V špičke iba s L63 samozrejme iba na papieri.
L39 zachovali pre rokmi pre vlnu nevôle pre jej návrh zrušenia. No nechali tam int. 20 min. nonstop.
Babky resp. voliči sú spokojný...
Na nosnom úseku trate je spol. int. 5 min.v špičke L31/39.
Presne toto je problem. To ze je to posilak nepomoze, na 61 sa nechodi podla CP ale proste "pridem na zastavku a za chvilu pojde".
Moja idea bola ina ako prezentovali ostatni a sice ze ked sa na zast. Letisko nakopi prilis vela ludi (teda je zrejme ze dalsi spoj bude plny), vtedy sa vypravi posila cca minutu pred pravidelnym spojom ale az od zast. Fatruny. Teda tesne pred riadnou 61 pojde posilova, ktora bude zbierat neletiskovych ludi a ta riadna bude obsadena takmer vylucne letiskovymi (aj ked samozrejme ze do nej bude mozne nastupit aj inde).
A ako moze fungovat preklad 63 a 39, ked interval (20min) je zosuladeny len mimo spicky ? 39 by prinajlepsom mala ist aspon na 15min int. v poobednej spicke podla mna. 31tka by sa dala na 5/10 pocas sk.roka a mimo sk.roka 15
Električku smer letisko nezaradili do žiadnych rozvojových plánov. Ostalo tam výhľadovo iba zatrolejovanie a predĺženie L205.
Nateraz úplne stačí zlepšiť interval na L61 a prestať sa hrať na preklad s L63 a 39 , ktorý v zápchach aj tak nefunguje.
Lenže tie radoby pravidelné spoje majú tiež skôr charterový charakter (lietajú raz až trikrát týždenne a podobne). Áno, bavíme sa o 1 km trate (skôr o dvoch) stokrát denne, pričom využitých z toho bude dvadsať spojov. Ike to napísal veľmi dobre.
"Dnes napríklad o pol jednej pristanú dve lietadlá, teda možno 324 cestujúcich. Akú ponuku VOD dostanú? Jeden bus, na ktorý budú čakať 20 minút?"
No pozor. Za 20 minút im teoreticky idú až tri spoje s kapacitou totožnou ako tie dve B737čky. A tiež netreba zabúdať (a minule som si to odsledoval), že po prílete ľudia bez batožiny odchádzajú ihneď preč, zatiaľ čo tí poslední s batožinou kľudne odchádzajú až po 20-tich minútach. Prípadná pasová kontrola tiež vie čas slušne predĺžiť.
Na koho by v tomto prípade čakal ten posilovák? Obzvlášť, tak vodič nevidí za kontrolu príletovej haly a ani letiskový personál nevie, ako tých 150 ľudí bude odtiaľ cestovať?
Samozrejme bratislavske letisko nie je Schwechat, ale ani sa nejedna o cisto chartrove letisko. Na pravidelných linkách letisko v roku 2018 vybavilo zhruba 1,9 milióna cestujúcich (82 a na nepravidelných chartrových letoch takmer 420 tisíc (18 .
V okoli letiska su firmy a aj rozvojove uzemie. Dobrá infrastruktura moze pomoct najst relevantneho partnera, ktory letisko kupi alebo si ho prenajme.
Bavime sa z Avionu o cca 1km trate.
Kapacitné problémy znamenajú, že dopyt je väčší ako ponuka (čo je super, lebo o službu je záujem). Dopyt ale nevytvára samotné letisko (hoci je cieľom pohybu za prácou, ale zase nie úplne extrémnym), ale cestujúci, ktorí z letiska/na letisko odlietajú/prilietajú.
Letecká doprava je v prípade BTS nepravidelná, netaktová a nárazová (do niektorých spojov nenastupuje takmer nikto, do iných sa tlačí celé lietadlo). To znamená, že ak nechceš v niektorých spojoch voziť vzduch a v iných mať tlačenku, musíš zaviesť rovnako nepravidelnú obsluhu.
Zavedenie nepravidelnej linky by však bol nesystémový prvok, čo je pri súčasne deklarovanej doktríne nežiaduci jav. Linka 61, ktorá tvorí primárnu obsluhu letiska, ale obsluhuje aj iné oblasti, ktoré pravidelnosť vyžadujú. Preto je skutočne jediným, okamžitým a lacným riešením doplnenie jedného poradia, ktoré by bolo nesystémovo vložené do pravidelného cestovného poriadku a jazdilo by 24/7 podľa príletov/odletov (odlety až tak smerodajné nie sú, pretože check-in trvá nejaký čas a príchod na letisko nie je tak nárazový ako odchod).
Ľuďom na zastávkach po trase by nijako nevadilo, keby im nad rámec CP prišiel spoj navyše a ľudí na letisku by tento spoj vždy čakal bez ohľadu na CP. Problem solved.
david1
L39 zachovali pre rokmi pre vlnu nevôle pre jej návrh zrušenia. No nechali tam int. 20 min. nonstop.
Babky resp. voliči sú spokojný...
Na nosnom úseku trate je spol. int. 5 min.v špičke L31/39.