Toto nebude skôr úprava žánru "nech mi to nemačkajú, aby mi to nepípalo celú cestu k ďalšej zástavke", ako sa deje, keď v Citelisoch (alebo kde to) človek (nechtiac) stlačí tlačidlo s vozíčkom?
Podstatou môjho jazykového príspevku nebolo low-floor/low entry, nie je to podstatné a bolo to tu dostatočne vysvetlené. Ani every other/every second. O tomto nemôže byť diskusia, v zmysle každý druhý používa angličtina "every other", every second je v tomto kontexte nezmysel. Aj tabletky, ak sa užívajú obdeň (= každý druhý deň), sa po anglicky užívajú every other day a nie every second day. Podstatou môjho príspevku je, že spoj nie je departure, departure je odchod, teda časový údaj a nie vozidlo. A časový údaj nemôže byť nízkopodlažný.
Návrh, ktorý uvádza Sor, teda "Every second departure is operated by a low entry tram/bus" je najbližšie správnosti, výraz "operated" je asi najvhodnejší. Len to treba mierne upraviť. Takže by to malo byť takto: "Every other departure is operated by a low floor tram/bus" - prípadne "vehicle".
Možno trochu zvláštna otázka, ale opýtam sa či sa nad tým dakto dakedy zamýšľal.
V časoch plne vysokopodlažných vozidiel sme jasne chceli vždy odlíšiť nízkopodlažné vozidlo aby bolo jasné že také ide (resp že sa garantuje, najmä pre imobilných cestujúcich). Lenže, doba pokročila, a nízkoplechy sú bežnou vecou, a práve vysoké podlahy začínajú byť raritou. Napr. u trolejbusov to jedno poradie ktoré nie je garantované na 203, u autobusov len sem tam výskyt Karôs (ktorým bude už koniec definitívne) a vlastne ostanú už len električky. Nemalo by sa už pomaličky prechádzať do stavu miesto kreslenia tisícky vozíčkov k času odchodu práve vyznačovanie v štýle "všetko NP je normálne" a teda len vyznačiť tých pár NEnízkopodlažných resp negarantovaných poradí? Všeho všudy, v roku 2022 predpokladám že budú v BA len posledné T3/T6 a prípadne K2S ako vysokopodlažné vozidlá, čiže veľmi malá menšina (už dnes je NP 671/824 čiže 81,4%)....
A vo svete je to veľmi podobné, mnoho miest už iné ako nízkopodlažné vozidlá nepozná...
V prímestskej doprave tiež začínajú útočiť keď už nie LF, aspoň LE vozidlá v dostatočnom počte na to, aby sa aspoň LE stal normálnou vecou a vozidlo so schodmi niečím, čo treba vyznačiť....
Jasné že povedať ok, zajtra to budeme vnímať inak je blbosť, ale tiež nedávame dnes na čelo vozidla tabuľu S, že vozidlo je so samooblužným systémom, teda nemá sprievodcu... Je to normálne, a skôr ak by náhodou nejaký sprievodca existoval, bolo by dnes už vyznačené práve to že voz má sprievodcu.
Ono nie je Low Floor nizkopodlazna elektricka a low entrance elektricka s moznostou nastupu "bez schodu" (napriklad vysokopodlazna elektricka, ktora ma zdvihnute nastupiska aby tam nebol schod)?
Je vo všoebecnosti známe, že v odbornej terminológii sa vyskytujú ako low floor, tak low entrance vozidlá a nie je to to isté. Keby sme chceli byť poloticky aj odborne korektní, tak by sme museli použiť "disabled accessible vehicle"
Ja píšem to, čo som na vlastné oči videl v UK. Tam bolo vyslovene uvedené "Low-entry" napriek tomu, že bol 100% nízkopodlažný. Vyslovene som k tejto diskusii kontaktoval kamoša z Nottinghamu a vyslovene mi dal za pravdu že Low-entry, pretože je to v doslovnom preklade "nízky-vstup", čiže označuje vozidlo s nízkopodlažným vstupom/výstupom. To low-floor je skôr technické označenie pre kategorizáciu vozidla.
fanatikmhd
V časoch plne vysokopodlažných vozidiel sme jasne chceli vždy odlíšiť nízkopodlažné vozidlo aby bolo jasné že také ide (resp že sa garantuje, najmä pre imobilných cestujúcich). Lenže, doba pokročila, a nízkoplechy sú bežnou vecou, a práve vysoké podlahy začínajú byť raritou. Napr. u trolejbusov to jedno poradie ktoré nie je garantované na 203, u autobusov len sem tam výskyt Karôs (ktorým bude už koniec definitívne) a vlastne ostanú už len električky. Nemalo by sa už pomaličky prechádzať do stavu miesto kreslenia tisícky vozíčkov k času odchodu práve vyznačovanie v štýle "všetko NP je normálne" a teda len vyznačiť tých pár NEnízkopodlažných resp negarantovaných poradí? Všeho všudy, v roku 2022 predpokladám že budú v BA len posledné T3/T6 a prípadne K2S ako vysokopodlažné vozidlá, čiže veľmi malá menšina (už dnes je NP 671/824 čiže 81,4%)....
A vo svete je to veľmi podobné, mnoho miest už iné ako nízkopodlažné vozidlá nepozná...
V prímestskej doprave tiež začínajú útočiť keď už nie LF, aspoň LE vozidlá v dostatočnom počte na to, aby sa aspoň LE stal normálnou vecou a vozidlo so schodmi niečím, čo treba vyznačiť....
Jasné že povedať ok, zajtra to budeme vnímať inak je blbosť, ale tiež nedávame dnes na čelo vozidla tabuľu S, že vozidlo je so samooblužným systémom, teda nemá sprievodcu... Je to normálne, a skôr ak by náhodou nejaký sprievodca existoval, bolo by dnes už vyznačené práve to že voz má sprievodcu.