Uprimne som uvazoval nad touto myslienkou, lenze casova uspora nie je az taka markantna a zaniklo by spojenie ZB a Lamaca, co je podla mna neprispustne.
Zaujimava myslienka rozdelit 30 a 37. Pochopil som to teda tak, ze 37 by uz nechodila cez Lamac vobec a isla by po D2 (cez kruhovy objazd pri OBI) az na Patronku.
Pozitivum by bolo zrychlenie, co by urcite cestujuci z/do Zahorskej Bystrice ocenili.
Negativum by bolo odstrihnutie spojenia ZB-Lamac, ZB-Tesco Lamac (tu iba jednosmerne, smerom do ZB).
Mozno by to stalo za experiment zaviest expresnu linku po D2 a porovnavat vytazanie, aspon na 6 mesiacov.
Ako uprimne, tato dogma, ze linky 30 a 37 maju mat preklad je dobra sprostost. Linka 37 v prvom rade len "nahlodava Lamac" jednou spadovou zastavkou v sidliskovej casti, kdezto linka 30 obsluhuje skutocne vacsinu Lamaca. 37 by mala mat podla mojhu nazoru lepsi interval, ZB a Lamac maju takmer rovnaky pocet obyvatelov dnes a Lamac ma navyse linku 63, ktoru kapacitne porovnat s 37 asi vie kazdy, pri rovnakom intervale v rannej spicke, klbovy spoj. Otazne je, ci je dobre viest 30 a 37 rovnakym smerom vobec.
Problematika je hlavne kvoli obsluhe Borov, po ktorych je dopyt z oboch casti a cestovanie zo Zahorskej do Dubravky bez 36 je katastrofalne a vela deciek tam naozaj chodi do skoly, ta linka zmysel ma. Navyse tam mas niektore institucie pre cely okres, ako OR PZ BA IV a Okresny sud. Chcelo by to vyriesit spojenie Dubravky a VW a obsluhu Mlaky inak ako linkou 23, ktora ma okrem toho neskutocne neatraktivny interval. Dufam, ze pro predlzeni Saratovske k Borom sa vyriesi spojenie Dubravky s Borami inak ako linkou 123.
Preco by L50 s kratasmi zrazu nestihala brat ked roky stihala? Navyse hovorime len o vikende.
Ako hovorim, v pracovne dni tu zamenu L50 / L95 beriem. Ale cez vikendy ked sa na 95 nic nemenilo sa nic menit nemalo ani na 50. Detto neskoro vecer, ja si rozhodne nemyslim ze na nosnej linke sa 20 minutovy interval "da prezit". Ci #ludiavnocinecestuju a #po18tejjenoc?
„V roku 2021 plánuje DPB nákup 50 nových 12 metrov dlhých klimatizovaných autobusov a 16 nových klimatizovaných trolejbusov.
V roku 2022 je naplánovaný ďalší nákup a obnova 100 nových klimatizovaných autobusov a 30 plne nízkopodlažných klimatizovaných električiek. "
Možno je to hlúposť, ale napadlo ma, či by nemalo zmysel urobiť postupne GO Capacity a prípadne ich pri tom prestavať na CNG. Tie autobusy budú mať 10 rokov a pri dobrej GO by tu mohli pobudnúť ďalších 10. Myslím si, že by bola škoda nechať veľkokapacitné vozy dožiť bez GO.
Ja si skôr myslím, že CNG autobusy končia. Tender na ne žiadny, ak tak len ako alternatíva- výrobca môže ponúknuť plynové alebo naftové autobusy, a v takom prípade CNG autobusy nemajú žadnu šancu, ako ukázal tender v roku 2017 a aj všetky tendre minulý rok.
Uvažuje sa v týchto, resp. iných tendroch nad CNG? Pretože počet vozidiel vyraďovaním klesne, DPB si zazmluvnil nejaký odber a tá plnička postupne stratí na význame.
Vobec ma to neprekvapuje, keďže Palko ml. vedie svatu vojnu proti všetkým opatreniam, ktoré uprednostňujú udržateľnú mobilitu pred IAD - viď aj jeho aktivizmus za zrušenie pešej zóny na Židovskej a návrat parkovacích miest alebo boj proti spoplatneniu parkovania v rámci parkovacej politky.
Tá časť mesta má stále kvantum liniek s mizernými intervalom.
Nikto sa tam zatiaľ však nechystá robiť zmeny a len sa tam pridávajú linky v podobe L36.. lebo treba mať linku zo Z. Bystrice do Dúbravky bez prestupu. Z Lamača dve linky do Dúbravky bez prestupu ...
Cez víkendy bol 7,5 int. aj predtým okrem skorého rána na L95.
L50 by s kraťasmi nestíhala brať nárazový dopyt ráno od N.Mesta. Na ďalších zastávkach by bola nepoužiteľná.
Ten neskorší večer po 21:30 sa dá prežiť aj s 20 min.
Za mňa bolo zlepšenie v predĺžení prevádzky skoro k polnoci smer Slimák. Chytajú sa dojazdy a prvé nočáky smer Rača.
FFF13