Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Táto debata mi pripomenula ako som svojho času prichádzal do BA Regiojetom a pri prejazde stanicou Pezinok stewardka začala hlásiť "Vitajte v Bratislave" 😂
A nemohli by sme mať duálny systém, že zatiaľ čo pri S-Bahne sa bude používať iba názov stanice/lokality, pri diaľkových vlakoch by sa uvádzal aj názov mesta? Funguje to tak napr. v Lisabone, Madride, Paríži atď.

Celkovo je otázka čo rozumieme pod názvom stanice a aký to má pre cestujúceho význam. Ide o interné označenie stanice zo strany správcu infraštruktúry, o označenie ktoré sa zobrazuje vo vozidlovom/staničnom informačnom systéme, o označenie používané vo vyhľadávačoch alebo o nápis na staničnej budove?
Reply on: TomJ #238544:
Samozrejme nenavrhujem aby sa Komárno - závody premenovalo na Závody, ale aby sa pomenovalo podľa lokality kde je.

Tak isto Pezinok zast. nenavrhujem premenovať na Zastávka, ale na Grinava, čo by imho bolo úplne postačujúce.

Tebou spomínaný význam pre cestujúceho mi nie je jasný. Cestujúci spravidla vie kam chce cestovať.
Reply on: Viko #238543:
Napr. Škandinávia (tam je podľa mňa najväčší extrém stanica Nørreport v Kodani kde končia niektoré vlaky zo Švédska, takže niekde v Helsingborgu bez problémov na tabuľu vypíšu vlak smer Severná brána a nikto necíti potrebu to upresňovať 😂), potom ten už spomínaný Londýn a som presvedčený že som to videl aj inde, ale teraz si nespomeniem kde.

Edit: Ešte Madrid mi napadol kde je napr. v centre mesta stanica Sol (v preklade doslova "Slnko") a nie Madrid-Sol.
Reply on: 810zssk #238542:
Tiež neviem, kde v Európe sa to tak používa. Ako píše Viko, tak v Nemecku sa všade píše aj názov mesta, v Rakúsku, Švajčiarsku tiež. Myslím si, že pre cestujúceho má nejaký význam informácia, že daná stanica sa nachádza už v meste. A ako píšeš ty, narazili by sme na problém s nejednoznačnými názvami. Takýto problém by bol ale vo viacerých mestách, ak by sa odstránil z názvu stanice názov mesta, zrazu by to nemuselo dávať zmysel a museli by sme meniť roky zaužívané názvy, okrem toho, čo si napísal ma napadla zastávka Žilina - Záriečie, Zvolen - mesto alebo Komárno - závody. A vo Viedni sa tiež veľa staníc volá proste podľa ulíc, tak ak by tam nebolo Wien, tak by to mohlo znieť hodne mätúco.
Vinohrady a Predmestie by som spoločným názvom ozačil až vtedy, keď medzi nimi bude existovať civilizovanejší presun.
Reply on: 810zssk #238542:
Teraz si ma fakt prekvapil, kde to takto funguje?
Lebo keď si spomeniem na mekku IDSiek a teda S-Bahn Rhein-Ruhr, tak tam poctivo mesto píšu každej zastávke, akurát ho zvyčajne v tlačovinách či VRR appke okrešú (štýlom DO-Dorstfeld Süd).
Reply on: kohut2012 #238541:
Ja by som to osobne videl skôr opačne, neni nutné cestovný poriadok spamovať názvom mesta 5 krát za sebou. Bratislavu by som nechal len pri Hlavnej stanici, všetko ostatné nech sa volá podľa toho kde to je. Plus premenovať Predmestie a Vinohrady na Gaštanový hájik a Nové Mesto na Kuchajdu, keďže tie názvy by bez BA boli príliš všeobecné.

