vlastnosti - sú také "hermetickejšie", teda relatívne ľahko sa vykúria a neprefukujú a zároveň majú dobré pruženie, takže nebudia pocit okamžitého rozpadnutia.
BN 10,5/9,5 sú rozhodne po Mercedesoch najlepšie autobusy zo série vozov dodaných 2007-2011.Nejaké závažné technické problémy nemajú, majú luxusné kúrenie, žiadne triekanie a prefukovanie za jazdy.Stačí doladiť drobnosti a môžu kľudne jazdiť.Je chyba že sa ich zbavujeme tak skoro a špičkové vraky Citelis jazdia naďalej.
Nevýhody BN sú vysoká podlaha vzadu (ja v tom teda problém nevidím) a kabína vodiča pre trpaslíkov.
myslím si že 10,5 vozov je aktuálne dostatok, navyše BNky ešte nie sú na konci svojej životnosti, dokonca (aspoň podľa môjho subjektívneho pozorovania) hrkocú oveľa menej ako Urbanwaye. Kombinácia SU10+Urbanway10,5+BN9,5/10,5 je podľa mňa zatiaľ dostačujúca. Priorita je aj podľa DPB jasná - 18m vozy. Čo sa týka zjednotenia 10,5 a 12m vozov, podľa mňa je lepšie keď sú vo vozovom parku obe vozidlá keďže s 10 metrovým autobusom sa lepšie vytáča to zákrut ako s 12 metrovým, druhá vec je že sú linky kde naozaj stačí 10m a netreba 12m, napr. 23, 36, 57, 123, 139 (tam by možno stačil aj 8,6m)
Pípanie je najmenší problém. Omnoho väčšie problémy sú napríklad poruchovosť, povačšinou nefunkčné kúrenie, v zime prefukovanie kabíny ľadovým vzduchom, v lete naopak veľké teplo, nulová ergonómia sedačky (so svojou výškou mám problém napchať sa za volant aj keď je sedačka nadoraz dozadu). Absolvovať v tomto zázraku 7 kôl na 98 je výkon trestu, nie služba.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
HORVI