Reply on: si #232091:
Rozumiem. Koľajnica je teda vodič. Vodič je aj trakčné vedenie. Ak sa chytím trakčného vedenia a zároveň som na zemi, prúd si nájde kratšiu cestu a moje telo sa stane vodičom, teda dostanem zásah. Prečo rovnaká logika nefunguje aj s koľajnicou. Úplne bežne môžem stáť jednou nohou na koľajnici a druhou na zemi, nič sa mi nestane. Prečo ma v tomto prípade nezasiahne spätný prúd idúci z približujúcej sa električky?K tým listom. Ak sa na konečnej chytím kolesa zapnutej električky (napríklad kúriaciej), schytám zásah?
S499.1023
Ale mne osobne bolo aj tak pohodlnejšie dobrzďovať si jemne ľavou nohou.
Niektorým kolegom to ale spôsobovalo problémy, napríklad chalan, u ktorého som bol v zácviku, nejaký Roman P., síce mal (lebo musel mať) vodičák B+C ale v reále v aute od autoškoly nesedel. Raz si od svokra požičal na dovolenku auto, dva týždně odjazdil v pohode ale keď sa už vracali domov, tak si neikde na križovatke za iným autom "dobrzdil vzduchom" čiže zošliapol spojky a rozbil svokrovi čumák na naleštenom VAZ 2105