No ja som už v odborných kruhoch počul, že interný prevádzkovateľ nemôže vykonávať pravidelnú komerčnú dopravu. Ale neoveroval som si to, tak to ber(te) s rezervou.
Potiahnutie kamkoľvek by si vyžiadalo jednotku navyše. Ak by sa už mala ďalšia jednotka nájsť, tak vzhľadom na potenciálny počet cestujúcich je vhodnejšie potiahnuť S65 do Galanty.
Inak, bolo by si fajn pozrieť, kde je v Rajke stanica a kde sú slovenské kolónie - pre väčšinu ľudí by to bolo zhoršenie dostupnosti.
nepredpokladám, že by sa MAV do toho nejako hrnul - potreba na vnútroštátnu potrebu je tam pokrytá dostatočne a dopyt vzniká len vo vzťahu k medzinárodnej doprave
Tak mne hlavne islo o to, aby ta S65 nekoncila "v poli" ale mala pripadne koniec niekde, kde by mohla doviezt viac ludi a tym padom bola viac atraktivna. Co stanica v Hegyeshalome s medzinarodnymi vlakmi by aj splnala
Dalsia vec je, zeby sa ta linka (a pripadne predlzenie aj dalej, napriklad do Mosonu ci uz totalne fantazmagoricky do Gyoru) potom mohla vyuzit na propagaciu Slovenska a prilakanie ludi zo severo zapadu Madarska do Bratislavy ci na Slnecne jazera
Ja si rozhodne myslim ze ak ma vlak do Rajky mat nejaky zmysel, malo by to byt predlzenie S65 (zaroven by to trochu dalo zmysel aj samotnej S65). Pricom samozrejme musi mat pravidelny interval a jazdit celodenne. 5 vlakov za den je ekvivalent nuly. Akurat teda tahat to az do Hegyeshalomu asi neni realne, zrejme by to realisticky slo len po Rajku.
Druha vec je kolko ludi tam bude cestovat verejnou dopravou ked teraz uz vyse dva mesiace ludi ucime ze si treba kupit auto, lebo VHD len tak mavnutim ruky zo dna na den zrusime a pomozte si ako chcete.
Urcite sotousim, ale mozno by stalo za zvazenie, ci by sa neoplatilo potiahnut S65 zo ZST Petrzalka cez Rajku az do Hegyeshalomu v spolupraci s MAV a nahradit tym S8 a L801. Zlepsilo by sa spojenie do Rajky a vznikol spoj na prestup na vlaky v Hegyeshalome na RailJety a dalsie EuroCity vlaky.
Obyvateľom Rajky môže byť úplne jedno kto je prepravca, podstatný je režim prevádzky - teda či ide o komerčnú alebo dotavanú linku. Ak má byť zabezpečená dostatočne atraktívna ponuka spojov, 801 nebude nikdy zisková - aj jej doterajšia premávka bola možná iba na základe rôzneho šachovania s vykazovanými číslami.
Keďže mesto nemôže platiť za linky jazdiace mimo jeho územia, jediným riešením je aby to objednával kraj - po novom legislatíva umožňuje aj dotovanie dopravy vo verejnom záujme presahujúcej hranicu územného celku. Aktuálne obstarávanie na prevádzkovateľa regio liniek to našťastie zohľadňuje - BSK si v rámci opcie vyhradzuje aj možnosť objednať prevádzku liniek 801 a 901. Preto aj pre ľudí z Rajky je najvýhodnejšia možnosť zmena prepravcu a integrácia do IDS.
Čo hovoríte na snahu obyvateľov Rajky, aby linka 801 naďalej patrila pod DPB a.s.? Ja osobne som proti, Rajka nie že nepatrí pod BA, ale nie je ani na Slovensku. Podľa môjho názoru by tú linku mal spravovať Slovak lines, či niekto podobný.
Ja si myslím (aspoň v minulosti bola dojazdová trasa v služobnom CP), že trasa služobných spojov je určená, ale vodiči si ju skracujú, ako im to vyhovuje na vlastné riziko. To bude asi niečo, ako so striedaním. Niekto vystrieda na správnej zastávke, iný vystrieda na konečnej, lebo mu to viac vyhovuje (aj keď by sa to nemalo).
To som presne myslel, napríklad nejaký výjazd vozu od Kramárov, má ešte dosť času, nudí sa moc (Verím že istý dvorný fotograf z električiek by to spravil hneď na prvej jazde), tak pôjde tade. Ak mu v tom nič nebráni, ok. Alebo či existuje nejaký "predpis" že túto trať je zakázané používať alebo niečo v tom zmysle. Služobné spoje BEZ cestujúcich majú určenú trasu? Minimálne u autobusov stretávam vozy kade tade náhodne podľa nálady či dopravnej situácie, sem tam na dosť zaujímavých miestach. U trolejbusov chápem že akosi je tu tá limitácia dráhou....
Pokiaľ ja viem vodič si bez dôvodu nemôže jazdiť len tak cez manipulačné trate, ani ,,opustiť trasu" (jedine, ak mu to z nejakého dôvodu napr. obchádzka nehody, povolí dispečer). Myslím si, že aj služobné dojazdy majú stanovenú trasu a nemyslím si, že by tade viedol nejaký služobný dojazd, nakoľko tam vždy treba aspoň raz prekladať palice a bolo by to zbytočné keď sa dá ísť rovno cez Patrónku. Jediná možnosť uvidieť tam trolejbus je asi iba nejaká mimoriadnosť, alebo fotojazda.
Daniel+Urban+Andy:
Díky, toto som nevedel.
Hej, no, od vozovne je vlastne zapojená na vjazd a na kramáre ako výjazd, čiže je spojená so stopou Patrónka-Kramáre. Ale keďže je za ňou ÚD, tak či náhodou. Ak je napojená, tak mega, čiže ak by bol nejaký šotovodič a veeeľmi sa nudil, vie tade prejsť.... Neplatí teda zákaz jazdy po takýchto tratiach?
Ešte raz vďaka za info
Stopa je odpojená na oboch koncoch, je tam úsekový delič, avšak, je to pod napätím? Keby sa dakto (neviem prečo) rozhodol ísť z Kramárov tade, preloží zberače a môže? Alebo tam aj platí nejaký zákaz resp je to odpojené od napájania = nepoužiteľné?
on-line
https://www.facebook.com/184797852147554/posts/584587282168607/