Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #234655:
Sú ukončené v Nových Zámkoch, lebo keby premávali po Štúrovo, obratom by meškali.

Neboli tam nasadzované poschodáky.

Nie sú v strate, lebo sú to vlaky prevádzkované vo verejnom záujme, a teda sú štátom dotované.

Má to zmysel, pretože z/do NZ ak netreba, nebudú cestovať osobákmi, hlavne prestupujúci, ktorí majú prípojné vlaky naviazané na EC, a hlavne dopĺňajú takt.
Existuje nejaký logický dôvod prečo EC prechádzajúce cez Bratislavu nie sú na území SR zabezpečované v celej trase, teda až do Štúrova? [Ak sa nemýlim, tak Česi si to u seba prevádzkujú v celej trase, teda "Praha - Břeclav".]

A je pravda, že na začiatku korony tam boli nízkopodlažné poschoďáky z prímestskej dopravy? Teraz tam jazdia vozne známe zo slovenských vnútroštátnych rýchlikov (v 2. triede napr. aj tie najnovšie kupé ZSSK). Dokonca to má aj v takejto podobe jeden vozeň 1. triedy: A určite aj tam platí novinka - povinné miestenky do 1. triedy... https://www.zssk.sk/povinne-miestenky/

A vlastne má zmysel to prevádzkovať v úseku "Kúty - Bratislava - Nové Zámky"? V takejto krátkej trase keď to nikde inde nezastavuje a keď sa dá cestovať iba vnútroštátne? Teraz sa tam neplatí ten EC príplatok 1 € [v ČR taký ani pred koronou nemali]. To musí byť poriadne stratové...

A asi som včerajší, nejako sa mi nedarí vygoogliť: Kedy skončila "cenová vojna" autobusových dopravcov medzi Bratislavou a Nitrou? Kto je víťaz a kto porazený? To len teraz cez koronu tam tak veľmi klesol počet spojov? Z toho čo zostalo tam jazdí aj nejaký SvajlenBus (pokračuje do Zlatých Moraviec).
Reply on: bobitwo #234652:
neboj sa, nebudeš zhejtovaný .... pri presťahovaní sa do inej jurisdikcie sa logicky predpokladá, že dotyčný si uvedomuje odlišnosti medzi prostredím, z ktorého odchádza a do ktorého prichádza
Reply on: Valec #234650:
Samozrejme, že môže. Za podmienky dostatočne transparentne oddeleného účtovníctva.
Ja sa v tom až tak nevyznám. Čo som čítal nejaké články, tak podľa nejakých smerníc by že vraj DPB by nemala operovať mimo územia BA, tam by mal operovať regionálny dopravca. Nie že by som chcel ľudí oberať o spoj do BA, ale príde mi nefér, aby mesto dotovalo spoj, ktorý prakticky skoro nejazdí ani po území BA. Je tam ten istý problém ako s linkou do Rakúska, myslím 901 to bola, keď prešla pod iného prevádzkovateľa a zdražela a obyvatelia Rakúska sa začali na to sťažovať. Ja chápem, je to drahšie, ale oni predsa nežijú na území BA. Podobným argumentom by potom mohli operovať obyvatelia Rovinky (tá je aspoň z BA kraja a Slovenska) a iných podobných obcí. Chápem, budem zhejtovaný, ale odišli bývať do iného štátu. Museli teda teda rátať s takou možnosťou.
Reply on: MatejBA #234646:
Myslím, že trať medzi Rajkou a BA N. Mesto má potenciál pritiahnuť ďalších cestujúcich a stať sa využívaným mestským S-Bahn-om, ak by sa výrazne zahustili zastávky (v Rusovciach presunúť na Vývojovú, Slnečnice, Kopčianska, Digital Park, Jantárová (mimoúrovňový prestup na električku, nie pochod 500m na Farského), Dolnozemská / EÚ, obnovená ÚNS, Bajkalská, Cint. Vrakuňa, Ostredky, Trnávka), ak by bol dobre riešený prestup vlak - MHD vrátane prípojov a ak by interval bol 15 min. k Slnečniciam a 30 min. ďalej do Rajky.

Ďalej ako za Rajku by to už ale podľa mňa nebude vychádzať - neviem si predstaviť, že by vzniklo toľko satelitných mestečiek Slovákov v Maďarsku, že by sa tie vlaky zaplnili. V rámci Maďarského vnútra je autobusová preprava efektívnejšia, odpadá prestup v Hegyeshalome a počet cestujúcich týmto smerom bude skôr klesať.

Ale späť na Zem: Ak by sa aj teoreticky na vyššie popísané a extrémne drahé zahustenie zastávok a vlakov našli peniaze, oveľa efektívnejšie by boli využité, ak by posilnili existujúce vnútro-slovenské smery na Galantu / Trnavu / Malacky než do Rajky.
Reply on: gejza #234647:
No ja som už v odborných kruhoch počul, že interný prevádzkovateľ nemôže vykonávať pravidelnú komerčnú dopravu. Ale neoveroval som si to, tak to ber(te) s rezervou.
Reply on: MatejBA #234644:
Potiahnutie kamkoľvek by si vyžiadalo jednotku navyše. Ak by sa už mala ďalšia jednotka nájsť, tak vzhľadom na potenciálny počet cestujúcich je vhodnejšie potiahnuť S65 do Galanty.

