Reply on: Viko #236208:
Výhoda je tá, že ten autobus ide vždy práve po trase kde je dopyt. Predstav si to ako linku zo Šamorína do Dunajskej Lužnej, ktorá zájde do Hamuliakova ak zrovna odtiaľ niekto chce ísť, ale ak nie, tak ide priamo (samozrejme v tejto oblasti je dopyt dostatočný na bežnú obsluhu, len to uvádzam ako príklad zrozumiteľný ľuďom v BA :)). Teda máš nejaky pool autobusov, ktoré posielaš tam kde práve reálne existuje dopyt, namiesto toho aby do daných oblastí náhodne jazdili tri krát za deň lebo práve vtedy to nejaky grafikonista naplánoval a aj tak tým nikto nechodí, lebo nejdú práve vtedy keď ich človek potrebuje.Určite to nie je riešenie pre BA, ale pre oblasti odkiaľ reálne odvezieš 10 ľudí za deň je oveľa lepšie zájsť flexibilne v ćase keď práve dopyt existuje, než tam zachádzať v nejakych fixných časoch ktoré sa na 99 percent netrafia k reálnemu dopytu.
Ešte to poviem inak, nie je to o "venčení veľkých miďákov", ale práve o tom aby sa nevenčili na rôznych lazoch a ušetrené prostriedky sa využili vtedy keď reálne chce niekto cestovať.
Samozrejme by to chcelo analýzu ako to tam funguje, ale keďže sa to zatiaľ drží, zdá sa že to hlavu a pätu má
Mhr1