Veď práve, vôbec sa z toho nemusia odhadovať mesačné priemery ako naznacuje Dispecer, úplne by stačilo ten "nameraný týždeň" zverejniť aj s dátumom, a prípadne pokecom typu merali sme v polke septembra, čísla sú ovplyvnené sviatkom.
Nedá sa povedať, že §cestujucibytozneuzili, lokálni politici sa v poslednej dobe tiež málo obúvajú do MHD, nevidím v tom také riziko. Naopak, viac hláv viac vie, možno by sa objavilo nejaké vylepšenie ktoré "ľudia zvnútra" už kvôli rutine nevidia.
Nerobia to pravidelne. To iba pár krát do roka. Hlavne na krátkych petržalských linkách bol veľký problém s vozidlami lebo petržalka má len 5 sólo autobusov s APC tak sa museli autobusy presúvať z Jurajovho dvora.
O približnom počte cestujúcich za deň by mohol informovať aj vodič. Mohli by urobiť stupnicu:
1 - priemerne takmer prázdne vozidlo počas dňa
2 - priemerne poloprázdne vozidlo počas dňa
3 - priemerne polovičná obsadenosť sedadiel počas dňa
4 - priemerne plné vozidlo počas dňa
5- priemerne napraskané vozidlo počas dňa
"priebežne" = jeden/dva týždne sa na linky každý deň nasadzujú iba vozidlá s APC
DPB to takto tuším aj robí/robil a z týždňa alebo dvoch sa už podľa mňa dá vyvodiť napr. priemerný počet cestujúcich za určitý deň (pondelok, utorok,...). Súhlasím ale, že by z toho niektorí mohli vyvodiť nesprávne závery a potom to zneužiť, na druhej strane si myslím, že by to mohlo byť zaujímavé čítanie.
Je ťažko zrealizovať takúto vec. Systémom počítania cestujúcich sú vybavené hlavne vozidlá MHD v mestách západnej Európy. Bratislava sa zatiaľ k takýmto mestám len horko - ťažko doťahuje. A aj to bude trvať ešte dlho.
"priebežne" = nie každý deň, nie na každej linke, nie vždy na rovnakom kurze = jeden deň sa zaznamená 3000 nástupov a výstupov, iný deň 160000 nástupov a výstupov... A potom babo raď, keď si chceš urobiť prehľad a neurobiť z toho unáhlený záver.
Alebo inak, dajme si príklady:
1. Na linke 21 sa objaví 1 vozidlo s APC v jeden jediný deň za celý mesiac a na linke 59 bude celý mesiac vypravené do každého kurzu vozidlo s APC. Na záver mesiaca sa vyhodnotí, že na linke 21 sa previezlo 3000 cestujúcich za celý mesiac a na linke 59 sa previezlo 15000 cestujúcich.
Koľko ľudí bude kričať, že linku 21 treba zrušiť?
2. Nasledujúci mesiac sú celý mesiac na všetkých kurzoch linky 21 nasadené vozidlá APC a na linke 59 ani jedno. Na záver mesiaca sa vyhodnotí, že na linke 21 sa previezlo 40000 cestujúcich za celý mesiac a na linke 59 sa previezlo 0 cestujúcich.
Koľko ľudí bude kričať, že linku 59 treba zrušiť?
Proste, nevidím zmysel vo zverejňovaní informácie o počte cestujúcich na všetkých linkách v časoch, keď:
- nie sú všetky vozidlá MHD vybavené (funkčným) APC,
- pokiaľ sa k tomu nepridá aj štatistika vypravenosti vozidiel s APC za rovnaké obdobie na tejto linke,
- pokiaľ ľudia neprestanú robiť unáhlené závery bez znalosti kontextu (čo málokedy dokáže niekto nezainteresovaný a vzhľadom na to, čo sa posledný rok tu deje mám pocit, že ani mnohí zainteresovaní).
Koniec koncov samotný počet cestujúcich nutne nehovorí o tom, či je linka prevádzkovaná vo vysokej kvalite alebo nie a ani o jej potrebe. Aj linka ktorá len naváža ľudí z okraja mesta k nosnej linke môže byť dôležitejšia, hoc menej vyťažená ako autobusová linka v 90% súbehu s električkou premávajúca iba v špičkách a vyťažená natoľko, že ľudia padajú počas jazdy z okien... Pretože nebyť tej prvej, možno tá druhá nebude plná tiež.
Myslel som, že DPB nasadzuje vozidlá s APC priebežne na všetky linky, aby si urobil vlastný prieskum pre interné potreby. Som si istý, že DPB dáta o počte cestujúcich má, takže problém s APC by nemal byť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
HORVI