Inak, bolo by si fajn pozrieť, kde je v Rajke stanica a kde sú slovenské kolónie - pre väčšinu ľudí by to bolo zhoršenie dostupnosti.
Reply on: MatejBA #234644:
nepredpokladám, že by sa MAV do toho nejako hrnul - potreba na vnútroštátnu potrebu je tam pokrytá dostatočne a dopyt vzniká len vo vzťahu k medzinárodnej doprave
Reply on: bobitwo #234642:
pokiaľ DPB a.s. dostatočne saturuje požiadavky Mesta, môže pokojne obsluhovať aj vidiek, či dokonca zahraničie
Reply on: 810zssk #234645:
Tak mne hlavne islo o to, aby ta S65 nekoncila "v poli" ale mala pripadne koniec niekde, kde by mohla doviezt viac ludi a tym padom bola viac atraktivna. Co stanica v Hegyeshalome s medzinarodnymi vlakmi by aj splnala 🙂

Dalsia vec je, zeby sa ta linka (a pripadne predlzenie aj dalej, napriklad do Mosonu ci uz totalne fantazmagoricky do Gyoru) potom mohla vyuzit na propagaciu Slovenska a prilakanie ludi zo severo zapadu Madarska do Bratislavy ci na Slnecne jazera 🙂
Reply on: MatejBA #234644:
Ja si rozhodne myslim ze ak ma vlak do Rajky mat nejaky zmysel, malo by to byt predlzenie S65 (zaroven by to trochu dalo zmysel aj samotnej S65). Pricom samozrejme musi mat pravidelny interval a jazdit celodenne. 5 vlakov za den je ekvivalent nuly. Akurat teda tahat to az do Hegyeshalomu asi neni realne, zrejme by to realisticky slo len po Rajku.

Druha vec je kolko ludi tam bude cestovat verejnou dopravou ked teraz uz vyse dva mesiace ludi ucime ze si treba kupit auto, lebo VHD len tak mavnutim ruky zo dna na den zrusime a pomozte si ako chcete.
Reply on: N/A #234643:
Urcite sotousim, ale mozno by stalo za zvazenie, ci by sa neoplatilo potiahnut S65 zo ZST Petrzalka cez Rajku az do Hegyeshalomu v spolupraci s MAV a nahradit tym S8 a L801. Zlepsilo by sa spojenie do Rajky a vznikol spoj na prestup na vlaky v Hegyeshalome na RailJety a dalsie EuroCity vlaky.
Reply on: bobitwo #234642:
Obyvateľom Rajky môže byť úplne jedno kto je prepravca, podstatný je režim prevádzky - teda či ide o komerčnú alebo dotavanú linku. Ak má byť zabezpečená dostatočne atraktívna ponuka spojov, 801 nebude nikdy zisková - aj jej doterajšia premávka bola možná iba na základe rôzneho šachovania s vykazovanými číslami.

Keďže mesto nemôže platiť za linky jazdiace mimo jeho územia, jediným riešením je aby to objednával kraj - po novom legislatíva umožňuje aj dotovanie dopravy vo verejnom záujme presahujúcej hranicu územného celku. Aktuálne obstarávanie na prevádzkovateľa regio liniek to našťastie zohľadňuje - BSK si v rámci opcie vyhradzuje aj možnosť objednať prevádzku liniek 801 a 901. Preto aj pre ľudí z Rajky je najvýhodnejšia možnosť zmena prepravcu a integrácia do IDS.
Čo hovoríte na snahu obyvateľov Rajky, aby linka 801 naďalej patrila pod DPB a.s.? Ja osobne som proti, Rajka nie že nepatrí pod BA, ale nie je ani na Slovensku. Podľa môjho názoru by tú linku mal spravovať Slovak lines, či niekto podobný.
Nevie niekto kedy ide (mala by jazdiť z vajnorskej na obchodnú) linka >, lebo mi ju neukazuje v plánovači ciest (minule to ešte išlo).
Reply on: fanatikmhd #234639:
Ja si myslím (aspoň v minulosti bola dojazdová trasa v služobnom CP), že trasa služobných spojov je určená, ale vodiči si ju skracujú, ako im to vyhovuje na vlastné riziko. To bude asi niečo, ako so striedaním. Niekto vystrieda na správnej zastávke, iný vystrieda na konečnej, lebo mu to viac vyhovuje (aj keď by sa to nemalo).
Reply on: Urbanway 2423 #234638:
To som presne myslel, napríklad nejaký výjazd vozu od Kramárov, má ešte dosť času, nudí sa moc (Verím že istý dvorný fotograf z električiek by to spravil hneď na prvej jazde), tak pôjde tade. Ak mu v tom nič nebráni, ok. Alebo či existuje nejaký "predpis" že túto trať je zakázané používať alebo niečo v tom zmysle. Služobné spoje BEZ cestujúcich majú určenú trasu? Minimálne u autobusov stretávam vozy kade tade náhodne podľa nálady či dopravnej situácie, sem tam na dosť zaujímavých miestach. U trolejbusov chápem že akosi je tu tá limitácia dráhou....
Reply on: fanatikmhd #234636:
Pokiaľ ja viem vodič si bez dôvodu nemôže jazdiť len tak cez manipulačné trate, ani ,,opustiť trasu" (jedine, ak mu to z nejakého dôvodu napr. obchádzka nehody, povolí dispečer). Myslím si, že aj služobné dojazdy majú stanovenú trasu a nemyslím si, že by tade viedol nejaký služobný dojazd, nakoľko tam vždy treba aspoň raz prekladať palice a bolo by to zbytočné keď sa dá ísť rovno cez Patrónku. Jediná možnosť uvidieť tam trolejbus je asi iba nejaká mimoriadnosť, alebo fotojazda. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.