Pokiaľ budú vozidlá v jednotnom dizajne IDS, tak číslo vozidla bude jednou z možností, ako rozlíšiť dopravcov. Preto si myslím, že čísla jednotlivých dopravcov by mali byť pri sebe.
aké najnovšie (rokom výroby) je vozidlo v 4xxx rade? pripočítaj si 15 rokov a malo by ti +- vyjsť kedy sa raz 4xxx by mal vyprázdniť (vychádzajúc z nových pravidiel "BID")
Ako už bolo v tejto diskusií vysvetlené, rad 4000 nebude voľný. Neobsadený je preto, že sú v ňom vozidlá DPB - a tie v ňom nejaku dobu ešte zostanú. Keď niekedy o 20 rokov DPB vyradí všetky 4xxx busy, tak sa rad môže priradiť inému dopravcovi.
Budem rád keď mi uvedieš jednu praktickú výhodu toho systému čo navrhuješ ty. Nie, to že to bude vedľa seba nie je praktická výhoda, to je tá šotouśovina ktorú som spomínal. Praktická výhoda je niečo čo spraví prevádzku, alebo výsledný produkt lepšími.
Vladimír: samozrejme, že “hluchota”.
Veď medzi číslami 3000 a 6000 budú nevyužité čísla 4000 a 5000, preto som myslel “hluchota” Viem, že rada 5000 ani nebola a možno aj mala byť a malo ju niesť Metro, neviem.
Či tie spomínané čísla budú mať autobusy iných dopravcov IDS BK mám ako odkiaľ vedieť, keď som sa to nikde nedočítal?
810zssk: šoutošovanie?
Za tie roky už bolo toľko šoutošovin, že o tom by sme mohli spievať.
Pracujem v mestskej organizácii dotovanej Štátom a viem ako to chodí. O tom tu písať nebudem.
Viem však, že všetko sa robí od stola pre lepšiu priehľadnosť, orientáciu, praktickosť a výsledok? Ha, žiadny! Nebudem hovoriť čo mi to pripomína lebo ďalšie mínusko už neustojím, pred tým aby ľudia trošku aj chápali alebo pýtali sa, že ako to myslím.
Číslovanie vozidiel slúži praktickým účelom, nie šotouspokojeniu. Preto sa vychádza z praktických potrieb (rešpektovanie doterajšieho číslovania) pred "vypĺňaním" radu.
Zdravím všetkých
Otázka na znalejších - cez mobilné zobrazenie VZT je možné zobraziť aj viac odchodov? Narazili sme so známou na problém pri jej cestovaní, že zo zastávky Technopol zobrazuje VZT po úprave (https://imhd.sk/ba/online-zastavkova-tabula?z=426&skin=3&n=2&fullscreen=1) maximálne 3 odchody. Lenže, 98 je trochu imbecilný spoj ráno kedy okrem brutálnych meškaní ide každý druhý spoj do vozovne. A zrazu jej ukáže VZT že za 5min ide spoj na OD slimák (ten nestíha) a ďaľšie dva ukáže za 21min na JRD a za 48min na JRD, z čoho by si dakto mohol vydedukovať že proste spoj na OD slimák najbližší pôjde ale za hodinu pri tom nejakom 20 minútovom intervale.... (reálny je 8 minút tuším). Vieme nejakým argumentom (napr tak ako n=x - určíme nástupište) zadať aj počet zobrazovaných spojov?
Nevie niekto čo sa deje s tendrom na trať Bratislava - Komárno ? Regiojet mal zmluvu do konca 2019 a stále jazdí. Zas niečo pobabrali a nebodaj ten tender zrušili ?
mňa najviac zaujalo aj toto:
"Maximálny vek vozidla nesmie presiahnuť 15 rokov od prvého dátumu registrácie. Priemerný vek
vozidiel jedného Dopravcu počas celej doby trvania Zmluvy nesmie presiahnuť 9 rokov."
a to je uvedené v časti "staršie vozidlá" pri autobusoch (zrejme tam patria aj trolejbusy)
a zasa pri električkách:
"Počas životnosti vozidla sa vyžaduje vykonávať modernizáciu interiéru vozidla v zmysle aktuálne
platných Štandardov. 1. modernizácia musí byť vykonaná najneskôr do 20. roku vozidla a následne
najneskôr každý 15. rok životnosti vozidla. Priemerný vek vozidiel jedného Dopravcu počas celej doby
trvania Zmluvy nesmie presiahnuť 30 rokov.
Vzhľadom na značný investičný dlh do modernizácie vozidiel dopravca pripraví a Koordinátorovi
predloží ku dňu vstupu Štandardu do platnosti analýzu aktuálneho stavu plnenia podmienok podľa tohto Štandardu a harmonogram odstránenia zistených nedostatkov."
som rád že sa takéto veci zavádzajú do štandardu. Otázkou len je, koľko výnimiek si DPB vybaví, vrakosy nám tu jazdia pravidelne druhoruké Man-y a Solarisy majú po 15 rokov, sedadlá v niektorých električkách pamätajú ešte zadky našich starých rodičov v mladosti.
V autobusoch a trolejbusoch budú prípustné iba determálne sklá ako také, v električkách sa povoľujú aj fólie.
Vidím, že aspoň niekto zvládne rozmýšľať koncepčnejšie Aj keď ja by som vo výnimkách bol prísnejší.
Vítam, že číslovanie vozidiel už nebude podľa Vozovní ale aby bola hluchota medzi číslami 3000 a 6000 mi príde ako čistý, nezmysel. Dopredu upozorňujem, je to iba môj názor. By má zaujímalo, kto toto vymyslel. Dalo sa to urobiť aj inak. Teraz, uvediem iba príklad: trolejbusy a električky posunúť alebo len pri autobusoch, podľa dĺžky, všetky rady by boli plné, keď chceli mať 6000 a 7000 zachovanú.
Konečne, áno.
Aj tak sú stále nejaké zápožičky medzi prevádzkami počas meraní vyťaženosti liniek či z iných dôvodov (nedostatok vozidiel), čiže označovanie vozidiel podľa vozovní v dnešnej dobe už nemá najmenší význam.
810zssk
Budem rád keď mi uvedieš jednu praktickú výhodu toho systému čo navrhuješ ty. Nie, to že to bude vedľa seba nie je praktická výhoda, to je tá šotouśovina ktorú som spomínal. Praktická výhoda je niečo čo spraví prevádzku, alebo výsledný produkt lepšími.