Reakcia na: N/A #234049:
Ja osobne si skôr myslím, že pre predĺženie Petržalskej radiály budú potrebné skôr vozidlá o dĺžke 50 metrov, keďže vzhľadom na aktuálne vyťaženie na zatiaľ len dvoch zastávkach v Petržalke je vysoko pravdepodobné, že po otvorení po Južné mesto, kde takisto pokračuje masívna bytová výstavba, budú vozidlá na posledných zastávkach v Petržalke (tzn. dnešných dvoch) bez voľnej kapacity. Rovnako treba brať do úvahy nárast cestujúcich na Račianskej radiále (+ vplyv parkovacej politiky), kde je potrebné zvýšiť kapacitu na to, aby bola MHD naďalej efektívna alternatíva.
Vladimír
Ak by sa expresné linky v štýle "odvšadiaľ všade" zriadili dnes, pri dnešných výkonoch, pri dnešnom evidenčnom stave vozidlového parku, pri dnešnej cestnej premávke, pri dnešnom počte (dostatku) vodičov, nič lepšie ako polhodinový až dvadsaťminútový interval očakávať nie je na mieste.
Nehovoriac o spoločenských zmenách, ktoré sa odvtedy udiali. Dnes oveľa viac ľudí pracuje flexibilne a nestačí im "ten ich" spoj, ktorým každý deň idú domov - žiadajú hustejšie intervaly. A to im systém s množstvom liniek splniť nedokáže. Naopak, systém s veľkým množstvom liniek práveže ešte môže negatívne pôsobiť na používateľa svojou zložitosťou a náročnosťou na pochopenie. Ochota naučiť sa a vyznať sa je dnes oveľa menšia ako kedysi. Ľudia majú radi jednoduché veci. Čo nie je jednoduché, tomu sa vyhýbajú.