Ešte začiatkom tohto mesiaca sa uskutočnilo prvé Metropolitné fórum, na ktorom mal prezentáciu aj DPB: https://www.bratislava2030.sk/dokumenty/
Spomína sa tam viacero zaujímavých vecí, napr.:
- osadenie nových zastávkových vitrín a používanie výhradne nového formátu CP na všetkých zastávkach [zrejme aj vzhľadom na požiadavky BID]
- pridávanie nových prístreškov a výmena existujúceho mobiliáru na zastávkach [na tomto sa mala podieľať aj hlavná architektka]
- zavedenie možnosti platby prostredníctvom Google/Apple Pay
- redizajn predajných miest
- modernizácia informačných systémov vozidiel MHD komunikujúcich s križovatkami
- pilotný projekt zvýšenia intenzity tepovania a dezinfikovania vozidiel
Je tam aj plán obnovy vozového parku v najbližšom období:
- 8 minibusov [teda o štyri viac než sa pôvodne obstarávalo - dočkáme sa okrem prípadného posilnenia L44 a 147 aj nových minibusových liniek do lokalít ako Slanec a pod.?]
- 50 štandardných (12m) autobusov
- 30 jednosmerných 32-metrových električiek [ktoré sú nevyhnutnosťou pre predĺženie Petržalskej radiály]
- nové veľkokapacitné električky - taktiež jednosmerné, dlhé do 50 metrov
- 16 trojčlánkových trolejbusov [na linku 201, nákupu má predchádzať testovanie prototypu Trollina 24 v MetroStyle]
- nové parciálne trolejbusy [primárne pre predĺženie L205 na letisko, v minulosti sa ale spomínalo aj zlúčenie L203+41 či nasadenie na L63]
A fotka z dávnejšieho testovania nového vozidlového informačného systému: https://abload.de/img/testcgkvp.png
Spomína sa tam viacero zaujímavých vecí, napr.:
- osadenie nových zastávkových vitrín a používanie výhradne nového formátu CP na všetkých zastávkach [zrejme aj vzhľadom na požiadavky BID]
- pridávanie nových prístreškov a výmena existujúceho mobiliáru na zastávkach [na tomto sa mala podieľať aj hlavná architektka]
- zavedenie možnosti platby prostredníctvom Google/Apple Pay
- redizajn predajných miest
- modernizácia informačných systémov vozidiel MHD komunikujúcich s križovatkami
- pilotný projekt zvýšenia intenzity tepovania a dezinfikovania vozidiel
Je tam aj plán obnovy vozového parku v najbližšom období:
- 8 minibusov [teda o štyri viac než sa pôvodne obstarávalo - dočkáme sa okrem prípadného posilnenia L44 a 147 aj nových minibusových liniek do lokalít ako Slanec a pod.?]
- 50 štandardných (12m) autobusov
- 30 jednosmerných 32-metrových električiek [ktoré sú nevyhnutnosťou pre predĺženie Petržalskej radiály]
- nové veľkokapacitné električky - taktiež jednosmerné, dlhé do 50 metrov
- 16 trojčlánkových trolejbusov [na linku 201, nákupu má predchádzať testovanie prototypu Trollina 24 v MetroStyle]
- nové parciálne trolejbusy [primárne pre predĺženie L205 na letisko, v minulosti sa ale spomínalo aj zlúčenie L203+41 či nasadenie na L63]
A fotka z dávnejšieho testovania nového vozidlového informačného systému: https://abload.de/img/testcgkvp.png
Vladimír
Ak by sa expresné linky v štýle "odvšadiaľ všade" zriadili dnes, pri dnešných výkonoch, pri dnešnom evidenčnom stave vozidlového parku, pri dnešnej cestnej premávke, pri dnešnom počte (dostatku) vodičov, nič lepšie ako polhodinový až dvadsaťminútový interval očakávať nie je na mieste.
Nehovoriac o spoločenských zmenách, ktoré sa odvtedy udiali. Dnes oveľa viac ľudí pracuje flexibilne a nestačí im "ten ich" spoj, ktorým každý deň idú domov - žiadajú hustejšie intervaly. A to im systém s množstvom liniek splniť nedokáže. Naopak, systém s veľkým množstvom liniek práveže ešte môže negatívne pôsobiť na používateľa svojou zložitosťou a náročnosťou na pochopenie. Ochota naučiť sa a vyznať sa je dnes oveľa menšia ako kedysi. Ľudia majú radi jednoduché veci. Čo nie je jednoduché, tomu sa vyhýbajú.