Aha, takže nám jazdí S55 a S65 po periférii, o ktorých niektorí ani len nevedia, a ani o tom, že sa dejú mimoriadne veci (ani o tom sa neinformovalo), tak nám vlastne stačí vypraviť prímestský vlak po 4 hodinách.
A narážal som prioritne na úsek Galanta - Nové Zámky, kde okrem Šale boli stanice len raz obslúžené jediným vlakom z Bratislavy od 15. hodiny, a to po 19 hod.
Z N.Mesta nešli mimoriadne alebo náhradné spoje ale bežné. Tak asi preto na to neodkazovali.
No mohli z hlavnej st. jazdí L7 na Predmestie / Vinohrady každých 5 min. v špičke.
Z SC sa už predsa vieš dostať domov.
Nejazdí sa doteraz normálne na väčšine tratí na juhozápade. Všetko mešká aj tri hodiny.
S65 a S55 ma nezaujímajú, plus nikto na tie vlaky nikoho neodkázal (ani BID, ani ZSSK, proste nikto), a hlavne ak sa bavíme o úseku Galanta - Nové Zámky - Komárno, kadiaľ prakticky nijaký Os neprešiel od 15-tej hodiny (okrem toho, čo vypravili o 18:15 z Bratislavy) do tejto chvíle a ešte do cca. 1:00 v noci ani neprejde.
Popadané stromy pred Šalou , Tvrdošovcami a za Štúrovom. Nešli poriadne ani EC. Tie okrem prineseného meškania z CZ išli obchádzkou cez Holíč. Kúty boli tiež zahatané.
Normálne jazdili na časti trate 130 zase iba S65 po Senec a do Galanty cez TT S55.
Trať L119 na Letisko VH bude číslo 3, číslo 1 je L58 Palmovka - Letňany v skúšobnej prevádzke a číslo 2 má byť L140 Palmovka - Miškovice (je to uvedené v spomenutom článku na ČS dopravákovi), všetky s použitím parciálnych trolejbusov.
Viete mi niekto vysvetlit prečo v lokalite manipulačných stop a tratí Mierová- Cintorín Ružinov (Vrakuňa) niesú tam výhybky a vodič musí prendat' palice na druhú (manipulačnú) stopu ? Bolo by snažšie keby tam bola výhybka !/Users/oliversova/Desktop/Snímek obrazovky 2019-09-30 v 18.46.15.png
Iste, aj keď je zrejmé prečo toto vo verejnom obstarávaní celkom možné nie je. Každopádne, požiadavky EMtrestu aby sa vyhodila celá požadovaná feature "lebo však to nepotrebujete" je už dosť ďaleko za rámcom mierneho pozmenenia požiadavky
Inak ešte k tým busom, našiel som toto: "Dodavatel konstatuje, že poptávané technické řešení fotobuňky je na slovenském i českém trhu, naprosto unikátní a nenabízí jej žádný ***standardní dodavatel***, ani jej neprovozuje žádný dopravní podnik." - Veľmi by som chcel počuť ako SORka definuje štandardného dodávateľa
Neviem, či tu môžem preniesť svoje skúsenosti z iného odboru, ale často stačí mierne pozmenenie požiadavky na to, aby bol odberateľ spokojný - teda dosiahol to, čo je jeho zámer - a dodávateľ nemusel prekopávať celé riešenie a zakázku tým potenciálne predražiť a predĺžiť. Prípadne sa dá ušetrený čas a prostriedky investovať do iných častí riešenia. Lenže to tam musí existovať vzájomná dôvera a priestor (aj legislatívny) na skutočný dialóg.
EMtrestu sa ale zastávať určite nechcem. S ich riešeniami mám skúsenosti len ako cestujúci, a prišli mi vždy pocitovo zastaralé a (minimálne po stránke UX/dizajnu) odfláknuté...
A s tou klímou a sklami niekto viete podrobnejšiu motiváciu, prečo to bolo nastavené až takto striktne? Vypadáva tým nejaké rozumné vozidlo? Keď na uchladenie 12m vozidla stačí 32-33 kW (Citaro, Urbanway), nie je šanca pri dobrej realizácii 18m vozidlo uchladiť s tými 48 kW? (Chápem, že to sa ťažko premieňa do exaktných podmienok tendra a 48 už nie je ďaleko od 44, čo papierovo majú ostatné SORky...)
Aká je vlastne prax pri kĺbových vozidlách MANu či Mercedesu? Používa sa tam dvojnásobný výkon oproti krátkym vozom alebo ani nie? Presné čísla o výkone klimatizácie som na webe nenašiel (resp. v jednom prípade áno, ale vyzeralo to skôr ako chyba, keďže kĺbový voz mal inzerovaný rovnaký výkon ako sólo), ale uvádzané množstvo chladiva bolo pri kĺbových vozidlách bližšie k 1,5násobku toho pri sólo vozoch než k dvojnásobku...
Myslím že sa hovorilo o 6, alebo 7 výrobcoch ktorí sa vedia zapojiť do súčasného bratislavského tendra na autobusy. To nie je málo. Veľkosť trhu je v pohode, len sa tu doteraz všetko šilo na mieru dvom-trom výrobcom - to ale neznamená že iní neexistujú, len sa nemali potrebu zapájať do balkánskych akožesúťaží. Ak to skutočne otvoríme, výrobca na koni nie je, čo napokon dokazuje aj nervozita SORky.
Čo sa súťaží na dopravcov týka, zavísi ako reálne otvorená tá súťaž bude. V ZADe sa môžu dohadovať na čom chcú, stále sú tu firmy mimo ZADu. Rozhodne nemám pocit že by všetci európski dopravcovia boli v ZADe. Či aj po 15 rokoch stále žijeme v tom že trh je od Čiernej nad Tisou po Kúty? Napríklad už len pre rôzne rakúske dopravné firmy to môže byť zaujímavá zakázka, nehovoriac o veľkých európskych hráčoch. Otázka je nakoľko férová súťaž to bude. Z BSK boli dobré signály, ale tým ako si dávajú na čas začínam mať pochybnosti či bude mať šancu niekto iný ako SL.
Je to nezdravé a nechcem sa toho zastávať, ale je to normálne. Ten trh je extrémne malý (koľko dodávateľov s voľnými kapacitami na dodávku autobusov máme?) a to prirodzene stavia výrobcov na koňa. Samozrejme, že sú spolu s mestami vzájomní rukojemníci, no v prípade dodávateľov mám pocit, že majú väčší priestor na vydieranie. Dopravca musí mať dostatočnú silu (a vôľu a nulových sabotérov) tomu odolať.
Inak som zvedavý na súťaže dopravcov vo VÚCkach. Hlavne tam, kde sú viacerí hráči. Aby sme neboli prekvapení, keď sa dohodnú (napokon sú všetci v ZADe) a celá súťaž bude o tom, že sa nič nezmení a ceny za dopravný výkon pôjdu hore.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ceres
EMtrestu sa ale zastávať určite nechcem. S ich riešeniami mám skúsenosti len ako cestujúci, a prišli mi vždy pocitovo zastaralé a (minimálne po stránke UX/dizajnu) odfláknuté...