A ešte som zabudol dodať aj Čunovo,tam je príkaz už dlhé roky vypínať motor "lebo" to vadí jednému pánovi,ktorý tam kúpil dom cca 10 rokov dozadu.Len zabudol,že konečná tam bola oveľa skôr.
Tak mi vysvetli prečo potom minulé leto rozdávali policajti pokuty (30€) v Ružinove na Astronomickej.Údajne tam býva nejaký vysokopostavený človek z PZ SR.Pravidelne tam posielal hliadky,ktoré kasírovali vodičov,nepomohol ani dispečing a ani právnik z DPB.
Tak isto na L21 Na hriadkach(pri Sandbergu) musia vodiči vypínať motory.V Devíne pod hradom sa kvôli údajným sťažnostiam zrušila konečná busov celkovo.
Novinka je aj Dúbravka-Pri Kríži kde treba vypínať motor.Stačí ak sa v každej lokalite nájde jeden "dobrák",ktorý bude volať na políciu pravidelne,pravidelne písať na DPB,že jeho to klimatizovanie vozidiel vyrušuje lebo býva v bytovke tesne pri konečnej a je vymalované.
Ľudská hlúposť nepozná hraníc.
To dúfame všetci.A dúfame,že aj budú fungovať,že sa budú aj uplatňovať reklamácie počas záruky nie ako tomu bolo a aj stále je napríklad u prvých dodávok Iveco Urbanway 12m pôvodne depované vo vozovni Trnávka následne preradené do vozovne Petržalka kde na asi polovici kusov nefunguje klimatizácia od novoty.
Inak stále sa neviem dočítať,kde niekto zobral to,že na linke X5 musia jazdiť iba klimatizované vozy.
V žiadnom Vallo článku sa o tom nikde nepíše.Spomínané sú iba NP a klimatizované električky.O autobusoch ani zmienka.To potom by mohli povedať všetci na všetkých linkách,že chcú iba klimatizované vozy.
Treba si prečitať vyhlásenie hovorkyne DPB,že podnik disponuje ani nie polovicou klimatizovaných vozov a nie je možné aby výprava bola logicky klimatizovaná na všetkých poradiach každej linky.
Takže prečo by mal mať niekto na X5 každý spoj klimatizovaný a niekde v BA mu príde Karosa???
Nie je to spravodlivé.Tento týžden sa objavovala Karosa celodenne aj na L21 a L98 čo majú podstatne dlhšiu trasu ako X5 a nemajú zastávku každých cca 500 metrov.Cez týždeň som sa viezol aj neklimatizovaným SORom na X5 vcelku plný voz pootvárané okná,vetráky.U kríža som videl,že vodič otvoril všetky dvere aby sa aj na konečnej vetralo a poviem Vám,že sa tá cesta od Kríža na Molecovu dala v pohode vydržať vonku bolo 29°C.Čiže áno klíma je fajn ale dajú sa urobiť opatrenia aby bolo príjemne aj bez klímy.
Je veľký rozdiel klímy v NB 18 euro5 a klímy v NB 18 euro6.
A rozdiel je aj v tom,aké diely sú používané pri ich opravách.Či ide o originálne diely alebo nejaké druhovýroby z Číny alebo Poľska.
Veľa krát som zažil v nových vozoch kde sú inštalované Webasto jednotky kde v predu chlad a vzadu za kĺbom teplo ako v saune.Výsledný efekt bol ten že v celom voze pootvárané okná aj napriek tomu,že klíma bola pustená.
To by nepomohlo. Tie lowcost klímy pri extrémnych teplotách cez deň raz vypneš a už sa opätovne kvôli vlastným ochranám nezopnú a nabehnú znovu až keď prestane svietiť slnko na ne na streche.
Zas nie je nutné aby tam hneď pri pristavení vozidla bola cieľová teplota, dôležité je aby to už bolo ako-tak znesiteľné a do pár zastávok sa to už vychladí úplne.
Kombinácia tmavé sklá + dobrá klíma spustiteľná tých 10 minút pred odchodom (v ideálnom svete automaticky podľa PP) by podľa mňa dosiahla celkom znesiteľný stav.
Keby mi niekedy policajti za chladenie auta chceli dať pokutu, tak sa ich opýtam, na základe čoho určili tú hranicu, kedy to je zbytočné a kedy nie. Lebo napríklad taký výlet cez pol republiky môže byť objektívne zbytočnejší ako sa ísť v teple schladiť do auta a pritom zasmradím krajinu tisícnásobne viac.
to by si ale zas musel mat tu klimatizaciu s vyrazne vyssim vykonom, aby si za 5-10 minut stihol vychladit to co sa ti tam naakumulovalo ze uplynulych 30 minut...
Ale 2 hodiny z batérie rozhodne nepotrebuješ. Stačí cca 5-10 minút pred odchodom (prípadne ak by vydalo, tak v kabíne vodiča maximálne nejakych 40 minút - ale na kabínu stačí nižší výkon, keďže je to menší priestor).
na to aby si utiahol 30kW pri 10kAh, by si potreboval na to aby si to utiahol 2 hodiny mat vystup z baterii minimalne 60V bez zohladnovania toho ze 1. strata kapacity, 2. normalne akumulatory tiez nemaju velmi radi ked su vybyte uplne (t.j. potrebujes navyse nejaku nie malu rezervnu kapacitu)
na oplatku je otazny instalovany "nizky" vykon klimatizacii na busoch prave z toho hladiska, ze ten vykon musia uzrat z motora a moze nasledne vyrazne chybat hlavne pri jazde s plnym vozidlom do kopca....
To samozrejme, ale ešte potrvá nejaky ten rok kým sa vodičom odlepí zadok od ich vozidla. Viem si predstaviť ako by Hitku pretočilo keby to DPB zaviedol Ideálnou príležitosťou experimentálne to otestovať bola teraz X6.
Asi najpraktickejsie by bolo bus na obratisku zapojit do zastrcky. V severskych krajinach sa tak riesi ohrievanie v zime aby nevychladol motor. Len tych 20kW moze byt problem, hadam ked bus stoji by stacilo aj mensi vykon?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ufo