Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: N/A #236512:
akože mne osobne neprekáža súčasný stav keďže všetci si na to navykli. Na druhej strane sa v tom konečne urobí poriadok a trolejbusy budú viac zjednotené s autobusmi. Len neviem čo spravia so súčasnou minibusovou L44
Viem že v oblastnom číslovaní sa už kašle na druhú číslicu, ale ak by sa 212 prečíslovala na 47 a 207 na 46 tak by pri oboch sedeli obe číslice.
Reply on: N/A #236512:
Ach, oblastné označovanie 2. diel... aby to zas len nespôsobilo zbytočný chaos. Nemám pocit, že by nejaká 2xx niekoho plietla (aj IDS tuším vyhradil 200 - 214 pre trolejbusy), ale budiž.

Aké číslo dostane pôvodná linka 44? 46? 144?
Škoda, že zastávky ul. 29. augusta a Ondrejský cintorín zostanú stále jednosmerné.
Na Mlynských nivách boli osadené nové označníky a vyzerá to, že v najbližšej dobe dôjde k prečíslovaniu trolejbusových liniek - 202 na 72, 205 na 60, 212 na 42.

Edit: pozerám, že už je to zverejnená aj tu na imhd a až na 204 (ktorá mala byť pôvodne 62 a namiesto toho bude 64) sa plne preberie návrh z roku 2016: https://imhd.sk/ba/media/mn/00002401/Pre%C4%8D%C3%ADslovanie-trolejbusov%C3%BDch-liniek-2020-nerealizovan%C3%A9-202010.pdf
Reply on: FFF13 #236509:
Aha, vďaka za ozrejmenie. Tak to je dosť škoda, že tam je rampa, ale zas na druhej strane, keby im tam zaviedli autobus, tak by asi vyskakovali, že ich to vyrušuje.
Reply on: david1 #236507:
Okruh po nábreží nie je problém, tam sa ani bežne nevozil skoro nikto. Ten okruh sa drží len preto, že sa električky musia niekde otočiť.
Reply on: Urbanway 2423 #236484:
Ako hovoríš, tá zastávka je tam už celkom dlho. Čo sa týka trasy cez ul. Bystrické sady, zatiaľ to vôbec nevyzerá reálne keďže je tam rampa a vjazd len pre tých čo tam bývajú
Reply on: Andy #236493:
V sedle sa stačí na Kamennom nám. pozerať na prichádzajúce spoje..
Sú skoro prázdne okrem L3. No aj tá je prázdnejšia.
L1 je mimo špičky riadne predimenzovaná..
Okruh po nábreží to vozí skoro iba vzduch v sedle.

V špičke sú spoje plné ako min.rok po mýta okrem L4. Tam niečo poberie presmerovaná L7.
Reply on: 810zssk #236505:
Keď bežný človek počúva od Pandemickej komisie, Odborného konzília a Ústredného krízového štábu a Svätého I že najlepšie pre elimináciu rizika nakazenia Covidom sú maximálne 3 ľudia naraz v Lidli , tak v porovnaní s tým vyzerá autobus naplnený na 30 % ako miesto, kam sa ľudia chodia nakaziť.
Reply on: Solider #236503:
V zásade tá message od autorít je súbeh dvoch konštatovaní:
a) MHD je bezpečná
b) v MHD váš osud závisí od toho či si socka vedľa vás mení rúško každú polhodinu

Nevieme o žiadnej zásadnej nákaze v MHD, pracovníci VHD (vrátane vlakvedúcich ZSSK čo sa denno-denne motajú medzi vlkmi) nevykazujú vyššiu úroveň nákazy ako priemerná populácia, ale napriek tomu sa budeme tváriť že práve VHD je übernebezpečná a treba tam väčšie opatrenia ako pri narábaní s jadrovým odpadom.

Jediná satisfakcia je že idioti čo tento stav zapríčnili budú medzi prvými čo budú vyhodení keď sa štátu/mestu minú peniaze od ľudí čo reálne generovali nejaku hodnotu. Karma is a bitch.
Reply on: N/A #236502:
Tak cast Bratislavy naucili na auta kvoli nie zrovna najlepsie zvladnutej a meskajucej rekonstrukcii, korona tiez tomu pomohla, a zapchy detto (ak uz mam byt v zapche tak radsej vo svojom aute ako v autobuse - a to nie je len moj nazor).

Dalsia cast odisla kvoli straseniu s Koronou, a urcite percento odlakal Uber/Bolt (na dlhsie trasy) + bicykle a kolobezky (na kratsie/stredne trasy).
Reply on: N/A #236502:
Magistrát, ktorý sa zmohol len na to, že naša jediná vakcína je disciplína? Keď ukazovali, ako ľudia v skafandroch chodia dezinfikovať vozidlá? A to všetko pri správach o rušení hromadných podujatí? Aký obraz si z toho má vytvoriť občan, keď je vyzývaný na minimalizáciu rizika, pritom nikto mu nevie ani číslami podložiť, že sa v MHD pri povinnom zahandrovaní od začiatku pandémie nikto preukázateľne nenakazil? Koho má počúvať - jedných, ktorí hovoria, že nevyhľadávajte preplnené miesta alebo druhých, ktorí hovoria, že MHD je bezpečná?
Reply on: vetesnik #236498:
Fajn článok, ale chýbala tomu trocha šťava a nejaké riešenie. Obávam sa, že magistrát a BSK musia veeeľmi kopnúť do vrtule, aby dostali ľudí z IAD do VHD, ale mám pocit, že naša mentalita a sociálny status sú stále priamo úmerné len autu.
Reply on: Andy #236496:
Treba sa pozrieť na primestské spoje ci P+R, ktoré ukazujú obsadenost verejnej dopravy ako takej: S60/65 je prazdnejsia oproti vlanajsku o cca. 10 až 20% (čiže v špičke sa stále stojí po celom vlaku).
Autobusy sú už zradné, lebo na ich obsadenost vplýva aj dlhodobý vývoj dopravnej situácie - od Senca sú aj v špičke prázdne, a vyludnuju sa kontinuálne už dlhé roky. Prázdnejsie sú taktiež o 20%.
Podobný pocit mám aj pri MHD, avšak tam treba pripočítať aj výpadok turistov a vysokoškolských študentov, či nepravidelných cestujúcich, ktorí teraz buď sedia doma, alebo idú autami, bicyklami, kolobežkami na tie ich sporadické a kratšie cesty. Čiže špičková klientela zostala so stratami do cca. 10/15%, v ostatných časoch tie percentá sú o niečo vyššie. Avšak nemám pocit, že by bolo o tretinu viac áut a o toľko menej ludi vo VHD.
Reply on: Andy #236493:
Alebo len cestuje viac ľudí načierno a preto sú tržby nižšie 😛

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.