Je rozdiel medzi dobrou dopravnou obsluhou a zbytočným prevážaním vzduchu v neskorých večerných hodinách (to je akoby si sa sťažoval, že prečo chodia v noci autobusy iba každú hodinu). Keď môžu mať o dosť väčšie MČ ako ZB (30-minútový int.), PB (20), Jarovce, Rusovce a Čunovo (všetky 30) cca dvakrát horší interval ako Nobelova, tak prečo musí mať zrovna tá Nobelova 15-minútový interval, navyše keď sa tam dá (aspoň teoreticky, do ZB sa pešo veľmi nedostaneš) dostať pešo do cca 15 minút?
Koľko ľudí potrebuje cestovať práve v relácií Nobelova - Tehelná? Zvyšok Nového Mesta tam už priamu linku nepotrebuje?
Základ by určite mal byť taký ako teraz, je to nosná linka pre danú oblasť. Teda hustý interval a návoz k električke (+ spádovému OC). Bolo dosť nedôstojné akú obsluhu mala tá oblasť predtým. Teoreticky si viem predstaviť nejake "dôchodcovské" spoje raz za hodinu, ktoré by potom vymetali Nové Mesto, len je otázka ako by v praxi v špičke fungoval preklad s tými základnými spojmi.
Ja tam mam nejaký divný autocomplete a napr Hany Melickovej mi nenájde pretože tam dopĺňa inú zastávku a vyhľadáva podľa nej v tom combo boxe. Aj iné zastávky majú problém.
Všetci necestujú do Polusu, polovica až 2/3 na Nobelovej prestupujú na L4 (jedným alebo druhým smerom). L51 v súčasnej trase je len názov k električke (na obe radiály), zachádzka k Polusu je taký bonus navyše (najbližšie miesto na otočenie a zároveň veľký objekt záujmu cestujúcich).
Čo som tak pri asi 10tich jazdách tento rok sledoval, tak medzi Slimákom a Polusom sa vymenilo celé osadenstvo autobusu, občas okrem mňa (a vodiča) šiel niekto z Trnavského na Nobelovu (to by vedel aj s prestupom z L4).
Nechať zachádzať každý spoj L58 k ZŠ by odstrašilo aj tých jednotlivcov, čo ju využívajú od stanice na Trnávku. To radšej vložené spoje typu 51S premávajúce len od Vozovne po Polus. To by ale bol už celkom značný nárast výkonov.
v BA je nedostatok bojaschopných dlhých trolejbusov? všimol som si pár dní dozadu že na 202 som pravidelne vídaval a-bus A ešte mám otázku, všimol som si že trolejbus na 205 chodí pod trolejom na dg, je to kvôli šetreniu dg lebo trpeli na časté štarty?
To všetci ľudia z Nobelovej cestujú len do Polusu? Ak by sa 51 nechala v pôvodnej trase na TrMy s intervalom 30 min a do toho by v špičke jazdila 58, samozrejme tiež v intervale 30 min, mohol byť v úseku Európska vzdelávacie akadémia - Odborárska preklad 15 min a na Odborárskej sa dá prestúpiť na 4 do mesta. Tu by ale bol problém, že 58 by nemala sociálku. Predĺžením do Vozovne Krasňany by už jeden voz pri 30 min intervale nestačil, aj bez toho by asi musela byť nejaká diera.
Neznie zle ani ten návrh, že v špičke by 51 jazdila ako teraz a v sedle až na TrMy, lenže starí ľudia cestujúci na polikliniku často potrebujú ísť k lekárovi skôr ako o 8:30, takže by to podľa mňa bolo také polovičaté riešenie.
Obávam sa ale, že bez navýšenia vzkm sa rozumné riešenie pre túto lokalitu nenájde.
Ja si tiež myslím, že tá zmena trasy linky 51 nebola práve najšťastnejšia. Áno, docielil sa síce lepší interval, ale tým ľuďom, ktorí ju využívali v pôvodnej trase, sa cestovanie značne zhoršilo. A zrovna to nie sú ľudia, pre ktorých je peší presun tak jednoduchý, ako možno pre nás.
Nevidím nič zlé na tom, aby mala mestská časť svoj vymeták, rovnako ako je 99 v Petržalke alebo 66 v Ružinove. Posilnenie dopravy na Nobelovu sa dalo riešiť aj zmenou trasy linky 58 tak, aby išla vždy k ZŠ Odborárska.
nuz na druhej strane, kedze to asi nebude jedina linka ktoru obyvatel danej zony pouzije cestou domov je ten 15 minutovy interval este ako tak akceptovatelny, ked ho predlzis na pol hodinu, tak to odvezie este menej ludi (pretoze ak sa aj rozhodnes pouzit vhd a mas to stastie ze ti pri prestupe takyto spoj zdrhne "pred nosom" tak asi nik kto ma inu moznost tam nebude cakat pol hodiny na dalsi....
Urbanway 2423