Toto je pomerne bežné riešenie v Európe - názov mesta mať len tam kde stoja diaľkové vlaky, pre regionálku je to podobný nezmysel ako keby sme na 4ke hlásili Bratislava - Česká, Bratislava - Nová doba, Bratislava - MiÚ Nové Mesto, atď.
Reply on: TomJ #238521:
Toto tiez nechapem, preco to tak je. Tiez by som uvital, aby vsetky stanice a zastavky v Bratislave dostali do nazvu slovo Bratislava. Naprikald Bratislava - Devinska Nova Ves, Bratislava - Devinske Jazero, Bratislava - Rusovce atd.....
Reply on: Joyki #238539:
Myslim si, ze to bola len nahodna ilustracia, nie pokus o utok na Recu.
Reply on: samkoh #238538:
Cim je Reca horsia od ostatnych zastavok? Tam je parkovisko aj autickarske, aj cajglove, vysoke nastupiste, lavicka, cp, oznamy, oznacovac, odpadkovy kos. Vsetky zastavky v krajine vyzeraju a su vybavene rovnako alebo skor horsie samozrejme okrem zastavok na privilegovanej stodvadsiatke. Co viac by si chcel na zastavke? Uz len infosystem, nic viac netreba.
Rovinka a dalsie desiatky zastavok nemaju ani len nastupnu hranu ci pristresok.
Reply on: si #238531:
je to trocha rozdiel... pod pojmom vlaková zastávka si predstaví človek plechovú, v lepšom prípade betónovú búdu bez personálu typu NR zas., Reca... pod pojmom stanica si predstaví niečo civilizovanejšie, preto napr. Bratislavu-Vinohrady väčšina ľudí volá stanicou, ale také Vajnory by človek napriek xy koľajám z hľadiska pohodlia zaradil ku zastávkam 🙂
Reply on: 810zssk #238536:
Zas, pokiaľ si pilotuješ vlastnú Cessnu 😂
Reply on: Ike #238533:
Pilot je určite rizikovejší keďže má blízky kontakt aspoň s tou jednou osobou 🙂
Reply on: S499.1023 #238529:
Hej, je to tak, ako obyvateľ Zličína chodím na vlak do Zličína, ale na električku do Řep, hoci medzi nástupišťami je 150 metrov... Ale nikdy mi to nepripadalo nelogické, skrátka je tam hranica a najmä, Stn. Zličín tam bola oveľa skôr, ako sa postavilo sídlisko Řepy. A stará dedina Řepy je od Stn. Zličín ďalej. Celkovo by som bol pri premenovávaní opatrnejší, lebo nový názov podľa logiky A môže byť v rozpore s logikou B. A najmä pri názvoch, ktoré sú tradičné a známe 90% cestujúcich, by som bol s premenovávaním opatrný!
Reply on: forester #238509:
Vodiči sú vystavení... Plurál, kedy sa to konečne Slováci naučia?
Reply on: S499.1023 #238518:
Ale ten je technicky ešte hermetickejšie uzatvorený v kokpite 😃 Aj keď nakazený môže byť aj kopilot a letušky
Reply on: si #238531:
Tak z prepravného hľadiska (dopravné veľmi verejnosť riešiť nemusí) nie je dôvod rozlišovať medzi stanicou a zastávkou
Reply on: kecho #238530:
minimalne 3 z tych 4 menovanych su z dopravneho hladiska stanice a nie zastavky 🙂
(ale zas "zst vinohrady" je z dopravneho hladiska iba zastavka 🙂 )
Reply on: TomJ #238521:
Tie vychadzaju este z historie ako zastavky v samostatnych obciach nepatriacich v tom case Bratislave, ak si dobre pamatam.
Reply on: Viko #238523:
Aj pre 810zssk: Tak napríklad v Prahe došlo ku dvojnásobném upremenovaniu stanice Praha-Zličín (na Praha-Řepy a spÄť na Praha-Zličín). Ide totiž o to, že stanice leží priamo pri konečnej električiek Sídliště Řepy, obsluhuje sídlisko Řepy ale leží na katastri Zličína a Zličín s premenovaním nesúhlasil (ješitnostné dôvody) a vtedy rozhoduje názor obce, na ktorej katastri stanica leží.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.