• medzi električkovými linkami vyhráva linka 3;
- cez pracovný deň odjazdí 432 spojov,
- ak sa kolo z Molecovej na Molecovu berie ako dva spoje, vedie linka X6;
~ cez pracovný deň odjazdí 504 spojov,
• medzi trolejbusovými linkami víťazí linka 212;
- cez pracovný deň odjazdí 282 spojov,
• medzi autobusovými linkami vládne linka X5;
- cez pracovný deň odjazdí 506 spojov,
- za nevýlukových okolností je to ale linka 95;
~ cez pracovný deň odjazdí 404 spojov.
Ak SORka nevie zavrieť dvere, tak buď stojí v kopci (nemusí byť výrazný, niektorým vozom stačí aj výstupište na hlavnej stanici) alebo nadmerne tratí vzduch pri zastavení/otváraní dverí a nestihne dotlačiť do momentu zatvárania dverí. Hlavne na tých najnovších (12m aj 18m rovnako), stačí ak je na niektorom z okruhov jemne pod 8 barov (namiesto ideálnych 9-10) a už sa äebú dvere.
Fotobunka nie je úplná blbosť, hlavne v horúcich a studených mesiacoch je to fajn vynález. Tlačidlo na zatváranie dverí by však malo „cestujúci-necestujúci“ dvere zavrieť.
Zavisi od toho ci berieme vsetky linky alebo len dennu premavku. Ak vsetky jednoznacne Hlavna stanica - 24 spojov vratane nocakov, ak iba denne Racko, Trnko a Patronka narovnako po 14
a ako sa toto vyriesilo v Capacity? bezne jazdim L83 ked je natrieskana az "po okraj" a dvere sa zatvaraju v pohode... a pamatam si, ze zo zaciatku ked niekto stal v tej zltej zone pri dverach, tak sa zavriet nedali
SOR, ak dobre viem, zatváranie dverí fotobunkou nevyužíva, tam je ochrana proti privretu integrovaná do tlakových čidiel priamo v krídlach samotných dverí. Fotobunka je v MAN-e umiestnená cca 40 cm. od dverí do priestoru a je to cca 60 cm. dlhý čierny pás nad mechanizmom dverí, ktorý v prípade, že niekto pod ním stojí, otvorí dvere, aby zabránil "privretiu." A aj keby to vodič ovládal ručne, fotobunka mu to opäť otvorí, ako poznáme z Capacity.
V 3204 sa to nedá ovládať manuálne? Lebo ja som vodičov na Manoch videl vždy stláčať tlačidlá na otvorenie/zatvorenie dverí. Nebude ten problém robiť skôr nejaké poistné snímanie priestoru pod dverami fotobunkou proti privretiu? Alebo nejaká chyba dverí? Už som totižto minule videl na linke 50 (žiaľ číslo vozu som si nezapamätal) SOR ktorému sa podarilo zatvoriť posledné dvere až asi na 7. pokus. Pritom nikto nestál ani v uličke v okolí dverí.
Vazeni, dovolte mi zdielat moj zazitok z prvej jazdy 3204, dnes rano na linke 63. Nie je to ziadny sotovyplod, iba nazor, s ktorym sme sa stotoznili s ostatnymi cestujucimi. Sedel som vzadu a mal som teda celkom rozhlad na dianie vo vozidle. Pointa tohto prispevku je vsak len jedna a to ta, ze opat tym, ze chceme byt moderni, robime chyby inde. Konkretne hovorim o fotobunke a automatickom zatvarani dveri. Nic v zlom, ale je to neskutocna sprostost. Preco? Stopol som si to a na kazdej zastavke od Vrancovicova po Bajkalsku sme stali 1-3! min. len preto, lebo ludia stali blizko (nie vo dverach) dveri. Dokonca ini vodici MHD trubili na tento autobus, kedze boli nalepeni na nas a nemohli vyjst, lebo proste fotobunka povedala ze to tak je a hotovo. Nakoniec som meskal 10 minut nie kvoli kolone, ale kvoli uzasnemu nemeckemu systemu, ktory by som odporucal asap prekopat na manualne ovladanie, ako sme zvyknuti, pretoze 80% cestujucich netusi, ze nema byt vo dverach, napriek tomu, ze je tam napis v urovni oci. Vyjadrite svoje argumenty, ako to urobit, aby bolo automaticky, no nie na ukor casu..
Ja by som tipoval Račianske mýto a v tesnom závese Trnavské mýto, čo sa týka počtu spojov. V tejto súvislosti by som bol zvedavý aj na iné podobné "naj", ako napríklad ktorá linka má najviac spojov, je najviac vyťažená a podobne?
Existujú k tomu nejaké čísla?
Neviete niekto či sú v Karlovke ešte stále buspruhy v smere do mesta? Resp. či práce na rekonštrukcii nevyžadujú ich zrušenie. Dhšiu dobu som totiž tadiaľ nešiel
Minko