Na Ahoji je problém, že nie je obratisko hore pod lesom. Ak má niekto šlapat z Krahulčej až hore ešte pešo, radšej ide autom. To isté aj smer Tupého - tam by sa tiež zišla aspoň zachádzka. Problém je, že tieto developerské projekty nerátajú s MHD a nie je tam miesto na otáčanie.
Vychádzal som z miestnych pomerov.
L151 vozí po 17 stej väčšinou 0-1 osôb. Pokiaľ nebude mať lepší int. nikto na ňu čakať smer Tehelná nebude.
Pri jej skrátení by sa dal zlepšiť interval smer Ahoj kam toho vozí najviac aj , keď stále len jednotky ľudí.
Roky sa na tú časť kašlalo s MHD tak ľudia sa tomu prispôsobili a jazdia autami zatiaľ..
L51 vozila v spoločnej trase podstatne toho viac.
Samozrejme najviac v úseku Vivo - Nobelova. Prestup L4,50,98
Pri linke 51 sa nedá spraviť systém každý druhý spoj po Vivo. V špičke by museli ísť všetky až na TrMy, lebo ten skrátený spoj by od Viva odchádzal zhruba súčasne s predošlým spojom idúcim od TrMy. Jedine, že by tie skrátené spoje pri Vive mali prestávku, aby sa trafili do správneho času, ale to by ušetrilo len vzkm, dĺžka kolečka z Vozovne Krasňany spät do vozovne by bola rovnaká pri dlhých aj skrátených spojoch.
Tú 151 by si viedol aj cez Tehelnú (ako v minulosti)? Ak nie, tak by si tým naštval zase iných dôchodcov, aj keby bol prestup na hrane.
Aby si mohol mať 15-minútový interval v špičke, musel by si zaviesť ďalšie poradie, aj pri skrátenej trase (čo nejde cez Tehelnú), takže si myslím, že skrátenie 151 by asi potom nemalo veľmi zmysel. Inak nestačili by na tú 151 mimo špičky a cez víkendy aj nové Ivecá FCLEI ( keď budeme mať všetkých 8 )?
Ak by si na tej 51 skrátil všetky víkendové/večerné spoje po Vivo (a neťahal tadiaľ 151), tak by Tehelná zostala bez obsluhy, čo by asi nebolo najlepšie a preto by podľa mňa 151 mala ísť až na TrMy vždy a 51 by tam jazdila len ako "dôchodcovský spoj" v sedle, kedy by jazdila v preklade so 151 každých 30 minút, čím by sme docielili 15-minútový interval na Tehelnej (ostatné spoje by boli skrátené po Vivo) a ráno, príp. aj poobede do nejakej 17-ej, inokedy by končili všetky spoje 51 pri Vive.
Okrem toho by sa ešte mali nezávisle od zmien trás pridať dve zastávky medzi Tehelnou a TrMy (jednu pri Lidli jednosmernú a druhú niekde pri križovatke s Robotníckou), nech sa trochu zlepší dostupnosť dôchodcom idúcim z/do Lidla.
Veď to je aj výsledok.
DPB má prísť zo zmenou trasovania , aby bol prestup na hrane..
Tá L151 je v tejto trase prepálená.
Za mňa úprava trás..
L151 skrátenie Ahoj - Slimák
Špičky 15 min. Zvyšok 30 min.
L51
Stará trasa s novým int.
Večer a víkendy každý druhý spoj po Vivo prípadne všetky po Vivo.
Mne by sa to páčilo, ale kto to zaplatí? Verejné financie počas pandémie krvácajú. Hovoril by si rovnako, keby si to mal platiť zo svojho? Okrem toho, keby sa jazdilo podľa štandardných CP na prac. dni, nových cestujúcich to nepriláka. Kto sa nebojí alebo musí, ten cestuje stále. Kto sa teraz bojí a všade chodí pešo, autom alebo vôbec, ten nezačne cestovať po zahustení intervalov.
Slovak Lines zavádza od 7.12.2020 službu Zásielkovne na dočasnej autobusovej stanici Nivy, kde si môžu návštevníci stanice vyzdvihnúť zásielku. Takýmto spôsobom si môžu cestujúci z rôznych regiónov nechať zasielať svoje objednávky na odberné miesto, ktoré sa nachádza v priestore predajne cestovných lístkov oproti výdajni Alza.
Ak má byť MHD aj z hygienického hľadiska bezpečná, malo by sa začať jazdiť podľa štandardných cestovných poriadkov. Najneskôr po Vianociach, alebo, ak bude lockdown, tak hneď po lockdowne. Že to nebude úplne plné? Veď práve to by sme mali chcieť, aby sa ľudia nebáli použiť MHD z dôvodu obavy pred nákazou.
K tej diskusii o kvalite hromadnej dopravy. Ktosi múdrejší nedávno povedal (citujem): "Vyspelá spoločnosť sa nepozná podľa toho, že každý chudák vlastní auto, ale podľa toho, že aj bohatí používajú verejnú dopravu".
Inak tam boli aj iné zmeny ako tie zo zoznamu – iba tak zbežne čo som pozeral tak som narazil na zmenu z Avion Shopping Park na Avion Shop. Park, tak som chcel pozrieť čo ešte je tam ešte poschovávané a pozerám že už si zase nepozriem...
johnnyjanko