To urcite nariadil niekto, kto sa vlakom vobec nevozi. Nenavidim ked o veciach rozhoduju ludia, ktory s nimi nic nemaju spolocne! Napr. aj vyklopne vetraky...
Obávam sa, že vozidlo MHD s klimatizovaným salónom pre cestujúcich je dosť zriedkavé aj v EU.
Vyklápacie okná tu boli už dávno pred šukafónmi - "poschoďáky" Bap/Bmo/Btmo z NDR, T2 a ďalšie. Lenže tie okná sa dali vyklopiť úplne. A dali sa úplne vyklopiť aj na tom šukafóne. Akurát práve pri nejakej TBZ to okno nejakého momota praštilo po hlave, tak nariadil tie neprekonateľné dorazy.
I.
Skor mam dojem, ze EU si jaksi neuvedomila, ze mozu v Europe existovat staty, ktore MHD nemaju chladene ucinnou klimatizaciou, ale prachsprostym otvaranim okien. A urcite v Bruseli nepocitali s otazkou, ako uchladit a uvetrat maly priestor, kde sa natlacilo 6-8 ludi na m2, pretoze u nich proste tie autobusy natolko narvane nechodia.
Ale zas na druhej strane, pozor, nase "sukafony" - motorove vlaky radu 810 (Baafx) mali vyklopne okna uz okolo roku 1980
toho k.k.ta co vymyslel ten predpis o tych vyklopnych oknach by som zavesil za gule dakam, alebo aspon napchal do neakeho narvateho vozidla s vyklopnymi vetrakmi, nech tam umrie teplom... urcite sa vozi jedine v klimatizovanom gumokole... a je mi jedno ci je z EU alebo z Afganistanu... Myslim ze skodlivych nasledkov na zdravi v dosledku prehriatia vo vozidle nasledkom blbeho vetrania vo vozidle sa vyskytuje v praxi daleko viacej ako neakych urazov sposobenych vystrkavanim koncatin z posuvnych vetrakov...
Vsetky EC vlaky do Nemecka zrusili mena, bo Nemci nechceli. Tak v novom cestovnom poriadku Ceskych drah najdete vsetky IC a EC cisiel 15x a 17x bez mena. Az do 13.12. sa este volaju menami, od 14.12. zaniknu tieto mena vlakov:
IC 150/151 Karlstejn (Praha-Cheb-Norimberg)
IC 152/153 Egrensis (Praha-Cheb-Norimberg)
EC 170/171 Hungaria (Budapest-Bratislava-Praha-Berlin)
EC 172/173 Vindobona (Vieden-Praha-Berlin-Hamburg)
EC 174/175 Alois Negrelli (Praha-Berlin-Hamburg-Aarhus)
EC 176/177 Porta Bohemica (Praha-Berlin-Hamburg)
EC 178/179 Carl-Maria von Weber (Praha-Berlin-Hamburg-Westerland)
Takze tieto vlaky budu mat uz len cisla, staroslavne nazvy Vindobona a Hungaria sa stanu minulostou... Vid tiez diskusia na K-reporte "Nazvy Sp, R, Ex, IC, EC vlaku".
Pokial mas na mysli sposob otvarania okien, tak vyklopne okna su standard pozadovany EU (aby sa nedali vystrkovat ruky a ine udy von z vozidla) a vsetky vozy vyvinute po istom datume to musia mat. Ak si myslel stresne vetraky, tak tie ma vyklopne i Karosa, ba i T3, ked sa nemylim.
Apropo preferencia v Dubravke:
Vcera som tade isiel tramvajou a akosi sme stali na vsetkych svetelnych krizovatkach, dokonca aj voz oproti stal a cakal. V obidoch pripadoch. Tak aka preferencia???
Fobust: lenze ta zastavka nie je na znamenie. Normalna stala. Odkial mam vediet ze som na zastavke, ked nezastal. Navyse, na displeji ta zastavka stale svietila, hoci som uz stal a zvonil. Jednoducho ju odignoroval a zastal na dalsej, kde vsetci vystupili.
D3k0 : Ospravedlnujem sa, za to, ze sa na nasich strankach objavili Cestovne poriadky linkovane z vasej stranky. Sposobil to fakt, ze som tam hodil link, co bol na dpb.sk a neskor som si to neprekontroloval, ako to vyzera. Momentalnne je tam uz link na dpb. Takze este raz sorry.
No ja neviem - predavam, ako som pocul - 21Tr tak dokladne nepoznam.... Ale mozno a asi aj pravdepodobne sa jedna o vymysel... Ja by som to vazne nebral az tak.
To je zase nejaký chaos, núdzová brzda je núdzová brzda a ručná (zastávková, parkovacia) brzda je ručná brzda. U trolejbusu by sa za núdzovú brzdu mala pokladať nožná vzduchová brzda, keďže prevádzková je EDB. Ale možno to u 21Tr nejde kvôli tomu, že je dvojpedálová.
I.
Mne sa raz stalo na T6 ,ze vodic neviem ci nestlacil uvolnenie ,alebo co a neotvorili sa dvere vobec a vsetci sa museli dobrovolne nasilu previezt o zastavku dalej a ked to zacali cestujuci vodicovi vraviet tak ich mal na haku....
Ak by sa mne stalo, ze vodic na zastavke na znamenie nezastavi napriek tomu, ze som v dostatocnom predstihu dal znamenie, tak by som isiel k nemu a oznamil mu to. Ak by to vyriesil slusne s tym, ze by ma okamzite vypustil (teda ak sa bude dat - napr. na dialnici alebo moste je to samozrejme blbost), tak by to ostalo medzi nami. Ak by bol neslusny, tak volam z mobilu dispecing, priamo vo vozidle, linka, poradie, etc., vsetko poviem. Osobne sa mi to este nestalo, ale raz, ked som isiel linkou 20 z DNV do Dubravky, tak som videl podobny pripad. Jeden cestujuici chcel vystupit na zastavke Krapas, videl som ako tlacil znamenie, nad dverami sa rozsvietila zelena kontrolka (Ik415). Vodic zabudol v zastavke zastavit. Cestujuci presiel ku kabinke, oznamil mu to. Vodic pribrzdil, zastavil, otvoril mu predne dvere. Nebolo ziadne urazanie, zvysovanie hlasu ani gestikulovanie. Myslim, ze toto je pripad, ktory sa da odpustit, vsak sme len ludia, kazdy sa moze pomylit. Cestujuci sa sice kusok previezol, ale tych par metrov (cca 50) moze kludne prejst.
Papyr
Ale zas na druhej strane, pozor, nase "sukafony" - motorove vlaky radu 810 (Baafx) mali vyklopne okna uz okolo roku 1980